onregelmatig honger

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door krumfrum, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    mijn dochter van 15 dgn oud wil heel onregelmatig drinken. dit al vanaf dag 10. dag 10 dachten we o regeldagje met soms wel 3x in 2 uur tijd willen eten e.d. maarhet neemt niet af. snachts slaapt ze uren lang, maar overdag en savonds niet.
    eergisteren:
    1.00 - 6.00 - 9.00 - 10.30 - 14.00 - 17.00 - 21.00
    gisteren:
    1.00 - 6.00 - 9.30 - 11.30 - 15.00 - 19.00 - 21.30 - 23.30 -
    vandaag:
    5.00 - 9.30 - 12.00

als ze wakker is wil ze gelijk drinken. speen accepteert ze dan ook absoluut niet. schone luier ook niet.

is dit normaal (tis mijn 2e maar de 1e is al 4,5 jr dus kan me vd bv periode niet meer veel herinneren)?

2. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik denk dat, juist omdat ze 's nachts urenlang kan doorslapen, dit overdag qua voeding wil inhalen? Gewoon aan toegeven,wanneer ze wil drinken. Als ze niet onrustig is aan de borst tijdens het drinken, hoorbaar slikt en ze de borst goed leeg drinkt, dan is er denk ik niets om je zorgen over te maken. Je kindje regelt als het goed is zelf hoeveel en wanneer ze voeding nodig heeft. En bij die kleintjes zit er nog nergens regelmaat in :)

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik vind dit heel normaal! Ik hield het de eerste 5 weken niet eens bij, was geen beginnen aan ;) het verandert zo snel. Langzaam kwam er hier een ritme in, toen we vanaf 5 weken op 6 voedingen zaten werden de tijden opeens herkenbaarder en met een maand of 3 zaten we op 07:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00.

Dit was bij de oudste.

Onze jongste heeft nog steeds geen ritme en die is nu 3 maanden. Het enige wat ik weet is dat ze drinkt zodra ze wakker wordt 's ochtends (wat per dag verschilt) en dan elke 3/4 uur ongeveer. Soms na 3 uur en soms na 4 uur. Meestal 5 of 6 voedingen per dag.

Wel handig dat je baby zo duidelijk aangeeft honger te hebben!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Heel normaal hoor! Lijkt mij dat ze niks teveel drinkt, 7-8x is prima, 10-12x is ook niet raar.
    Lekker dat ze het s nachts al zo goed doet, dan moet ze overdag ook vaak genoeg drinken om wel voldoende te krijgen en ook je productie op peil te houden. Ik zou zorgen dat er overdag niet teveel tijd tussen komt, bij voorkeur om de 3 uur. Juist de eerste weken is investeren in het voeden belangrijk om ook op latere termijn voldoende productie te hebben.

5. krumfrum

krumfrum Actief lid

11 sep 2011
    455
    0
    0
    hihi zorgen om niets dus. haha tis ook weer zo wennen zo'n kleintje in huis. merk dat ik nauwelijks meer iets weet van toen onze 1e zo jong/klein was.

ik blijf gewoon lekker voeden op verzoek !! bedankt voor de reacties. maak me soms erg snel druk om dingen die gewoon normaal blijken te zijn.

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    een ritme is er omdat jij het wil en daarin stuurd.
    Een kindje voeden op verzoek is aanleggen a;s de signalen er zijn en dat is dus in het begin heeeeeeel onregelmatig.

Deel Deze Pagina