In coronatijden: wat is realistisch om te verwachten aan aandacht van school?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door trillian, 31 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Mijn dochter zit in groep 1. Ze heeft een account op squla gekregen en we kunnen elke week een werkboekje op school halen met vrijblijvende opdrachten en veel knutselwerkjes. Via social schools is er veel contact en als dochter er behoefte aan heeft kan ze een Skype-afspraak met de juf inplannen.
    Van de week belde de juffrouw om te vragen hoe het met ons ging, erg attent vond ik :).
    Ik ben heel tevreden over de begeleiding vanuit school!

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Panda-ogen :roflmao:

Theezeefje vindt dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Sjonge; reageer niet zo beledigd joh. @prjbt heeft gewoon een punt. Zorgintensieve kinderen zijn heel moeilijk ja. Voor het hele gezin. Maar de baas van je man heeft hier niets mee van doen. Die kan er niets aan doen. Werk gaat in sommige gevallen door. En dan is het zoeken in mogelijkheden en oplossingen hoe dat te ‘handelen’.
    Je kunt toch niet gewoon zeggen ‘pech voor zijn baas’ Zou mooi zijn.
    En ik vind de stelling ‘als dan’ juist wel van toepassing. We zitten nu in een ‘als dan’ situatie en we moeten er állemaal mee dealen. Wij hier thuis ook en dat valt vaak niet mee. Maar om dan tegen iemand te zeggen ‘applaus voor jou’ dat vind ik op z’n zachtst gezegd gewoon kinderachtig. En ze zegt ook niet dat je waardeloos bent. Maak jij er zelf van. Dan weet je niet meer wat je moet zeggen en ga je onder de gordel trappen en met gestrekt been erin.
    Ik vind het oprecht vervelend dat je het blijkbaar lastig hebt, gezien je het over klaar zijn hebt, maar een ander (in dit geval @prjbt) verdient jouw reactie niet omdat zij het positief probeert te houden en mogelijkheden ziet.

Fuddey, Anna009, Neuzeke en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.884
    471
    83
    Maar is het nodig om 10 dagen na deze reacties de boel weer op te rakelen?

Axia vindt dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Je zou kunnen zeggen dat dat niet nodig is nee. Maar ik las dit topic vandaag voor het eerst en ik vind het gewoonweg belachelijk hoe er op een imo normale reactie gereageerd wordt. Een beetje je als een klein kind gedragen en een ander nog belachelijk maken ook. Ik vind dat je daar best iets van mag zeggen; al is het een jaar geleden. Als we allemaal op elkaar reageren zoals degene die ik quote deed zou het een mooie boel worden hier.

Ysabella vindt dit leuk.
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.310
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn jongste zit in groep drie en ze hebben het heel goed geregeld op school.
    1x per week doet de Juf een half uurtje Google meet met 5-6 leerlingen tegelijk. Je kan je inschrijven voor een dag en ze zit 3x per week op Google classroom waar je vragen kunt stellen. De weektaken zijn digitaal, we hebben de werkboeken en Chromebook van school.
    Ze reageert ook heel snel wanneer je een vraag in Classroom stelt. Gaat tot nu toe prima.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ik schrik wel echt als ik lees dat sommige leerkrachten gewoon 0 contact hebben met de leerlingen. Hier draait alles nu juist om dat contact. Ja, het schoolwerk is natuurlijk ook van belang, maar hier is het zo dat dat gaat zoals het gaat - iedere leerling krijgt een planning en als niet alles lukt, dan is dat niet erg. Maar sowieso dagelijks chatten, wekelijks even videobellen met de leerkracht. Bij de kleuters komen de juffen persoonlijk het werk (knutselpakketjes en werkboekjes) afleveren thuis en kunnen we (op afstand) even kletsen. Nu 4 weken thuis en nog geen enkele schooldag geen contact gehad met een leerkracht.

Syane vindt dit leuk.
  8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Wauw. Nou dat is hier niet. Al gaat het beter dan voorheen en zoeken ze meer contact. Maar dagelijks, nee zeker niet. Wekelijks soms. Instructie ook niet via de leerkrachten. Gewoon zelf lezen als kind en uitleg van ouders. Indien je het echt niet snapt dan via mail aan de leerkracht uitleg vragen.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.903
    113
    Hier ook zo. Hoewel de juffen bij de jongste sinds afgelopen week iedere dag een kwartiertje instructie geven voor een bepaald vak. Qua instructie heb ik tot nog toe niet het idee dat het heel veel toevoegt, maar het is wel een moment van contact waar mijn dochter naar uitkijkt. Verder kan ze met de juffen chatten, wat ze regelmatig doet (sowieso stuurt ze iedere ochtend een ‘goedemorgen’ naar ze :roflmao:) en als het nodig is bellen ze. En de weektaak komt iedere maandagochtend met een begeleidend schrijven via de app. De oudste krijgt een weektaak voor meerdere weken en de juf belt tot nog toe een keer per week en that’s it. Ze is overigens wel bereikbaar als het nodig is, hoor, dan kun je mailen en dan neemt ze contact op. Ik heb over beide scholen geen klagen. Andere manier van werken (als school en als leerkracht), maar ze doen allebei hun best!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.245
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier vind ik het goed werken allemaal. Leraren zijn te bereiken via de app van school zelf (chat) en via teams (chat en videobellen). Ze kunnen okk videobellen met klasgenoten en dat doen ze ook geregeld, heel gezellig :). De leerkrachten van mijn kinderen bellen elke week een keertje, de kinderen vragen soms iets tussendoor en als ze hun werk af hebben van die week checken ze dat nog even met de leerkracht. Ze hebben tot nu toe via basispoort (online) gewerkt, vorige week hebben we boeken en schriften opgehaald en moeten ze ook daaruit gaan werken komende week.
    Ik vind alleen de hoeveelheid werk wat weinig. Aan de andere kant, ze werken wel heel effectief nu, en vermaken zich verder ook prima thuis, dus ik vind het wel best ;). Oudste in groep 8 en gaat naar mavo/havo, dus veel herhalen en gaat best goed. Jongste in groep 6 met vwo advies en dat loopt ook prima, die vindt thuis school veel fijner dan elke dag naar school moeten.

11. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.716
    2.519
    113
    Hier wisselt het contact.
    Juf van de oudste is elke dag een uur online voor de klas. Daarnaast kan je de hele dag vragen stellen en krijg je vrij snel antwoord. Eén keer per week heeft ze een één op één gesprekje met elke leerling.
    De juffen van de jongste zijn niet zo actief. Ze heeft nu 1 keer een één op één gesprekje gehad en 1 keer met de klas.
    Volgende week weer een één op één gesprekje, maar verder niets meer. Dochter heeft een achterstand, maar er wordt nu geen aandacht aan besteed. (ja, door mij, maar niet vanuit school)
    Ze zou eigenlijk begeleiding krijgen, maar door Corona wordt dat verzet en als ze na de vakantie nog niet naar school kunnen zelfs afgezegd tot september.
    Voor mijn dochter betekent dat waarschijnlijk blijven zitten of doorgaan. Erg slecht in mijn ogen, want je kunt ook online heel goed begeleiden al is het op afstand.
    Ik ben dus wisselend tevreden over school.

12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Nu vraag ik mij iets af... Voor diegenen die niet tevreden zijn: hebben jullie dit al aangegeven bij de leerkracht?

Misschien zit er een bepaalde visie in of zijn er dingen waar de leerkracht zich vanuit school aan te houden heeft. Of heeft hij/zij ergens niet aan gedacht...

Als een ouder niet tevreden is, zou ik het ontzettend fijn vinden als ze contact opnemen met mij. Altijd al, maar vooral nu. Het is voor iedereen nieuw en hoe fijn is het dan als je elkaar kunt helpen?

tasje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina