blokvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door kyrak, 1 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kyrak

kyrak Nieuw lid

1 feb 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben sinds vandaag begonnen met blokvoeding, in verband met overmatige melk productie (regelmatig borstontstekingen, steeds gespannen borsten en lekken, melk spuit eruit tijdens drinken, baby verslikt zich altijd tijdens drinken, baby spuugt is erg onrustig tijdens het drinken, weigert regelmatig borst en drinkt de borst nooit leeg en komt daardoor om de 2 a 3 uur., daarnaast heeft hij erg veel last van krampen en lucht in de darmen).

Ik heb vanochtend beide borsten bijna leeg gekolfd en ben begonnen met 1 borst.
    Nu is mijn vraag, hoelang moet je de blokvoeding doen (vaak tijdelijk toch?) en hoe bouw je dit dan weer af?
    Ik wil ook graag zo snel mogelijk beginnen met het afkolven van melk om een voorraad op te bouwen zodat we een voeding kunnen vervangen door een flesje. Wanneer kolf ik dit dan aangezien ik nu bezig ben met de blokvoeding? Of is het een kwestie van eerst blokvoeden, dit vervolgens over een tijdje afbouwen en vervolgens pas beginnen met voorraad opbouwen?
    Mijn kindje is nu 5 weken oud.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Ik zou inderdaad in de ochtend zoveel mogelijk leeg kolven en dan pas starten met de dag. Blokvoeden een dag of 3-5. Dan kun je zien of het effect heeft.
    Niet elke dag eerst leegkolven, dat doe je 1 keer, misschien na een dag of 4 nog eens.

Kijk dan of je over een week of 2 een ander ritme hebt en ga dan starten met kolven en voorraad. Geef je lichaam eerst rust om dit te regelen!

Succes!

ps heb je een keer stuwing en kolf je om spanning te verlichten, dan alleen de spanning kolven de eerste dagen! Deze melk kun je dan eventueel al bewaren.

Deel Deze Pagina