Bij wie is dit ook gebeurd?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bismillah, 14 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bismillah

bismillah Nieuw lid

4 jun 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,

Ik heb vandaag mij eerste echo gehad maar volgens mij klopte er iets niet.. Mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 18 april 2012 ik werd de volgende maand niet ongesteld ik heb op 23 mei 2012 een zwangerschap test gedaan die was positief maar nu was ik vandaag bij de verloskundige om mijn eerste echo te laten maken en ze zegt dat ik 5 weken en 1 dag ben dat klopt toch niet en alles zag er goed uit veder heeft iemand dit ook mee gemaakt ik maak me zoveel zorgen!!! :(

Bedankt alvast!

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk idd dat het niet klopt want als je 23 mei je nod had dan was je toen 4 eeken.
    Inmiddels zijn we 23 dagen verder en dus zou je 7+2 weken moeten zijn.

Wat zag je op de echo??

3. Bob1981

Bob1981 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Ik had op 18 maart laatste ongi
    Weet dat m'n ei heel laat is geweest 9 april (door te tempen en door progesteron prikken in het zh)
    Als ze van m'n laatste ongi uit gaan zou ik al verder moeten zijn maar omdat ik door m'n late ei zeker ben van m'n zaak houd de gyn nu ook m'n eigen datum aan :D

Het klinkt vreemd maar er is nu nog niets over te zeggen en kun je alleen maar afwachten als het mis gaat of mis is doet de natuur z'n werk en kun je er niets aan veranderen maar ga er gewoon van uit dat het goed zit en wacht je volgende bezoekje af...heel moeilijk dat weet ik :D

Succes en niet teveel googlen krijg je vaak alleen maar de nare verhalen mee boven...

Sterkte meid!!

X

4. Mama322

Mama322 Actief lid

29 aug 2011
    384
    0
    0
    Ik ben bij de eerste echo ook terug gezet. 9 dagen om precies te zijn, dus niet zoveel als jou. Was er al een hartje te zien op de echo? Helaas kan je niet veel meer doen dan wachten en de volgende keer hopelijk een prachtige echo hebben!

5. xmirthex

xmirthex Lid

11 nov 2011
    47
    0
    0
    Hmmm lijkt me inderdaad gek. Ik ben op 6 mei voor het laatst ongesteld geweest.
    En zou nu dus 5 weken en 4 dagen zwanger zijn.

Maar ik heb binnenkort de eerste echo, dus ben benieuwd wat er dan uitkomt...
    Inderdaad niet teveel googlen. Daar heb ik ook een handje van, maar het kan je alleen maar meer in verwarring brengen.
    Als je er echt mee bezig blijft, kun je misschien het beste even met je verloskundige bellen en het dan bespreken. Misschien maak je je namelijk wel zorgen om niets...

Veel sterkte!!
    Hou ons maar op de hoogte...

Liefs

6. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste echo is een hele lastige...... we hebben het over het meten van een rijstekorrel.... een fractie van een millimeter kan al dagen verschil uitmaken... en dat maakt weer hoe de kleine in de baarmoeder ligt...

Die eerste weken zijn bizar en zenuwslopend.. je moet er helemaal op vertrouwen dat het goed zit...

7. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Het meten is idd lastig maar als ik uitga van jouw datum als eerste dag laatste menstruatie zou je nu 8,2 weken moeten zijn. Als je ei op tijd is geweest en je een cyclus hebt van ong 28 dagen.
    Dit is 3 weken verder als de VK heeft gemeten. Een paar dagen verschil, oké, maar 3 weken verschil is wel erg veel.
    Eigenlijk zou je bij jouw termijn nu ook echt wel een kloppend hartje moeten zien. Wat heb je gezien op de echo eigenlijk?

8. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik ben 17-4 voor het laats ongesteld geweest, 22-05 test gedaan en nu 8.4 weken zwanger.

Maar wat hierboven geschreven wordt, het gaat om mm en die kunnen idd heel veel verschil maken.

Wat heb je op de echo gezien?

9. Papa2011

Papa2011 Lid

12 jul 2011
    40
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Oldenzaal
    Bij ons scheelde het 2,5 week, zolang heeft de innesteling geduurd omdat we toevallig precies wisten op welke dag de bevruchting had plaatsgevonden;) We gingen met 9,5 week voor de echt en werden terug gezet naar 7 weken. Niks aan de hand verder, alles prima gelopen daarna en ook die weken niet meer ingehaald, met 40w1d bevallen dus de berekening klopte uiteindelijk wel.
    Geen paniek dus, het kan gewoon kloppen, en wij werden ook zeker gerustgesteld. Mochten 2 weken later terugkomen en dan moest hij wel 2 weken gegroeid zijn, en dat was ook precies het geval.
    Enige wat ik kan bedenken is dat de innesteling zolang geduurd heeft, en als 2,5 week kan, zal 3 ook wel kunnen:)

10. jamaila

jamaila Bekend lid

27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik was 19 maart voor laatst ongi geweest, eerste keer vk was ik volgens eigen berekeningen 8 weken 4 dagen. volgens vk was ik 6 weken.
    daarna bij vk geweest en datum bleef staan. ik maakte me al zorgen, laatste keer vk heeft ze de datum met 8 dagen vooruit gezet. ze zei als het nog zo klein is is het moeilijk opmeten en zitten we er wel vaker eens naast.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Innestelling of eisprong later dat kan.
    Maar als je op 23 mei al positief test dan ben je dan al ong. 4 weken zwanger en zoals in mijn eerste berichtje al gezegt... Ze heeft 23 dagen later de echo gehad dus zou ze zeker 7 weken moeten zijn.
    Hcg wordt pas gemaakt na de innestelling.

Als je deze testdatum aan een vk verteld zouden zij met berekenen ook op 7 weken uitkomen.

Jammer dat TS niet meer reageerd want ik ben wel benieuwd wat ze op de echo zag wat er goed uit zag!

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Of je hebt heel vroeg positief getest (dus ook een late innesteling gehad)...

Hier bleek achteraf dat wij al met 2wk en 6 dagen een positieve test in handen hadden!! Dus wij hadden ook zoiets van; dat kan nooit kloppen. Maar kijk naar mijn banner, het gaat nog steeds goed met ons 2e ukje. Maar onzeker maakt het je zeker wel!

13. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

ik ben bij mijn eerste echo 2 weken terug gezet. Toen heb ik met 11 weken opnieuw een echo gehad en werd daar weer 1 week vooruit gezet. Soms kan het gewoon een week schelen zeker als je al heel vroeg een echo krijgt.

Ik hoop dat het goed komt.

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.999
    15.618
    113
    Nabij Utrecht
    Maar wanneer testte je dan posi want als je een latere innestelling hebt gehad dan heb je ook later hcg en dus later een posi test.

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Staat fout getypt... Moest zijn; of een late innesteling. Kan ook niet wat ik getypt had :)

Deel Deze Pagina