In de avonduren nog fut om iets te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Op het moment ben ik 24 uur per dag te moe om iets te doen! ;)

Maar normaal pak ik na het eten toch even de stofzuiger en gooi ik de wasmachine vol.
    Op vrije dagen pak ik het hele huis aan.

Is wel verschillend, want soms ben ik ook zo moe na het werk dat ik niet eens puf heb om te koken.

2. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Schoonmaken doen wij hier altijd of in het weekend of op een vrije dag.. Moet er 's avonds niet aan denken..

De avond is om te ontspannen hihi.. Dus of lekker achter de pc/tv hangen of op de bank met een boek.. Of lekker sporten.. Is ook actief maar wel ontspannend, en hele andere mindset als schoonmaken.. Dus dat doen we dan wel weer regelmatig actief 's avonds :)

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wil je dat wel blijven, anders voel ik me zo eenzaam haha.

Maar ontopic, nee ik doe savonds ook niets.
    voordat het ritueel van koken, afwassen, kinderen badderen, op bed leggen en t speelgoed opgeruimd is. Is het alweer 20.00 en aangezien ik dan meestal 2 1/5 uur later op mijn bed lig, wil ik die gewoon op mn gat doorbrengen.
    T ren en vliegwerk bewaar ik wel voor overdag

4. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik doe vaak s'avonds nog even een wasje draaien opvouwen en strijken.Stofzuigen en dweilen. Liam ligt om 7 uur op bed en dan ga ik dat doen.

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik doe het altijd overdag zodat mijn ventje in een lekker schoon huisje terecht komt verdient hij wel na een dag hard werken.

als je het bij houd vald het best mee allemaal

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik doe 's avonds niets meer als het niet perse hoeft. Zorg ervoor dat alles opgeruimd en netjes is voordat mijn dochter naar bed gaat want die vrije uurtjes als zij slaapt zijn me heilig. Doe dan nog wel nuttige dingen, maar alleen leuke nuttige dingen zoals mailtjes schrijven en foto's inplakken.

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik draai in de avond alleen nog een wasje of doe de afwas.
    Als Mira in bed ligt vind ik het heerlijk om even een filmpje te kijken met mijn man of gewoon een boek te lezen.
    Ik ga dan echt niet nog aan het huishouden.

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Ik ga drie avonden in de week sporten, en als ik dat niet doe dan vouw en strijk ik vaak de was of even iets opruimen. En daarna plof ik op de bank of achter de computer.
    Heb op de avonden dat ik gesport heb vaak meer energie dan de dagen dat ik op de bank plof.

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik ben ook altijd wel bezig,mijn vriend sleuteld veel aan Amerikaanse auto's,dus als de kleine op bed ligt gaat hij even de schuur in.
    Na het eten keuken poetsen en opruimen,kleine in bad,flesje melk en naar bed,speelgoed en kamer opruimen..
    Dan begint goede tijden,daarna strijk ik meestal een wasje en zet een nieuwe machine aan.....en soms nog even een work out op de crosstrainer...

10. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Ik doe alles overdag qua huishouden. En 's avonds ga ik 2 a 3 avonden hardlopen. En de overige avonden lekker met manlief series kijken of ga ik even internetten of langs een vriendin. Maar in ieder niks aan het huis :D

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Jeetje, nou ik ga mezelf toch maar af en toe eens bij elkaar rapen, want wat ik eerder las en waar ik ook vaker last van heb. Als ik 's morgens de afwas van de dag ervoor nog op de vaatwasser heb staan wordt ik ook echt niet vrolijk.
    Hier is het ook vaak zo, als de kids dan eindelijk gebadderd zijn en op bed liggen dan begint dus zoals Pinter ook zei GTST haha en daarna kan ik mijn kont bijna niet meer liften.

@Wen, het zal niet ten koste gaan van onze msnsessies hoor ;) Ik beloof het. Wij klagen in die tijd ook over ons huishouden dus dat is wel weer een uitlaatklep (en dan bedoel ik niet die van de wasmachine :p

12. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    het ligt eraan of ik die dag vrij ben geweest ik werk 3 dagen in de week en als ik dan thuis kom dan is het koken me dochtertje in bad doen en de fles geven en dan doe ik echt niks meer, ja op de bank tv kijken meer niet haha als ik vrij ben dan doe ik soms nog de vaat of een wasje wegwerken

13. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik werk 36 uur, dus huishouden, overwerk, onderzoek (naast mijn werk), vrienden/familie, sport, administratie en rekeningen en tijd samen moet altijd in de avonduren en weekenden. Dus ik doe noodgedwongen 's avonds nog vrij veel. Maar als ik eenmaal ga zitten is het mis, dan lig ik te slapen. Romantisch een film kijken is er dus niet bij, ik val altijd in slaap.

Ik begin nu ik dit opschrijf wel door te krijgen waarom ik toch zo moe ben en waarom het huishouden zo'n janboel is.

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    mijn man werkt om de week in de avond uren ik vind dit heerlijk avond voor me mezelf en dan mag ik graag hguishoudelijke taken verrichten maar nadat de kinderen op bed liggen (half 7) moet ik zelf niet gaan zitten ik moet wel direct door gaan die week doe ik vrijveel in hh savonds de andere week dat mijn man thuis is niet

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik bedoelde meer dat ik dat dan de enige slonzige huisvrouw ben haha. Maar je hebt wel gelijk hoor....het is veel prettiger als je alles bijhoud. Maar ik vind zoveel andere dingen ook leuk om te doen....nou ja zeg maar gewoon leukER.

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

dat dus. Ik ben soms jaloers op de motivatie van anderen!

17. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ook wel hoor......denk ook weleens; o als er nu iemand onverwachts langs komt

18. danip

danip Niet meer actief

Ik werk fulltime en doe dus alles 's avonds. Mijn man kan me niet helpen ivm eerst een op komst zijnde operatie, en nu herstel daarvan. Ik doe dus alles alleen. Ik zit nooit voor half 11 op de bank, maar neem tussentijds wel steeds korte pauzes. Als ik eenmaal echt ga zitten, dan kan ik niet meer van de bank komen namelijk :D

Maar als ik mijn moeder mag geloven heb ik het niet druk, en krijg ik dat pas als de kleine er is. (dan gan ik wel de helft minder werken gelukkig :))

19. danip

danip Niet meer actief

a clean house is a sign of a wasted life.. :D Prachtig motto :)

Maar ik begrijp het ook niet, het is bij anderen altijd veel netter dan bij ons. Vooral mijn zus en schoonzus. Daar kun je geen bacterie vinden volgens mij, en als je een la opentrekt dan zie je een wel geordend overzichtelijk gegroepeerd groepje spulletjes. Als je hier een la opentrekt moet je blij zijn als 'ie weer dich kan :D

20. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik werk de ene week 3 dagen en de andere 4. Als ik om 17.15 thuis kom ga ik koken. Na t eten de kleine in bad en naar bed. Dan wassen, huis boven en beneden schoonmaken. Stofzuigen, beneden dweilen. Brood smeren voor de volgende dag voor man en mij. Vaatwasser legen, was ophangen. Dan is het ongeveer half 10. Om 10 uur naar bed want de wekker gaat weer om half 6. Best vermoeiend eigenlijk... Maar het is hier zo'n smeerboel met de kleine en 2 katten.

Deel Deze Pagina