Hoi! Omdat ik het niet zo leuk vind dat mijn vriend de komende weken alleen maar leuke dingen doet met zijn werk (lees: 3 dagen drinken, feesten, 'teambuilding', eindfeest en nog wat dingen) (geen afgunst hoor maar meer een excuus denk ik ) Vind ik dat ik ook wat leuks mag gaan doen met ons zoontje Ik had dat bedacht een nachtje in het efteling hotel + 2 dagen entree tot het park wel wat zou zijn. We zijn al eens in de winter efteling geweest en dat vond hij geweldig. Nu is hij nog wat ouder dus vindt ie het vast nog leuker Maar ik vind 270 euro voor 1 nachtje nog best wel aan de prijs Wil het er wel voor betalen, maar misschien zijn er ook wel leuke alternatieven Hebben jullie leuke ideeen voor een nachtje weg + iets leuks erbij/in de buurt?
Je kunt ook een nachtje Amsterdam doen, rondvaart erbij, naar de waterspeeltuin in het Vondelpark, ergens een ijsje eten. Kost je een stuk minder en mijn ervaring is dat kids het al geweldig vinden om ergens anders te slapen en zijn. Onze kids zouden al helemaal happy zijn met een nacht hotel met een bad erin en een dag strand ofzo.
Hotel of b&b in de buurt en 1 dag Efteling kan natuurlijk ook. Scheelt veel. Kinderen vinden het altijd leuk om 100% aandacht te krijgen en ergens heen te gaan. Spoorwegmuseum vond zoon op die leeftijd geweldig, gecombineerd met een ritje met de trein, ijsje eten onderweg en slapen in een hotel is ook leuk. Op die leeftijd vinden ze veel leuk!
@2littlemonkeys en @Mama&Go dat zijn ook erg leuke ideeën. Een dagje strand is ook heerlijk en dan een hotel erbij en het spoorwegmuseum ga ik ook eens even de website van bekijken!
Ook leuk een dagje Apenheul, ergens overnachten in een goedkoop hotelletje en de volgende dag Julianatoren. Ligt vlak bij elkaar. Ik weet niet hoe oud je zoontje is?
Hij is nu 2,5? Toch nog best jong dan voor de Efteling! Tenminste, ik durf het nog niet aan of zit hij nog graag in de kinderwagen/buggy? En anders Spoorwegmuseum en Nijntjemuseum! Hotel daar in de buurt nemen. Zit ook nog speeltuin De Kleine Dom, leuk!
Ik zou een rit met de trein maken, naar de Mcdonalds gaan, in een hotel slapen, naar een grote speeltuin of jumpxl, of naar het strand of zwembad oid. Maar efteling klinkt ook erg leuk en zou ik mijn zoon ook echt een plezier mee doen!
Voor een bijzondere overnachting in combinatie met een pretpark dat prima geschikt is voor peuters en kleuters: https://www.janklaassendromenland.nl/ Je kunt bijvoorbeeld slapen in een brandweerauto, een helikopter of een boomhut. De prijzen weet ik zo niet, maar die staan er vast wel bij op de website. Als je toch graag naar de Efteling gaat, kun je natuurlijk ook een hotel in de buurt reserveren ipv het Efteling hotel. Dat is ongetwijfeld een stuk goedkoper. Bovendien mag jouw zoontje nog gratis naar binnen bij de Efteling.
Bij centerparcs kun je ook overnachten in een jungle logde, tussen de dieren. Dat was ook echt te gek, lekker zwemmen, spelen, kinderboederij etc op t park (ook wel best duur). https://m.centerparcs.nl/nl-nl/junglecabana_ms
Oeh lastig! Efteling hotel is gigantisch duur, wij hadden een kamer die geloof ik wel 400 euro kostte (waren met z'n vieren). Ik ben echt van de goedkope/gratis uitjes maar het Efteling hotel was het geld echt meer dan waard. We gingen naar de Efteling en hadden de kinderen niet verteld dat we bleven slapen. Dus 's avonds met teleurgestelde kinderen die nog lang niet weg wilden naar de uitgang en toen naar het hotel gelopen en toen kwamen ze er pas achter. Die gezichten vergeet ik nooit meer. We hadden de onderwater kamer en dat was zo mooi! En dat ontbijt was puur feest, met allemaal cakejes en snoepjes (we hebben er gelukkig ook nog een boterham in gekregen toen). Dus ik zou er sowieso een keer heen gaan met je zoontje, als het niet nu is wel een andere keer
Efteling met een kindje van 2.5 is prima te doen. Ons zoontje is nog geen 2 en vond het een paar weken geleden geweldig. Wij hebben toen een hotelletje in de buurt geboekt en de Efteling gedaan via de AH kaartjes met korting. Helaas kan je die nu niet meer inwisselrn anders was dat misschien nog een idee. Wij waren voor het hotel net iets meet dan 100 euro kwijt met 2 volwassenen en een jongetje van bijna 2.
Dit is ook echt heel leuk maar wij wonen praktisch naast het land van jan klaassen en komen er regelmatig dus dan vind ik het niet zo speciaal meer Al zijn de mogelijkheden om te overnachten echt wel leuk! Dat hebben we nog niet gedaan daar en gaan we zeker nog een keer doen, maar nu zoek ik iets om echt even weg te zijn
Haha dat klinkt echt heel erg leuk! Kan me voorstellen dat ze dat helemaal geweldig vonden. Als ik dat zo lees ben ik nog meer geneigd toch voor het efteling hotel te gaan. Lastig lastig
Onze kinderen waren toen trouwens 5 en 2 jaar oud en het was voor hun verjaardag (beide in dezelfde maand jarig)
Ik heb de knoop doorgehakt en het wordt toch de efteling! Wel slapen we op vakantiepark loonsche land, ook van de efteling, maar net wat rustiger en met een kleine kinderboerderij erbij, veel ruimte om te spelen etc. Tenminste, zo ziet het eruit, of het echt zo is moeten we nog zien dat we onbeperkt (dus 2 dagen) het park in kunnen gaf de doorslag om hiervoor te kiezen ipv een ander hotel want tja als we er dan toch zijn... Erg bedankt voor jullie tips allemaal, ga er zeker nog wat aan hebben voor andere dagjes uit!
En jullie jongste vond het ook helemaal geweldig toen? Hoe deden jullie het met het slaapje? Gewoon in de kinderwagen of niet slapen? Ook benieuwd hoe jullie dat gedaan hebben @laurazoey