In contact komen met lotgenoten!

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door sabsou, 20 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabsou

    sabsou Lid

    19 okt 2017
    63
    41
    18
    Vrouw
    welke alleenstaande mama wil graag contact om elkaar een beetje te steunen en raad te geven. Ik lig in scheiding, heb een zoontje van 7 maanden en sommige dagen wordt alles me even teveel. De scheiding, zorg voor de kleine, een ander huis regelen etc. Ik vind het nogal wat.

    Graag kom ik in contact met alleenstaande mama’s die hetzelfde hebben meegemaakt of er nog in zitten.

    Liefs
     
  2. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik zit er niet meer Helemaal in. Maar heb wel een vergelijkbare situatie.

    Ik ben bij mijn ex weg gegaan toen mijn jongste 8mnd oud was.

    Een heel geregel idd.

    Heftige tijd, kost een hoop energie, geregel en vooral ook tranen.
     
  3. sabsou

    sabsou Lid

    19 okt 2017
    63
    41
    18
    Vrouw
    Ja enorm, het voelt soms als een heel slechte film waar ik in zit.

    Word het beter zoals iedereen om
    Me heen zegt ? Het lijkt namelijk met de dag alleen zwaarder te worden. Heb je wel een omgangsregeling voor je kind met de vader ?

    Sorry als ik veel vraag, ik probeer gewoon ergens hoop uit te putten
     
  4. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Je mag me alles vragen.

    Ja het word beter. Zodra je dingen rond hebt, je huisje, weer regelmaat in je weken en dagen. Dan zul je echt merken dat je ook in je hoofd weer rust gaat vinden.

    Wij hebben wel een omgangsregeling inderdaad. Vind dat ook wel een must. Het is hier tijden heel onrustig geweest. Maar sinds afspraken op papier staan gaat het een stuk beter.
     
  5. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Geen herkenning, maar wil je veel sterkte wensen, lijkt me erg pittig!
     
  6. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Zoon was net een jaar toen ik de scheiding aan vroeg. De tijd daarna was moeilijk maar ook goed want ik ben mijzelf tegengekomen op een zeer positieve manier! Ik kon dit! Ondertussen al weer een tijd een nieuwe man en samen hebben we ook een zoon gekregen.... als je wat wilt weten mag je een PB sturen
     
    active82 vindt dit leuk.
  7. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik heb ook die situatie meegemaakt... was heel heftig. Heb ook alles alleen gedaan want ik kon niet op steun van de vader van mijn kinderen van toen 5 en 1 rekenen. Ik woonde in zijn koophuis en moest er dus uit, dus heb via urgentie een uitgeleefde flat gekregen in een onwijze achterbuurt. Ik dacht dat ik het wel trok eigenlijk, want ik was ook blij dat er eindelijk verandering kwam in de uitzichtloze relatie. Ergens middenin deze situatie knapte er iets, ben ik gaan huilen en het wilde niet meer stoppen. Gewoon helemaal niet meer, ik sliep niet omdat ik iedere minuutje bleef huilen.... na 2 dagen zat ik dus huilend bij de dokter om hem te vragen het te laten stoppen. Ik heb toen medicijnen gekregen en toen hield het op. Overigens heb ik ze maar een paar keer geslikt.

    Om een lang verhaal kort te maken, ik weet hoe het ongeveer voor je moet voelen. En ja, het wordt zeker beter. Het wordt beter dan het ooit was, maar daar moet je wel nog even zien te komen. Je kunt me altijd een berichtje sturen als je wil.
     
  8. Santastisch

    Santastisch Actief lid

    13 jan 2019
    208
    134
    43
    Vrouw
    Ach jeetje, heftig...

    Ik kan erover mee praten. Ik was 34 weken zwanger van de 3de toen ik erachter kwam dat mijn man vreemd ging. Ik heb alles zelf moeten regelen, een ander huis, inkomsten, de scheiding, omgang heb ik voor gevochten en heeft hij laten schieten, hij betaald al jaren geen stuiver, met schulden achtergelaten, weigerde te tekenen voor de scheiding en reageert niet. Dus ja.. Ik ben ondertussen van alle markten thuis. Je mag mij een PB sturen met je vragen. En ik zal kijken waar ik je kan helpen met advies.

    Het ziet er nu heel zwaar en donker uit. Geloof me waar ik zeg dat het goed komt. Eerlijk waar. Ik geloofde het ook niet. Ben gaan overleven en doordat ik er echt helemaal alleen voor stond compleet ingestort. Maar nu ben ik sterker dan ooit!
    Doe stapje voor stapje, wees lief voor jezelf en zorg voor jezelf. Dan kun je ook voor je kind blijven zorgen. Emoties komen en gaan, dus laat ze ook passeren dit helpt.

    Heel veel sterkte! En het wordt echt beter! Ik heb nu ruim een jaar een nieuwe vriend en ben erg gelukkig.
     

Deel Deze Pagina