Oprah gelooft in The Secret inderdaad, omdat zij als klein meisje wenste beroemd te worden en omdat dat ook is gebeurd. Die miljoenen andere meisjes hebben dus over twintig jaar ook een eigen talkshow.. yeah right..
Ach als er weer geld over iemands rug verdiend kan worden.... Het lijkt heel leuk, ik dacht het eerst ook. Maar het klopt niet. Ja misschien in de westerse wereld. Als jij een kindje bent uit bijvoorbeeld darfu, en nooit ook maar enige kansen krijgt, of geen mogelijkheden ( zelfde, ) dan gaat de secret niet voor jou op. Hoe hard je ook gelooft en positief bent, Lekker makkelijk beredeneerd van een westerse denker...
dan heb ik dat ook gezien bij oprah, want dit komt me wel heel bekend voor.. dat van dat rijk worden enzo, daar geloof ik niet zo in. maar dat sommigen denken dat ze bijvoorbeeld alleen maar pech hebben lijkt het ook niet of die mensen dat aantrekken. dus dat klopt wel een beetje. ik heb een tijd lang heel negatief gedacht en was echt een zwartkijker, ik trok toen ook net zulk soort mensen aan, en veel mensen liepen ook nog eens over mij heen, ik dacht altijd zie, dat overkomt alleen mij maar.(net als een relatie: oh ik zal wel weer bedonderd worden, en ja hoor, uiteindelijk werd ik dat dan ook) nu sta ik zekerder in het leven, en heb ook echt het gevoel dat de mensen die ik nu om me heen heb, eerlijk zijn. maar hoever die filosofie nou waar is?
Okeeej.. naar aanleiding van mijn sceptische reactie heb ik het boek gister maar even gekocht en gelezen.. En ik vind het nogal cru om te zeggen dat mensen met ziekten en armoede dat zichzelf hebben aangetrokken.. Maar voor de westerse wereld.. Ja, daar herken ik wel wat in als ik kijk naar het leven van vrienden/familie die in een negatieve spiraal blijven hangen. Ik heb ook gemerkt dat ik veel van The Secret al toepas in mijn leven. En die manier van denken mag ik wel, er straalt veel positiviteit vanuit! Dus... The Secret, prima prima! What goes around comes around..
niet altijd, een voorbeeld is Waris Dirie, zij woonde als arm kind in de woestijn, ze is een nomade maar werd wereldberoemd fotomodel the secret is dus een soort uitleg van self-fulling prophecy (dat wat in je gedachten zit zal uiteindelijk waarheid worden) ? : ik ga eens op die site lezen, het lijkt me wel interessant
okee, hiermee ben ik helemaal overtuigd ik ga hem gelijk bestellen heb jij het echt in 1 dag gelezen?
Ja, leest echt heel makkelijk weg. En ik stond er behoorlijk sceptisch tegenover.. maar na een pagina of 10.. Het is gewoon een lekker positief boek! Mijn man heeft gister ook nog een heel stuk gelezen en hij zei: "ja, dit mag ik wel, deze manier van denken".
okee bedankt, ik ga hem ook lezen ben erg benieuwd hoewel ik wel het gevoel heb dat het ongeveer hetzelfde zal zijn als de celestijnse belofte, maar dan wat minder "zweverig" waarschijnlijk,
Dames,ik denk nu al bijna 2 jaar aan zwanger worden ,maar nog steeds niet.{grapje } Het lijkt me wel een spannend boek. Ally
Hahaha Ally, ja. Zo is het ook. Ik denk dat wat ik nu ga schrijven een discussie kan uitlokken (want ik weet zeker dat jij en ook anderen heel graag zwanger willen zijn), maar ik zal het uitleggen adhv het boek: Je moet denken: "ik ben zwanger" dat accepteren en ontvangen. Als je denkt: "ik wil niet ongesteld worden" wordt enkel het woord "ongesteld" door het universum gestuurd en wordt je ongesteld.. Hetzelfde geldt voor: "please, vandaag geen bloed"... en bloed krijg je. Je moet positief denken. Dus Zwanger, zwanger, zwanger, zwanger, accepteren en ontvangen. Echt denken dat je zwanger kunt worden, kunt zijn en bent. Jezelf overtuigen.. mama Ally..
Ik ben weer klaar voor deze KLUS ronde en ik ga heel positief denken ,zwanger zwanger zwanger ............................................................................................................................................................................................... Jullie horen me nog eind deze maand,ik ben wel een optimistisch iemand ,maar soms heb je die dagen . Ik heb eigenlijk de hele dag aan deze boek zitten denken,morgen geen tijd ,maar dinsdag effe shoppen. Ally
Hmmm heb ook maar eens het boek besteld Kon toen de nederlandse versie niet vinden, maar die heb ik nu gevonden Ben benieuwt!
Ik leef al jaren zeer positief en inderdaad het gaat me tot nu toe voor de wind. Maar of ik daar nou een boek voor moet hebben..... Ik denk dat het ook een kwestie van gezond verstand is. Ik vind het namelijk logisch als je als een zombie door het leven gaat, somber en negatief, dat er dan weinig uit je handen komt. Erg aantrekkenlijk voor een partner ben je dan ook niet enz..... Maar goed, zo denk ik erover.
Tja, of je er een boek voor nodig hebt.. nee, dat hoeft denk ik niet. Maar het is wel een opfriscursus.. En voor de mensen die zo somber door het leven gaan kan het leven wel eens een andere wending daardoor krijgen. Dus.. persoonsafhankelijk denk ik.
aha een soort primitieve sekte.. Die man/vrouw die dit boek\ heeft bedacht heeft ook vast heel erg hard aan geld geld geld gedacht.. van positief denken komt niets slechts, maar het vult ook niet je portomonee Misschien toch maar weer overwerken morgen? Denk dat je daar meer aan hebt.