in de 5de of 6de week zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ST23184, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ST23184

ST23184 Lid

19 okt 2008
    31
    0
    0
    Hallo ik ben nu in mijn 5/ 6de week van mijn zwangerschap. Ik heb sinds het begin last van misselijkheid en zere borsten. OOk ben ik moe. Nu heb ik afglopen vrijdag een inwendige echo gehad omdat ik onregelmatig ongesteld was. Nu kon de verloskundige niks vinden. Dus moest de gyn erbij komen. Er zat in mijn baarmoeder een piepklein vlekje. Dat was het vruchtzakje. Het was alleen een vruchtzakje. De verlos legde uit dat ze me niet konden feliciteren en ik moest over een week terug komen. As vrijdag moet ik weer. Ik heb bloed geprikt op de waarden.

Wie kan mij helpen. Is het normaal dat het in de 5de op 6 de week alleen een vruchtzakje is en dat het zo klein is. Afmeting weet ik niet maar was niet zo heel grott laat maar zeggen een kleine doperwt. Ik ben wel erg znuwachtig nu. Werd gisteren ook wakker en was niet misselijk meer. Dit dacht ik tenminste maar dat kwam later op de dag wel terug. Borsten voelen nog wel en zien er hetzelfde uit. Gevoelige tepels met witte bultjes erop. En onderbuik na een lange dag gevoelig.

Ik ben zo bang dat het niet goed is en er geen vruchtje in komt zit! Moet zeggen dat de verl en gyn niet erg enthousiats waren. De verl gaf wel aan toen ik vroeg wat ik kon doen dat ik gewoon zwanger moest zijn maar goed gezegd dat dit niet makkelijk is. Het is allemaal zo onzeker...... Ik denk elke keer nu gaat niet goed oh oh. Durf haast niet te plassen :(

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Jeetje meis, wat vervelend.
    Helaas kan ik je ook niet geruststellen, want met 5/6 weken zouden ze volgens mij toch meer moeten zien. Maar wat wel kan ik natuurlijk dat je minder lang zwanger bent dan je denkt. Ik was bij mijn vorige echo's ook 5 dagen minder ver dan ik dacht en dat maakt in de eerste weken een enorm verschil. Met 4/5 weken is er namelijk nog nauwelijks iets zichtbaar en met 6/7 weken moet het hartje al kloppen.
    Ik hoop dus voor je dat je minder lang zwanger bent dan je dacht en dat je vrijdag goed nieuws krijgt.

Wat het naar het toilet gaan betreft begrijp ik dat je bang bent. Maar je hoeft niet bang te zijn dat het daardoor mis gaat. Als het niet goed is verstoot je lichaam het vruchtje, maar als het goed is ingenesteld, dan laat het niet meer zomaar los hoor.

3. ST23184

ST23184 Lid

19 okt 2008
    31
    0
    0
    okee nee ik was afgelopen vrijdag 5 weken volgens verl maar berekend van mijn laatste mens was het 4 weken dus zou ik idd nu in de 5de week zitten. Ik weet het ook niet. Maar goed wel eng allemaal. Mijn temp is hoog. En ik zal eigenlijk morgen ong moeten worden. ?

4. Makkie

Makkie Niet meer actief

Als je morgen ongi zou moeten worden, dan ben je dus net zwanger en zit je nu pas begin van je 5e week! Dan is er idd nog niet veel te zien! Pas bij een week of 6,5/7 is er 'wat' te zien en een hartje als het goed is. Ik denk dat je dus korter zwanger bent!

5. ST23184

ST23184 Lid

19 okt 2008
    31
    0
    0
    dat denk ik zelf ook. Maar de verl zei dat dus vrijdag. Dan kan het idd wel kloppen wat jullie zeggen. Afwachten dus maar vrijdag moet ik weer dus ..... maar wat ik begrijp is het eingenlijk best logisch dat je nu niet veel ziet alleen eenvruchtzakje in de week 4 op 5 ?

6. Makkie

Makkie Niet meer actief

Wat was je eerste dag van je laatste menstruatie dan? En idd, bij een zwangerschap van net 5 weken is echt nog niet veel te zien!

7. ST23184

ST23184 Lid

19 okt 2008
    31
    0
    0
    Nou ik had 18 tot 21 sept een rare mens alleen oud bloed en heel weinig. Ik dacht gelukkig want nu wordt ik vanuit mijn lichaam ong zonder medicatie. Dus had berekend 34 dage. Nou vanaf 18 sept 34 berekend en kom op 21 oktober. Ongeveer omdat het nogal wisseld. Maar 1 oktober was ik erg slecht te pas en voelde mijn borsten. Getest negatief. Ik heb 10 oktober weer getest (eiegnmerk kruikvat) dus dat is 11 dagen voor mens datum. Positief ( licht streepje), ik geloofde dit natuurlijk niet dus 11 weer met clear blue weer positief en heel duidelijk. Afgelopen maandag de 13 van oktober naar huisarts en ja hoor zwanger als zwanger kon niet. Maar omdat het heel onzeker is allemaal bij mij gelijk termijn echo. En daar was alleen een vruchtzakje te zien. Wat een verhaal...... Maar goed zo is het gegaan. En je zag idd niet veel ik had ook mijn blaas nog vol dus was extra lastig ik kon namelijk niet plassen van de zenuwen

8. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    mag ik vragen wat je bedoelt met "ongesteld zonder medicatie"?

verder ben ik het met de rest eens het hangt af van hoever je bent, als je laatste menstruatie idd een menstruatie was kan het zijn dat je gewoon nog niet ver genoeg bent om echt wat te zien.

9. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    ik vermoed,weet het dus zeer zeker niet zeker,dat je te pril zwanger bent,dat ze daarom weinig zagen
    hopenlijk ga je volgende week uit je dak van vreugde als je wel wat ziet,in een week kan er veel gebeuren,zodat je ineens wel wat ziet bij die echo

sucses ;)

10. ST23184

ST23184 Lid

19 okt 2008
    31
    0
    0

Ik werd niet ong nadat ik gestopt was met de pil en ben bijna 3 maanden niet geweest heb medicatie gekregen om op gang te brengen en dat heeft geholpen. Dit omdat ik erg veel pijn had omdat de hormonen in mijn lichaam bleven.

11. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    ah oke ;) wist niet dat er nog andere medicijnen voor waren dan de pil ;) ik heb hetzelfde gehad met onregelmatig en mijn huisarts zei dat de enige manier om het regelmatig te krijgen de pil was, maar hij zei ook al, dat is niet wat je wilt ;).

Ik hoop ook heel erg voor je dat het gewoon te vroeg is en dat je idd volgende week uit je dak kunt gaan van vreugde ;)

12. ST23184

ST23184 Lid

19 okt 2008
    31
    0
    0
    deze medicatie is om je mens op te wekken je maakt alles van binnen laat maar zeggen schoon. Duurt ook behoorlijk lang. Wel 8 dagen lang vloeien pffffffffffffffffffffff enniet een beetje hoor :)

Ik hoop ook echt dat het postief is al ben ik zelf zo bang dat het niet zo is. Ik voel me nog hetzelfde als vorige week hoormaar goed toch hou je het in je achterhoofd

13. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Het is ook zeker belangrijk om jezelf in bescherming te nemen en niet te enthousiast te zijn. Op die manier is de klap "ietsjes" minder hard mocht je vrijdag slecht nieuws krijgen.
    Maar zoals ik het nu lees heb je toch ook wel een erg grote kans dat je minder lang zwanger bent en dan klopt het natuurlijk dat er zo weinig te zien is nu.
    Heel veel succes met afwachten.

Deel Deze Pagina