In de blote kont

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mol81, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natjes

natjes Niet meer actief

Hmmm voel me toch wel afwijken van de rest... Haha

Hier dagelijks in de blote kont binnen! rondrennen. Ieder geval na het badderen een tijd, en eigenlijk ook wel standaard na het eten voor ze naar bed gaan.

Billen bloot en rondrennen maar. Lekker voor ze toch?:D

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    :DHeerlijk toch die blote billen kindjes...

Van mij mocht ze boven in blootje rond rennen...maar als we naar beneden gingen moest ze minstens een onderbroek aan....anders moest ze alleen boven blijven, en dat was niet leuk hahaha dus deed ze dat gelukkig wel.

Gaat over hoor...op een gegeven moment is het lichaam niet spannend meer en willen ze weer kleding aan. ;)

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo eentje :D
    Eerst vonden we het niet erg, zeker niet met zindelijk worden. Maar toen we merkte dat ze zichzelf ging uitkleden terwijl er visite was en toen ze het ook bij anderen thuis ging doen, hebben we er een stokje voor gestoken. Hier dus altijd met onderbroek en hemd aan thuis, omdat het anders onduidelijk voor haar wordt dat ze ergens anders niet in haar blootje mag lopen. Hier heeft ze het altijd warm ook vandaar.. Nu komt ze netjes naar me toe en zegt dat ze het warm heeft, waarop ze graag wil dat ik zeg dat ze iets uit mag doen :)

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hihi, mijn man toen ik hem net leerde kennen durfde niet in zijn onderbroek naar de wc bij mij thuis......;) Heb hem dat echt moeten leren...zelfs nu kleed hij zich eerst aan voordat hij naar beneden gaat...ik ren zo in me blootje...ga soms ook de was staan vouwen in me nakie...of de douche poetsen of stofzuigen (wel boven, beneden heb ik geen verduisterende gordijnen voor, klein raampje hihi maar je kunt er wel doorheen kijken........:p)

dus hier heeft dochter het niet van een vreemde.......

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Jahoor mijn dochter loopt nu lekker rond in onderbroekje, sokken, pantoffels en trui. Ze wil geen broek aan. Vind ik thuis ook niet nodig. Wel moet ze dan sokken aan, blote voeten en blote benen is nu echt te koud!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Weet je dat zeker?
    Hier is dochterlief alweer bijna 5,5 :)
    En wijzelf gaan ook altijd graag naar bijv de sauna.
    Stuk aangenamer dan zo'n koud nat badpak :)

En ze slaapt in d'r onderbroek meestal...
    Alleen bij oma moet ze een pyama aan.. Die vinden het blijkbaar raar :)
    Ontdekten wij laatst bij ons jaarlijkse weekendje weg met opa en oma.
    "Anders krijgt ze het toch koud?"
    Nou.. Blijkbaar niet want dan pakt ze namelijk alsnog zelf d'r pyama :)

7. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ja, mijn dochter is ook echt een blootloper. Nou ja, hemd en onderbroek dan. Eerst liep ik er de hele dag achter aan, aankleden. Had me nog niet om gedraaid of mw stond alweer in haar ondergoed. Even een periode aan gekeken, en er toen een andere draai aan gegeven. Ze vond het leuk om zich aan en uit te kleden. Ik heb haar toen 2 setjes kleding gegeven, en die mocht ze zo vaak ze wou aan en uit trekken. De hele dag was ze bezig met kleding aan het uit trekken haha (volgens mij word het een echte shopper ;) ) Nu ze over een half jaartje naar school gaat ben ik wel haar aan het leren dat dit op school niet meer kan. Dus ik heb nu met haar af gesproken dat we smorgens samen kleding "uitzoeken" en dat ze die zelf aan doet, en aan laat. Soms staat ze zich nog wel eens stiekem uit te kleden. Maham! ik ga "even" plassen hoor. Hup hele broek uit sokken uit shirt uit. En als ik dan vraag waarom begint ze te lachen, ja mam, je kan toch niet plassen met broek aan ? ;)

Agg beetje begeleiden. Komt wel goed....

8. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Nee, bloot mag niet, vind ik gek op 4 jarige leeftijd, en het is winter! Brrr.

Verkleden, elkaars kleren aan enzo mag allemaal wel van mij, dochter doet dat vaak met haar vriendinnetjes, maar gewoon bloot rond lopen vind ik raar.

9. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Maar wat is daar lekker aan dan?

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn dochter loopt het liefts ook in haar blote kont, dit heeft ze altijd al gehad! Nu is het te koud en dat vind ze zelf gelukkig ook. Dus als ze nu thuis komt van school gaat alleen haar jurk of ruikje uit en loopt ze in maillot en trui rond.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Uuh... Denk eens even heeeeeel ver terug, voordat de H&M en de Hema er waren. We zijn bloot geboren en bloot geschapen. Door de zondeval van Adam en Eva kwam er schaamte en zijn mensen zich gaan kleden. Het is toch gewoon natuur dat kinderen graag bloot zijn? Voor thuis hebben wij trouwens comfortabele kleding om te spelen, geen spijkerbroeken zeg maar.

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Dit dus. En als er in de winter wordt geklaagd over kou trekken ze maar meer kleren aan.;)

13. Saskia78

Bloot is voor mijn dochter vooral veel bewegingsvrijheid.
    Ze vindt kleding vaak kriebelen... En bovendien kun je in je blootje nou eenmaal zo vrij mogelijk bewegen.
    En gezien dochterlief nog totaal geen schaamte (mbt bloot) heeft beperkt dat haar ook niet in haar bewegingen :)

14. Saskia78

Mja... Ik ga de verwarming er niet hoger voor zetten...

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    vrijheid? geen belemmeringen van kleding, veel kinderen vinden kleding ook warm...dat zijn kleine oventjes die kids! En lekker windje op de huid vinden ze heerlijk...geen randjes, geen snijdende broeken, geen belemmerende shirts....whahaha.

16. Saskia78

@antares hier broekenweigeraar... Als ze dan toch iets aan moet... Rokje of maillot/legging.

Ik ben dan ook helemaal blij met die treggings... Draagt ze ook eens een spijkerbroek :)

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hier wil dochter ook geen broeken aan, maar meer omdat ze broeken voor jongens vind;)

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ghehe die tijd heeft dochter ook gehad....nu gelukkig wil ze weer broeken aan omdat die rok in de weg zit bij het klimmen en klauteren...en er zand op komt en verf...en teveel meisje is voor mijn rouwdouwer denk ik hahahaha :p

19. adi

adi Niet meer actief

eens, plus dat hier nog een voorwaarde geldt: er moet er wel warm genoeg voor zijn.

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa loopt ook vaak zat in dr onderbroek en dr shirt.
    vaak komt ze zanderig uit school en wil ze dr broek uit omdat ie vies is en dan geen andere meer aan.
    het is wel zo dat ze niet de deur open mag doen als ze geen broek aan heeft en ze mag ook niet naar buiten en als we bezoek hebben dan vind ik het ook niet goed.
    maar in huis vind ik het geen probleem.

in de tijd dat ze steeds plasongelukjes had vond ik het zelf ook wel prettig, scheelde weer broeken wassen en strijken.

ik moet er wel bij zeggen dat we een lekker warm huis hebben en ze dus zelfs nu de sneeuw in de tuin ligt lekker zonde rbroek kan lopen, maar ik ga deverwarming er ook echt niet hoger voor ga zetten als ze het te koud zou vinden.

liefs doris

Deel Deze Pagina