pilletje geven

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nina3, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons zoontje krijgt sinds kort ee thyraxtabletje ivm schildklier. Hij moet het een half uur voor het ontbijt op een nuchtere maag. Maar hij begint echt ervan te balen. Eigenlijk moet het met water . Nu geef ik het gestampt met een theelepel fruithap. Maar hij wil niet meer. Heeft iemand voor mij tips om vieze pillen naar binnen te krijgen? Het liefste enigszins vrijwillig.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik lees mee, onze dochter is ook echt een ramp met tabletjes innemen.. ik verstop ze meestal tussen de rozijntjes..

3. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Ik deed ze altijd gestampt door de yoghurt, omdat mijn dochter dat heel erg lekker vond. Daarna even wat laten drinken.
    En toen ze ouder was gaf ik haar altijd een heel lekker snoepje als ze het drankje/pilletje op had.

4. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    ik heb laatsr gelezen dat voor.volwassenen het nuchter voor de maaltijd geven ter discussie stond. Bij ons in het ziekenhuis wordt dit meen ik ook niet meer stamdaard gedaan en gaat de thyrax mee in de normale deeltijden.
    Misschien de moeite van.het navragen waard. Een goede endocrinoloog moet hier meer van weten. Dan kan het door zijn eten heen.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Ik werk in de thuiszorg en hier wordt thyrax ook "gewoon" gegeven. Dus niet perse nuchter.
    Ik zou hem gewoon buiten het zicht verpoeieren en ergens in verstoppen. Dan heeft hj het toch ook niet in de gaten en kan hij er toch ook geen hekel aan krigen:$
    Pilletjes zijn zo klein dus denk niet dat hij dat proeft. En anders in een spuitje met wat sap?

6. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als het niet nuchter hoeft zou het al een hoop schelen. Het eerste hapje van de dag is inmiddels erg verdacht .

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    En anders vragen of je het voor het slapen/de nacht mag geven? Dan is hij ook nuchter. (Mits je hem natuurlijk niet kort daarvoor eten geeft)

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    heeel stom maar zijn er geen druppeltjes ofzo?? gelukkig zijn ze wel mini de pienie die pilletjes maar ja

9. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    ja...maar dan heeft ze denk ik hetzelfde probleem als nu...een 'verdacht moment' waarop die kleine gaat weigeren. Als het gewoon met de maaltijd mee kan is het denk ik het prettigste.

10. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ga nogmaals advies vragen bij de apotheek en anders heb ik maandag nog de kinderarts aan de telefoon maar tips blijven welkom.

11. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inmiddels gaat het beter. De logopediste dacht dat het misschien niet zozeer de smaak maar meer de structuur was. Dus nu stamp ik het echt tot poeder , in de fruithap theelepel fruithap en dat gaat nu meestal goed.

Deel Deze Pagina