Hallo allemaal, Zit even te tobben met nachtkleding voor mijn zoontje. Wat moet ik hem nu aantrekken??? Hij heeft het snel erg warm en is dan op zijn rug, in nekje en bij zijn haren bezweet. Maar hij wordt dan koud wakker. Als ik hem luchtig kleed en hem later (als wij naar bed gaan) iets warmers aan trek voor als het snachts kouder wordt, is hij in no-time weer helemaal warm en bezweet (omdat het nog te warm is). Dan ligt hij dus nog uren (voor het afkoelt) in het zweet. Wat doen jullie? Toch laten zweten? Hij voelt echt niet lekker aan, zo warm. Ik ga ook niet om 04:00 de wekker zetten om hem dan wat warmers aan te trekken Dekentjes/lakentjes helpen niet, want hij reist het hele bed rond in zijn slaap en blijft er dus niet onder liggen. Romper korte mouw + pyjamajasje+tussenslaapzak: Bij het naar bed brengen al klam in zijn nekje en zijn z'n haren nat van het zweet. In de ochtend voelen zijn beentjes en armen wat koel, maar niet extreem koud. Dus dat is eigenlijk wel prima. Maar hij heeft het dan dus urenlang heel erg warm en pas tegen de ochtend koelt hij af. Niet echt fijn voor hem denk ik. Romper korte mouw of langge mouw + tussenslaapzak: Hetzelfde als hierboven. Romper korte mouw + zomerslaapzak: Nog steeds klam, maar wel minder erg. In de ochtend: koud! Hij wordt sochtends ook vroeg wakker -> misschien door kou. Bij later iets warmers aantrekken dus meteen weer bezweet. Romper lange mouw + zomerslaapzak: Hetzelfde verhaal als bij korte mouw, alleen iets minder koude armen. Romper korte mouw + pyjamajasje+broekje+sokken: Valt hij moeilijk in slaap, omdat hij dan geen slaapzak aan heeft. Maar ook dan wordt hij koud wakker. Graag advies
Ik heb een romper lange mouw met zomer slaapzak...als ik naar bed ga leg ik een dekentje over haar benen (tot middel ongeveer). Dit werkt prima hier
Mijn kindjes zweten trouwens ook als ze in slaap vallen, natte haartjes. Dat is niet perse te warm aangekleed bij hun maar ivm warmtestuwing durf ik dat advies niet aan een ander te geven. Maar ik zou echt wol adviseren! Een wollen romper is dun en luchtig maar toch ook warm. Het word niet nat en klam bij zweet en reguleert de warmte veel fijner als katoen. Ook zou ik dan een (biologisch gerooid ) schapenvachtje onder zijn hoeslaken leggen.
Oh, nou mn dochter is nu 4,5 en slaapt in haar hemd en onderbroek, ligt 's avonds regelmatig zonder dekbed en is dan ook warm en bezweet. Als ik naar bed ga dek ik haar toe. Als ze zo 'bloot' ligt is het niet te warm aangekleed maar ze heeft dit meestal...
Wordt hij wakker van de kou? Of heel vroeg wakker? Zo niet, dan zou ik gewoon accepteren dat hij s ochtends koud aanvoelt.
Dat zijn we nog een beetje aan het uitzoeken. Denk nu toch van niet. Misschien dan idd niet zo erg als hij koud is. Vannacht had vriend hem in bed gedaan en die heeft hem een veeeel te groot shirt aangetrokken met zomerslaapzak. Hij was dit keer goed van temperatuur. Denk omdat hij meer ruimte had om te luchten in dat grote shirt.
Hoe warm is het op zijn kamertje? Je zou ook kunnen kijken of het verschil maakt als je de temperatuur op zijn kamertje zo reguleert dat hij constant is. Ik weet niet of het mogelijk is, maar het zou wel schelen als je hem niet op grote temperatuurverschillen hoeft te kleden.