Hallo! Ik heb een pittige, vrolijke meid van bijna 20 maanden oud. Ze was er met lopen erg vroeg bij, voor ze 10 maanden oud was liep ze los. Met praten is ze wat minder vlot, maar hé, ieder kind z'n talenten. Alleen sinds een paar dagen is madame weer heel veel aan het kruipen. Zoveel dat het opvalt. Ook spreekt ze de woorden weer minder vaak en goed uit dan ze kon, zegt ze minder en is het net of ze een stapje terug heeft gedaan in de ontwikkeling. Ik ben niet meteen in paniek ofzo, maar is dit een beetje normaal? Ze loopt trouwens nog wel hoor, alleen de helft van de tijd die ze normaal aan lopen besteedde brengt ze dus nu ineens op de knieën door. Zal wel een fase zijn toch? (zoals alles )
Hier heeft onze jongste dat ook gedaan en dan zei ik gewoon steeds: kom op .... Staan! Gewoon blijven herhalen tot ze weer ging staan, niet schreeuwen niet trekken aan t kind gewoon mededelen. Na een paar dagen was het weer over.
Is een ontwikkelings sprong, over paar dagen sta je dan versteld0 van wat voor nieuwe dingen ze geleerd heeft. Heeft mijn zoontje ook laatst gehad (terug naar baby tijd), hij kon daarna opeens heel goed puzzelen, met duplo bouwen en trein rails in elkaar zetten, en er kwamen heel veel nieuwe woordjes uit.