Hoi, ik ben 5 weken + 4 dagen zwanger van mn eerste kindje en heb 9/7 mijn eerste echo (dan ben ik 10 weken en 1 dag). Nu zie ik in de forums dat bijna iedereen tussen de 6e en 8e week hun eerste echo al krijgen. Ik zit er nu aan te denken om mn afspraak 1 a 2 weken te vervroegen, zeker ook omdat ik misschien wel een maand langer zwanger ben.. Ook ben ik extra nieuwsgierig omdat ik gek word van de steken in mn buik, waar ik nu al bijna 6 weken elke dag mee rond loop.. Dit begint me toch een beetje zorgen te baren. Iemand advies?? Groetjes Syl
tis vrij normaal dat er een echo tussen de 10 en 12 weken gemaakt word .. alleen bij sommige door geschiedenis soms eerder .. en t ligt er denk ik ook aan waar je zit
Ik denk inderdaad dat die vrouwen zo vroeg een echo krijgen door eerdere miskramen ofzo. Met 10 weken je eerste echo is gewoon normaal hoor. En zolang je niet bloed en geen erge menstruatie krampen hebt hoef je je geen zorgen te maken hoor.
Ik kreeg bij de 1e ook standaard een echo op 11 weken (bleek 10wk) en daarna met 12 weken maar termijn werd niet bijgesteld. Bij de 2e en 3e wel vroege echo's ivm eerdere miskramen.
Oke, bedankt dames! Ik denk wel dat ik toch een maand langer zwanger ben, dus bijna 10 weken nu. Maar we zien het 9/7 op de echo wel of ik dan 10,1 of 14 weken zwanger ben.. Ben benieuwd!
de verlos of gyn gaat uit volgens de berekeningen en krijg je tussen de 8 en 12 weken je eerste echo... in de eerste berekening was ik 8 weken zwanger toen ze een echo maakte maar dat bleek niet zo op de echo te zijn was pas 6 weken... weken later mog ik terug komen voor de nog een echo en daar was ik wel 8 weken op...
Dank je voor je reactie Samantha Ja ze rekenen vanaf de eerste dag van mn laatste menstruatie, alleen kan die menstruatie ook een tussentijdse bloeding zijn geweest omdat hij eerder was en veels te kort. Als het dus inderdaad een tussentijdse bloeding was, kan dit dus betekenen dat ik al langer zwanger ben. Ik vermoed dit ook gezien ik de symptomen vanaf april al heb.. Had jij ook zo lang en elke dag steken en krampen in je onderbuik? Verga van de pijn, vooral 's avonds. Kan er maar niet aan wennen zo'n pijn
Als ik niet wist of ik tegen die tijd 10 of 14 weken zwanger zou zijn, dan zou ik zeker eerder de echo plannen. Ik heb met 6 weken de eerste echo gehad (en een mooi kloppend hartje gezien) en dat zonder reden...dus kennelijk ligt het aan de vk praktijk wanneer ze je echo's aanbieden.
Bij mijn VK krijg je standaard rond de 8 weken een echo. Maakt niet uit of je een voorgeschiedenis hebt. Ze doen dit dan om te kijken of het op de juiste plek zit en of alles goed zit. Als het allemaal goed is krijg je daarna de termijnecho met 12 weken. Ik kreeg nog een extra echo met 10 weken ivm een vochtblaasje bij mijn eierstok.
Wij kregen ook onze eerste echo met 10 week, die van ons doen eerst een intake en dan mag je als je tussen de 10 en 12 week komen en krijg je een termijnecho. en dan pas weer een echo als je 20 week bent en zonder medisch indactie zelfs ook niet meer... Verschitl denk ik per praktijk
Hier was de termijn echo standaard met ongeveer 10 weken. Vond ik ook een heel mooie termijn. Het laat in elk geval weinig twijfel over of het nou wel goed gaat of niet. En het is zó een mooi plaatje, alles is duidelijk te zien. Veel vroegere echo's vind ik eigenlijk net zoiets als testen voor je NOD. Je wilt zo graag zekerheid, maar daarvoor kun je beter even wachten. Als je echte redenen hebt om te denken dat je misschien al 4 weken langer zwanger bent, zou je wel kunnen vragen om een eerdere termijnecho. Met name als je een combinatietest wilt, die moet op tijd gedaan worden (dacht 11 weken voor het bloedonderzoek en 12 voor de echo). Als jij al 4 weken verder bent, zou je je termijnecho dan pas met 14 weken hebben en dan ben je al voorbij de termijn voor de combinatietest.
Zo denk ik er dus ook altijd over maar vond nooit de juiste manier om het te beschrijven! Bij mijn dochter was mijn eerste echo met 11+4 en bij de tweede beeb met 10+3. Echt fantastisch om te zien, ik had het niet eerder gewilt. Bij mijn dochter had ik daar ook echt bewust voor gekozen.
Ook ik wist niet precies hoever ik heen was dacht ongeveer 7 weken maar bleek 6 te zijn.. week later weer een echo en was toen 7 weken zwanger, gister weer een echo gehad, had toen 10 weken moeten zijn, en werd gewoon anderhalve week vooruit gezet!!! Ik heb ook aangegeven dat ik niet wist hoever ik heen was en mocht eigelijk diezelfde week nog komen...
Je bent vroeg. Normaal is een echo met 12 weken. Degenen die een vroege exho krijgen hebben daar of een medisxhe reden voor, of hebben een soepele vk, of de grootste bek Hier beide keren met 12 weken.
Ik kreeg em met ong 8 weken, omdat ik een bloeding had gehad.. Maar eigenlijk zou ik em pas rond de 10/11 weken krijgen hoor !!
hier vroeg ook ivm met eerdere miskraam en hele gekke cyclussen. Nu 1 met 6,4, dan nog met 9,1 en dan met 11 weken weer de termijnecho.
Ik heb hiervoor ook een miskraam gehad maar dat betekend echt niet automatisch dat je een vroege echo krijgt. Alleen bij meerderre miskramen. Een miskraam kan helaas iedereen overkomen ook zonder medische rede. Ik had de eerste echo bij 9w5d, ook omdat we een nekplooimeting wilde en deze tussen 12 en 13 weken moest. Dan moet je de termijn op tijd weten.
Ik heb de echo eerder gekregen, omdat ik zwanger ben geweest van een tweeling en 1 van de 2 een miskraam is geworden. Anders was het ook pas met 10 a 11 weken.
Bedankt voor jullie reactie dames! Ik heb de verloskundige gebeld en zij heeft de afspraak vervroegd naar 28 juni Dan ben ik 8 weken + 4 dagen (of 12 weken en 4 dagen.) Ze heeft het vooral vervroegd omdat ik misschien langer zwanger ben en als ik 9/7 mijn eerste echo zou hebben en ik blijk dan wel ruim 14 weken te zijn, zou ik te laat zijn voor en combitest. Groetjes
Bij mijn vk-praktijk worden jammergenoeg geen echo's gemaakt, dus moeten we altijd ergens anders naar toe. Wij krijgen als er geen bijzonderheden zijn alleen een termijnecho (zo rond 12 weken) en een 20weken echo (SEO, als je deze wilt). Vind ik wel jammer, het lijkt me zo leuk om regelmatig even te kunnen spieken naar ons beebje...