In de ban van "The Secret"....

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnimeel, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Tja, als je aan overwerken denkt dan komt het er ook van.. ;)

2. Evita

Evita Actief lid

26 jun 2007
    137
    0
    0
    ik heb er ook 1 besteld! mijn zus had het er ook al over, ook laaiend enthousiast! ben benieuwd!

3. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Overwerken vult mijn portemonnee niet. Ik krijg het toch niet uitbetaald :rolleyes:.

@ Lintje... Dat wat jij beschreef over het begin stukje.. dat het cru overkomt, dat vind ik inderdaad ook. Maar voor de rest kan ik me er wel in vinden.

En er was iemand die zei dat ze het met de Bijbel deed. Da's toch prima. Het boek zegt ook dat het een kracht is. De een zegt afkomstig uit het universum, de ander zegt afkomstig van God, en weer een ander zegt afkomstig van Allah. Als je maar positief denkt, en erin gelooft, da's de kern.

4. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Helemaal mee eens. :D

5. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
  6. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Streepjes wil graag viool spelen ;)

7. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    zeker weten! ;)

8. Amsy

Amsy Bekend lid

8 jun 2007
    559
    0
    0
    Hmmm, ik heb net de trailer bekeken op de site, dacht dat het een film was, maar het gaat dus over een denkwijze.
    Als het toch allemaal zo makkelijk zou zijn...
    Ben het zeker met de folisofie eens dat positivisme je veel verder brengt in het leven, maar dat je zwanger kan worden door eraan te denken ofzo...nee, dat gaat te ver denk i. Ik denk dat al die meiden die in de MMM zitten hier toch ook heel anders over denken.
    Verder, kijkende naar deze wereldbevolking, met meer dan 60% van de wereldnbevolking die dagelijks honger lijden, vrouwen die dagelijks zonder aanleiding verkracht en mishandeld worden, mensen die in een oorlogssituatie leven zonder hun eigen schuld. Vind het nogal makkelijk om vanuit een westerse wereld te denken dat "the Secret" werkt. Dus al die mensen op deze wereld denken gewoon niet positief en hullen zich in een laag van negativisme, nee ik geloof er niet in. Probeer iedere dag het beste uit mezelf te halen, benheel tevreden met mijn leven verder, maar ik geloof niet in dit soort "secrets".
    Ben blij voor iedereen die het veel goeds brengt, en wil ook niet iemand voor het hoofd stoten met deze denkwijze, maar wou het toch even genuanceerd hebben, sorry als ik nu te negatief overkom!

9. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Amsy, zo stond ik eerst ook ongeveer tegenover. Maar toen bedacht ik me dat ik beter eerst het boek kon lezen voordat ik mijn mening klaar had. En het boek verduidelijkte toch wel een heleboel. Maar het is inderdaad wel cru om te zeggen dat de meiden in de MMM of mensen in een onmenselijke situatie zich dat zelf hebben toebedeeld. Het boek zegt dat niet me zoveel woorden, het is meer gericht op het positieve denken.

10. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik zit dit net allemaal te lezen, mijn man heeft namelijk ook al rond zitten kijken voor het boek en wat lees ik: Bovenstaand stukje met daaronder een banner dat je 4 weken en 3 dagen zwanger bent, echt fantastisch!
    Morgen meteen het boek halen, want zo te zien werkt het echt!

11. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik had Ally ook al even gepbd vandaag want eh... Misschien moet dat boek hier maar verspreid worden.. ;)

12. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    hallo
    ik ben zeker fan van het boek the secret.
    Ik heb eruit gehaald wat voor mij belangrijk was.
    Vooral het positieve denken heeft mij geholpen. :)
    wanneer je je goed voelt, trek je postitieve dingen aan!
    Nou weet je mij heeft het geholpen, kijk maar naar mijn banner. Wil niet zeggen dat het door het boek komt. Maar het boek heeft er wel voor gezorgd dat ik positiever in het leven sta en van de dingen om me heen meer geniet!
    succes allemaal
    liefs :D

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

14. Milla

Milla Niet meer actief

Ik heb het boek ook gelezen, eigenlijk is dit idee al door heel veel mensen gepromoot, voor mensen die echt geïnteresseerd zijn in dit onderwerp, kan ik het boek van Wayne Dyer: Eerst geloven dan zien, of het boek van Deepak Chopra 'Synchroniciteit' ook erg aanraden!

15. Milla

Milla Niet meer actief

Oh ja, en ben je echt geínteresseerd in de wetenschappelijke kant, dan zou je je kunnen verdiepen in de snarentheorie en de quantum fysica. Vooral dat laatste is erg interessant. Wetenschappers hebben al een hele tijd terug aangetoont en bewezen dat alles uit energie bestaat (zelfs je gedachtes) en dat alles en iedereen met elkaar verbonden is. Dit heeft niks met hocus pocus of zweverige dingen te maken, maar zijn gewoon aangetoonde feiten.

16. Mandarijn

Mandarijn Bekend lid

3 feb 2007
    760
    0
    16
    en de Celestijnse Belofte van James Redfield komt ook op hetzelfde neer ;)

17. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik ken het boek niet, maar kan zo al zeggen dat ik er niet in geloof dat je iets krijgt als je er maar hard genoeg positief aan denkt. Gaat wel voor een hoop dingen op die binnen je bereik liggen, maar niet alles. Een cheque neerleggen en wachten tot je rijk wordt vind ik echt onzinnig.
    Maar positief denken kan wel een hele hoop veranderen. Met hier erg veel tegenslagen te verduren heb ik daar tegenwoordig wel eens moeite mee. Is dat ook wat dit boek doet, je leren positief te denken?
    Hoe duur is dat boek eigenlijk?

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant