Hoi. Vraagje. Hallo ik weet niet wat er met mijn klacht gedaan gaat worden maar ik plaats heb toch hier. Mijn zoon had een prepaid kaartje deze heeft hij langer dan een half jaar niet opgewaardeerd nu is hij en zijn telefoonnummer kwijt en het geld wat er nog op stond. Ik vind het naar diefstalrijken. Wie verplicht mijn zoon om op te waarderen. Het kaartje bijzijn telefoon is toch gekocht ik hoop snel op antwoord. Zijn telefoonnummer wat weg is is. 06xxxxxxxx. het kan toch echt niet zo zijn dat telfort steelt van haar klanten ook al was de bestelling minimaal. Schande. Afzender Mevrouw xxxxxx. Kaart stond op mijn naam maar is voor mijn zoon van 14 jaar. Dit berichtje heb ik net ook geplaatst op hun facebook. Maar weet iemand hoe het werkt. Er stond nog geld op en je woord verplicht om eens per half jaar op te waarderen daarna ben je je telefoonnummer kwijt mag dat zo maar?
Ik weet dat het "vroeger" inderdaad zo was dat wanneer je zoveel maanden (volgens mij toen 12) niet opgewaardeerd had ze het nummer opschorten. Ik denk dat ze denken dat het nummer niet meer gebruikt word.
Ja zelden idd maar er ze blokkeren het eerst kreeg mail deze week maar stom dat ik vergeten ben om op te waarderen nu is het nummer ( weg) Maar het lijkt mij dat je niet verplicht kan worden om 10 euro per half jaar er op te zetten. Het was zijn telefoon voor noodgevallen en zo kon hij wel bellen. Maar hij heeft het nooit echt nodig gehad.
Uhm ja normaal kan dat inderdaad maar zo, ik heb die stomme prepaid krengen ene tijdje verkocht en bij hi moest je elk half jaar opwaarderen bij kpn elke 12 maand en zo had elke provider zijn regels daarin. Kreeg geregeld mensen die zeiden ik kreeg een sms dat ik moest opwaarderen maar snap er niks van, dan kochten ze een kaart zette ik het erop (jaja service deden ze toen nog aan) en waren die mensen weer 10 euro rijker jaartje later weer 10 euro erbij en van de vorige uhm 30 cent verbruikt . Maar vaak staan er voorwaarden bij de aankoop van de kaart en hoevaak hij opgewaardeerd moet worden is er daar 1 van. Dus ben erg bang dat je het tegoed kwijt bent al vind ik het wel slecht dat je er geen berichtje over hebt gehad, toen ik nog ene prepaid had kreeg ik een week of 3 van te voren de eerste sms een week van te voren begonnen ze te bellen met een computer let op uw nummer en tegoed gaan vervallen u heeft nog zoveel dagen om op te waarderen, dat vind ik toch wel een kleine moeite.
Ja dat mogen ze doen en dat staat ook in de algemene voorwaarden Doen overigens alle providers. Dus eens per half jaar even opwaarderen en dan is het probleem opgelost.
Als het in de voorwaarden stond, dan kan Telfort dit inderdaad doen. Want dan ben je ermee akkoord gegaan, toen je de telefoon kocht. Het is inderdaad ook algemeen bekend dat providers op deze manier werken. Het is je eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden hoeveel tegoed je nog op je telefoon hebt staan. Vaak kun je dat heel simpel nakijken of opvragen. Je hebt nog een mail gehad dat het tegoed zou komen te vervallen, maar daar heb je niks mee gedaan. Dus je kunt Telfort niks verwijten.
Dat is algemeen bekend volgens mij. Daarnaast ben jij zelf in verzuim geweest door niet te reageren op de mail, dus ik vind persoonlijk niet dat je nu een klacht in kunt dienen. Ik snap dat het vervelend is maar in mijn ogen doet telfort niks verkeerd
Dan heb ik mijn antwoord. Maar ik blijf het maar een ( domme regel vinden) en stelen van andermans geld. Want als het dan toch opgezegd woord wel graag het geld terug wat er nog op staat. Want het is dan wel weg gegooid geld. Die mail ik had er niet meer aan gedacht. Gaat op zoek naar een nieuwe kaart voor zoonlief..
Ja, maar je gooit je geld toch zelf weg als je niet op tijd opwaardeert en niet op de mail reageert? Je weet de regels van tevoren, je doet er alleen niks mee. Dan ligt de schuld toch bij jezelf?
ik zou bij de action kijken, kost een nieuw kaartje volgens mij 5 euro en krijg je er ook belte goed bij.
Helaas mogen ze dit. Je weet wel dat nu heel makkelijk je eigen naam is te vinden he? Ik weet niet of je dit erg vind, want dan zou ik je post aanpassen
Hier is dat ook zo met bepaalde prepaid kaart pakketten hoor. Staat als het goed is ook in de voorwaarden. Dus ja, Telfort mag dat doen. Eigen risico als er nog geld op staat.
Ja Tsja helaas, je gaat akkoord met de voorwaarden als je dat kaartje koopt en gaat gebruiken. Dus dat mogen ze. Net als elke maand je restant belminuten en mb's laten vervallen omdat je het niet mee mag nemen. Ook diefstal maar je kiest er zelf voor 😒
Volgens mij is dit wettelijk niet toegestaan, net als het verlopen van cadeaukaarten. Dan kunnen ze het nog zo in hun voorwaarden of contracten zetten...Aan de andere kant, wie gaat zo'n bedrijf aanklagen en dat weten ze.
Ik had dit laatst ook...Vodafone Een prepaid voor mijn werktelefoon. Eigenlijk alleen om bereikbaar te zijn. Ineens deed hij het niet meer en was ik dus ook mijn nummer kwijt. 1 keer in het jaar opwaarderen dus. Nieuw kaartje koste me 2,50 euro en dan staat er 5 euro op ( ja echt... ha ha) Volgens mij kan ik dus beter elke keer een ander kaartje kopen.
Ze verlenen jou een dienst. Bereikbaar zijn en kunnen bellen. Dat kost nou eenmaal minimaal 10 per half jaar.
Natuurlijk vergeet ik wel eens iets. Maar je kunt niet een ander de schuld geven, als je het zelf vergeten bent. Als het goed is, zijn de voorwaarden bij je bekend, omdat je er zelf mee ingestemd hebt bij de aanschaf van het toestel. Maar goed, een maand is zo om en voordat je het weet ben je een halfjaar verder. Ik zit bij Hi en daar hanteren ze dezelfde regels. Volgens mij kreeg ik een smsje dat ik binnen zoveel dagen moest opwaarderen, omdat het beltegoed anders verloren ging.