zwangerschapscursus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door banjabes, 17 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ben nog maar net zwanger, maar wil graag weten of jullie een cursus doen en ook of ze "bevallen" :) natuurlijk!

Groetjes
    Banjabes

2. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi hoi

Mijn man en ik doen de cursus "Samen Bevallen". Het leuke aan deze cursus is dat het gericht is op zowel de man als de vrouw. Ik vond dit erg leuk, want zo betrek je hem er ook meer bij en zo ben je lekker een avond in de week even helemaal met je zwangerschap bezig. Wij zijn nu vier keer geweest en het "bevalt" ons goed. Het is altijd erg gezellig en informatief

Groetjes

3. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik wilde ook naar Samen bevallen maar deze zat al vol, dus wees er snel bij! heb uiteindelijk op aanraden van kraambureau en verloskundige de eendaagse cursus gedaan en heb er geen spijt van gehad!

4. Carla78

Carla78 Actief lid

14 apr 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    ik en mijn vriend zijn ook naar bevallen doe je samen geweest en vond het een erg leuke cursus.
    zeker aan te raden en schrijf je op tijd in anders zitten ze echt snel vol

5. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Wij doen ook de cursus samen bevallen, en zoals hierboven ook al wordt gezegd is het erg leuk omdat je echt met je partner met de zwangerschap bezig bent. Tevens is het voor hem ook heel leerzaam, vooral bij een eerste kind. Hij leert ook hoe de bevalling begint en wat hij kan doen om zijn partner het zo makkelijk mogelijk te maken.
    Het enige jammere vind ik dat alle zwangere vrouwen tegen elkaar op zitten te bieden, de een heeft het zwaarder dan de ander, en de een heeft een beter wiegje, boeiend! Maar ik dnek dat dat overal wel zo is.

6. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik doe helemaal geen cursus, het trekt me totaal niet.
    mijn schoonzusje heeft ook geen cursus gedaan volgens haar was het ook niet nodig, ze had wel van haar fysio wat technieken gekregen (ademhaling)

wel lijkt het zwangerschapszwemmen fijn, maar vergeet me elke keer op te geven.
    maar goed loop 3 keer per dag een half uur per keer met de honden en fiets zoveel mogelijk dus kwa beweging hoef ik niet bang te zijn.
    alleen misschien kwa ademshalingstechniek, maar dat lijkt me ook vanzelf gaan

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben vorige zwangerschap geen cursus gedaan, en deze zwangerschap weer geen cursus. Heb het totaal niet gemist ;) en het is me dus prima bevallen ;)
    Liefs, Hanneke!

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik ben inmiddels al bevallen en ik heb ook geen cursus gedaan. Ik had er echt totaal geen zin in, vooral omdat ik dacht dat ik veruit het jongst zou zijn. Maar ik heb het ook helemaal niet gemist moet ik zeggen. Als ik weer zwanger zou raken zou ik het weer niet doen, ook niet als ik dan al een stukje ouder ben.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dat was hier ook een van de redenen om er niet naar toe te gaan ;) :oops:.

10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb bij de eerste zwangerschapsyoga gedaan en dat ga ik nu weer doen. Heb er ontzettend veel zin in, vond het heel leuk om te doen.

11. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb bewust bevallen gedaan. Gewoon de ouderwetse zwangerschapsgym eigenlijk. Vond het erg leuk om ervaringen uit te wisselen en ik heb zeker baat gehad bij de puftechnieken. Ook de partneravond was belangrijk, want mijn man heeft braaf meegepuft als ik het even kwijt was, maar wat mij betreft hadden ze het ook in één avond mogen proppen. Al die ontspanningsoefeningen enzo heb ik niet echt wat aan gehad.

12. simoon312

simoon312 Actief lid

5 okt 2008
    262
    0
    0
    Hoihoi,

Ik heb al 2 jongens en bij de 1e ben ik naar zwangerschapsgym geweest, maar heb er helemaal niets aan gehad. Bij de 2e ben ik niet eens meer gegaan en nu bij mijn 3e zwangerschap ben ik het ook niet van plan.
    Jullie moeten gewoon doen wat je zelf graag wilt. Bij iedereen is het anders, maar of je er veel aan hebt? Ik vind van niet.........

Succes met jullie keuze maken

13. valhalla

valhalla Niet meer actief

Heb het niet gedaan. Wel getwijfeld over Samen Bevallen maar ja, uiteindelijk niet gedaan. Puffen heb je in een minuut 'geleerd'. Als je uiteindelijk moet bevallen heb je zelf snel genoeg door of je wil, zitten, liggen, hangen, douche, bed, boekenkast whatever. Dat kan je niet op een cursus leren.

Als je er behoefte aan hebt, is het misschien leuk voor de sociale contacten!

Mijn man kon trouwens beter pf pf pf pffff zeggen dan ik. Ook zonder cursus. Hiellp me er geweldig doorheen. Ik kan me met de beste wil van de wereld niet indenken wat een cursus voor meerwaarde zou brengen.

Deel Deze Pagina