In de avonduren nog fut om iets te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Momfulness, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Dit probeerde ik in die andere topic ook uit te leggen.

De vraag wwar deze topic uit voortkam stelde ik daar. Het was een oprechte vraag op veel reacties die gesteld werden in de trend van 'het is heel zwaar om huishouden te doen naast de zorg voor de kinderen als je niet werkt'.

Het lijkt mij een vrij simpele oplossing dan. Dan doe je dat s avonds. Zoals de meeste werkende moeders.

Vind de reacties op de eerste pagina's hier wel grappig dan ;)

Wij doen ook veel s avonds, maar gelukkig altijd samen. Dan zijn we snel klaar en hebben we meestal ook tijd voor eigen dingetjes daarna.

2. adi

adi Niet meer actief

Ik heb echt een jaren 50 beeld bij jouw reactie :)

Meen je dit echt? Je staat om 6 uur s ochtends om te poetsen omdat jouw man NIET WIL dat je dat doet als hij thuis is, want dan gaan jullie praten over ZIJN dag??

Hij toch lekker over zijn dag praten terwijl HIJ ZIJN was vouwt of zo? :)

3. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    zekers!!!!
    ik werk 4 tot 5 late diensten in de week , de avonden dat ik vrij ben kan ik ook niet stilzitten ;)
    huishouden als zoontje dan in bedje ligt en heb het huishouden bijna niet gedaan die dag, boodschappen halen, als ik het overdag niet heb gedaan of juist voor de volgende dagen boodschappen halen. etc etc En ondertussen snel even op de computer ;)

ben een ochtend en een avond mens.
    ben er blij mee , met de korte nachten die we maken is het ook wel handig. ;)

oja omdat ik om 1530 uur begin met mn werk , doe ik het huishouden meestal sochtends.....
    en als ik vrij ben ook nog wel eens savonds , iig de was, strijken etc.

4. adi

adi Niet meer actief

Hahaha geweldig! Hier net zo hoor :)

Ik maak bijv ook amper ooit de bedden op s ochtends. ik sla alles open om te luchten en dat is verder prima. Er komt toch nooit iemand kijken boven.
    En weer wat tijd bespaard op 4 bedden :)
    Een vriendin zou een hartattack krijgen in mijn slaapkamer. Zij hebben een superstrak bed met een collectie sierkussens en sprei enz, waar je en s ochtends en s avonds een kwartier bezig bent met verplaatsen en straktrekken van spullen ;)

5. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hihi adi , nee die sierkussen en spreien zijn ook niet aan mij besteed!
    tis ook maar net waar je je prioriteiten legt vind ik....

(en nee het is bij ons thuis nooit smerig! )

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier gebeurt ook nog van alles in de avonduren.
    Strijken, dit doe ik wel in de huiskamer voor de tv.
    Was opvouwen.
    Soms haal ik wat boodschappen als de kinderen op bed liggen (lang leve de verruimde openingstijden).
    De badkamer is ook een lekker klusje voor 's avonds.

Ook heb ik regelmatig nakijkwerk mee naar huis :( (ik ben juf).

Ik heb er niet altijd zin in en ben ook wel moe, maar zet mezelf er toch maar toe.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, ik doe nog wel wat 's avonds, meestal de was, maar ik ga ook nog wel eens zwemmen ofzo.
    Maar vaak plof ik toch lekker op de bank, ga liggen badderen of dat soort relaxte dingen.

8. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dan wel geen kinderen, maar ik werk vrij veel. Ga zelf rond 6:15 - 6:45 van huis (afhankelijk van mijn dag) en ben rond 19:00 - 19:30 thuis. Het enige wat ik dan nog doe is koken en op de bank ploffen om vervolgens rond 22:00 uur richting bed te gaan. Ik probeer wel elke avond een kwartier even belangrijke dingen door het huis te gaan (zet dan ook echt de wekker, is echt een goede tip die ik ooit gehad heb) en in het weekend probeer ik de wat grotere klussen te doen. Maar ja, ik kom er echt niet altijd aan toe.

9. p1982

p1982 Niet meer actief

hier gebeurt ook veel in de avonduren

man is op maandag thuis en doet dan wat dingen in het huis
    en ik ben op dinsdag en vrijdag thuis en doe dan ook dingne in het huishouden

verder savonds voor de tv strijken en was opvouwen, wassen worden ook regelmatig savonds gedraaid
    op vrijdagavond of zaterdagmorgen haalt 1 de boodschappen in huis

10. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Errug herkenbaar!
    Alleen is het huishouden echt niet m'n hobby :D Soms hang ik een was op en stop er weer eentje in met de timer erop, zodat die klaar is als ik de volgende dag uit werk kom (ik werk 4 dagen)
    De keuken is meer het domein van m'n vriend. Ik kijk altijd wel even of er nog genoeg schone flessen/speentjes zijn voor de volgende ochtend. anders maak ik ze ff schoon. Verder 's avonds veel achter de comp. ZP, facebook, mail en helaas momenteel ook veel werkdingen, omdat ik m'n werk overdag niet afkrijg :(

Dan werk ik dus 's avonds veel te lang door omdat ik dan opleef, vervolgens word ik 4 à 5 keer wakker per nacht, omdat ons zoontje slecht slaapt en als het tijd is om op te staan ben ik echt een zombie... :(

11. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Ik ben eigenlijk best wel verbijsterd door deze post! Doe je dit echt elke dag? Ik lees hier behoorlijk veel reacties van dames die elke dag stofzuigen en dweilen etc. Why??

Ik werk 4 dagen (nu verlof) en mijn man 5 en het enige dat wij dagelijks doen is de keuken opruimen en een wasje draaien maar de rest echt max 1 keer per week. Om elke dag tot 21.30 uur met het huishouden bezig te zijn, is echt zonde van mijn tijd. Ik heb zelf een kat maar als ik door mijn huisdieren zo veel extra werk zou hebben, zou ik overwegen ze elders onder te brengen.

Als de kleintjes in bed liggen, drinken we een wijntje, kijken we tv of spreken we af met vrienden/vriendinnen. Het huishouden heeft hier niet echt prioriteit....

12. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben kapot 's avonds.
    Ik las in het andere topic dat sommige moeders die niet buitenshuis werken vinden dat ze 24 uur per dag werken, nou mijn kleintje ligt uiterlijk om half acht in bed en dan hang ik afgebrand op de bank.

Als ik niet zwanger ben is dat geloof ik wel minder en in de zomer ben ik sowieso wat actiever.

Manlief gaat nog wel eens sporten ofzo, ik kijk wel uit ;).
    Schoonmaken doe ik op mijn vrije dagen (ik werk vier dagen maar heb nu één dag ouderschapsverlof, dus werk ik nu drie dagen) en in het weekend. Mijn man wil ook nog weleens een zwabber en een stofdoek pakken.

13. tulip

tulip Niet meer actief

wat ik heel erg merk, heb het dus beide gedaan, gewerkt en ben nu thuis, dat wanneer je thuis bent, je ook gewoon meer dingen ziet. Als je op je werk bent, ben je gewoon even totaal niet met de kinderen of het huishouden bezig, tenminste ik niet. (was heel druk met andermans kinderen;)) Het huishouden enz. gaat pas weer verder zodra je thuis bent. Maar als je altijd thuis bent (ik bedoel dus niet werkt, want we zijn natuurlijk ook regelmatig weg, boodschappen doen visite) dan vallen meer dingen je op, je ziet vaak kleinere klusjes die je dan toch nog even doet. Daarom ben je de hele dag in touw.

Maar elke dag beneden en boven poetsen zoals ik hier las, nee dan denk dat je echt een hobby moet zoeken en dat je het jezelf wel heel moeilijk maakt.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik werk 3 dagen, dus het meeste huishoudelijke gedoe, doe ik in mn vrije ochtenden als wijffie op school zit. De grotere dingen doe ik in t weekend als wijffie bij haar vader is.

's Avonds hang ik op de bank, veel verder dan een afwas doen of een wasje vouwen gebeurt er dan niet hoor, daar heb ik echt geen fut voor.

15. Lentes

Lentes Niet meer actief

Als ik werk (diensten tot 23:00) vind ik t geen probleem om 's avonds bezig te zijn maar op de avonden dat ik thuis ben ga ik heerlijk tijd voor mezelf nemen hoor!

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben s'avonds echt te moe om nog iets te doen.
    Ik sta er door de week alleen voor, en ben gewoon echt kapot als de kids op bed liggen.
    Ik zit meestal tot 21u beneden en dan ga ik op bed en slaap ik vrijwel meteen.

Deel Deze Pagina