hallo dames. Gisteren is het 7 dagen geleden dat ik een wondertje heb gekregen. Maar in de avond begon ik ineens te trillen en had t zo ijskoud. weet iemand wat dit is????
Mensen die neigen naar een wat laag Hb, dus tegen bloedarmoede aanzitten, zijn kouwelijker dan mensen met een hoog Hb. In zo'n geval doe je er goed aan het Hb op een wat hoger peil te brengen, bijvoorbeeld met het ouderwetse TRIGONELIA tonicum of met tinctuur van het ijzerhard, een plant die in het Latijn Verbena heet. Beide plantaardige produkten bevatten veel ijzer en geven in veel gevallen al snel een verhoging van het Hb te zien. Gevolg: minder kouwelijk en wat meer "fut". Want mensen met een laag Hb zijn dikwijls snel moe. Heb ik van i'net geplukt hoor, niet zelf geschreven haha.
Hoi Najat, Ik ben twee weken geleden bevallen en had 4 dagen na de bevalling hetzelgde. Vreselijk koud en echt klappertanden van de kou. Ik lag met mijn pyjama, badjas en sokken onder mijn dekbed en nog had ik het vreselijk koud. Ik had echter ook 40 graden koorts. Na overleg met de vk moest ik twee maal tot maximaal 6 stuks paracetamolletjes innemen. Dit hielp alleen als de paracetamol inwerkte, zodra deze uitwerkte schoot de koorts weer omhoog en kreeg ik het ijskoud. Ik heb toch volgehouden met de paracetamol en de volgende morgen was het eigenlijk over.....echt heel gek......ik had ook geen koorts meer. We weten niet waar het door kwam maar het duurde eigenlijk heel kort (1 dag) Misschien heb je hetzelfde gehad. je mag dan paracetamol innemen zodat het zakt en dan hopen dat het vanzelf overgaat. Heb je ook gekeken of je koorts had?
Ik had het ook bij onze 2e. Ik maakte me erge zorgen en kreeg het maar niet warm. Bleek een reaktie op de stuwing te zijn, de dag erna was het al een stuk minder.
bij mij waren het na-weeën (dacht ik, stuwing zou ook kunnen omdat ik bv gaf). zelfde omschrijving, dat was bijna 3 dagen na de bevalling. ijskoud, trillen!!, klappertanden, vond het heel eng. Toen vertelde mijn zus de dag erna dat zij datzelfde had gehad na de bevalling en dat het na-weeën waren.
Bij mij was het koorts (38,3 graden). Ik had overigens niet door dat ik koorts had, behalve dat ik zo trilde, dus ik zou voor de zekerheid even je temperatuur opmeten.