micro sd kaart vraag

Discussion in 'De lounge' started by Ellen291982, Nov 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Vandaag is mijn nieuwe telefoon aangekomen:D mijn allereerste smartphone ( zelfs mijn dochtertje had er al eerder 1 zo'n speelgoedding:D
    Moet wel even zeggen dat er stond dat er een handtekening vereist was maar dat hij door de post gewoon afgegeven was bij de buren:(
    Stond zelfs op de doos handtekening vereist en verhoogd aansprakelijk.
    Daar trekken ze zich blijkbaar ook niks van aan;) gelukkig heb ik eerlijke buren.

Maar nu mijn echte vraag. Ik ga pas 1 januari over naar mijn nieuwe provider daarvan heb ik de micro sd kaart ook al binnen. Daar kan ik nu niks mee.

Ik heb in mijn oude telefoon nog een gewone sd kaart dus net micro.
    Nu heeft mijn man op internet gevonden hoe je van je gewone kaart een micro sd kaart maakt. Nu vind ik dat wel eng.
    Iemand van jullie dat zelf gedaan?
    We hebben hier ook wel van die winkeltjes met van die telefoonhoesjes ed doen die het misschien?
    Anders moet ik evt naar telfort zelf (hier geen winkel van)

2. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Je bedoeld denk ik sim kaart? En je kan het altijd even proberen idd bij iemand die hoesjes verkoopt ik weet dat ze het bij ons wel doen. En anders idd even vragen bij je provider.

Hier doen ze het bij the phonehouse ook. Soms wel tegen vergoeding.

3. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Niet zelf doen hoor!
    Dat gaat altijd mis.
    Je kunt bij de provider waar je bij zit gewoon gratis een nieuw sim kaartje krijgen en op je gemak alles over (laten) zetten.

4. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Je bedoelt ws micro sim ipv micro sd? Die kun je idd zelf bijknippen. Heb ik al meerdere keren gedaan en ging altijd goed. Kan me wel voorstellen dat je het griezelig vindt hoor ;) je kunt ook bij je huidige provider een micro sim aanvragen, alleen zul je daar ws iets voor moeten betalen.

5. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Sim kaartje = micro sd kaart

6. Ellen291982

Jij hebt het wel zelf gedaan? Is dat makkelijk? Zag er makkelijk uit maar ik ben bang dat ik alle sms berichten kwijt ben als het fout gaat. De telefoon nummers kan ik wel overnemen en als het fout gaat kan ik alsnog eentje aanvragen. Gaat dus puur om de sms berichten. Die kan ik er misschien afhalen.

Moet er idd voor betalen. Daar ging het idd nog niet eens alleen om ook omdat het dan nog langer duurt voor ik hem kan gebruiken:) (geen geduld) haha:D:)

Maar bedoel idd sim kaart (ik heb echt onder een steen geleefd;))

Ga dan eerst even in zo'n winkel vragen dan. Die hebben er meer verstand van neem ik aan.

7. Ellen291982

8. Ellen291982

Thanks ga ik daar even langs. :) ook al zou het net zo duur zijn dan kan ik wel gelijk mijn telefoon gebruiken.

9. jilina

jilina Fanatiek lid

May 27, 2010
    2,362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ja hoor ze knippen hem dan voor je en kun je gelijk spelen met je telefoon ;)

10. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36

Ik had wel een micro sim als voorbeeld ernaast liggen hoor, maar heb het idd wel zelf geknipt. Google is my best friend in dat opzicht ;)
    Maar je kunt ook idd bij zo'n winkel langsgaan om hem te laten bijsnijden. Ik heb alleen nog net iets minder geduld dan jij, hahaha :p

Maar over je sms berichten, bij mij gaan die nooit mee naar mijn nieuwe telefoon hoor, ik dacht dat dat niet op je simkaart staat maar op de telefoon zelf. Kan ik me in vergissen hoor, maar als je die per se wilt bewaren zou ik ze eerst van je telefoon afhalen.

11. Ik heb zaterdag een nieuwe telefoon gehaald. Mocht eindelijk, en mijn Sim kaart moest ook geknipt worden.
    Bij een telefoon winkel hebben ze daar een speciale knipper voor. Ik hoefde er niks voor te betalen omdat het bij de telefoon hoorde.
    Maar ik zag een lijstje hangen dat het bij die winkel iets van 3 euro kost. Dus dat valt mee.

12. Ellen291982

Haha, dank je wel:D
    Wordt eerst goed oefenen met alle opties en knopjes:D

13. Ellen291982

Oooh dat is niet veel zeg. Ik weet al wat ik morgenvroeg gelijk ga doen:)

14. Ellen291982

Haha:D

Dat zou natuurlijk ook kunnen dat die op de telefoon zelf staan.
    Ok heb wel gemerkt dat bij de ene telefoon de nummers op de kaart stonden en de andere keer op de kaart.
    Dan zou er idd niks mee gebeuren.
    Ga morgen toch maar eerst even langs de winkel. :)
    Wel super dat jij het zelf aandurfde en het lukte.

15. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Ik heb het ook bij de winkel laten doen hoor maar dat koste me niks.
    maar meestal kan je de simkaart er toch ook uitklikken? dat ie kleiner is? want ik dacht namelijk ook dat ik hem moest laten knippen, en dat was dus niet nodig.

16. Wam

Wam Actief lid

Dec 28, 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij T-Mobile kreeg ik gewoon een nieuw micro sim kaartje in de winkel. terwijl ik was overgestapt naar een andere provider. Was volgens mij ook niet zo duur en dan kreeg ik er ook nog een setje bij dat je de microsim in een soort van malletje kan doen dat het weer een gewone sim wordt, zo kun je je oude telefoon ook nog gebruiken om gegevens oid over te zetten naar je nieuwe telefoon (of gewoon voor telefoon achter de hand...).

17. Ellen291982

Klopt bij de nieuwe is dat zo idd, maar ik heb heb echt nog een oude sim kaart die kan je niet kleiner maken zonder te knippen.

18. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Oh vandaar! Zonde, anders was het wel heel makkelijk geweest :)
    Succes, en hopelijk kan je hem snel gebruiken :)

19. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

Aug 17, 2012
    790
    116
    43
    Pas ook van gewone sim naar micro sim gegaan, ze hadden alleen verkeerd geknipt :( dus kon k n nieuw sim kaartje bestellen (wel gelijk micro dan) maar dus wel n aantal dagen onbereikbaar geweest

Share This Page