Mijn zoontje is net 1 geworden en sindsdien is hij meteen veranderd. Altijd is hij al ongeduldig, maar nu is het helemaal extreem. Hij heeft ook sinds 1,5 week ontzettende driftbuien. Voorbeeldje: hij krijgt een koekje en mama ook. Zoonlief wil per se het koekje van mama, maar hij krijgt van mijn koekje maar 1 hapje (of niets), dan gaat hij compleet over de rooie. Gillen, krijsen huilen met dikke tranen. Ook ander voorbeeld. Onze hond loopt vanmiddag langs hem. Dat vindt hij heel leuk, dus lachen. Hond loopt weg en meneer wordt nijdig! Ook verschonen is 1 groot drama. Langslopende mensen moeten wel denken dat hier een kind zwaar mishandeld wordt. En zo van het ene op het andere moment is hij weer helemaal vrolijk. Ik vraag me echt af waar mijn zonnetje is gebleven. Hij is toch ook nog te jong voor driftbuien? Zijn er nog meer moeders met een driftige dreumes van 12/13 maanden?
Nou Kai is net over een sprongetje heen maar kan ook aardig driftig worden....gister wilde die iets bij oma van tafel, maar dat mocht niet van oma...nou het huis was te klein....wat was ie boos zeg...helemaal rood schreeuwen, grote frons op zn gezicht dikke tranen.... zelfde met de hond...hond wil niet naar m toe komen...nou berg je dan maar.... maar als het goed is staat er binnen kort weer een sprongetje voor de deur....miss is daarom je zonnetje even achter de wolken verdwenen..... maar zoals men zegt...na regen komt weer zonneschijn...
13 maanden vond ik echt een rot leeftijd en geloof me, het gaat gewoon weer over! Sinds Juul 14 maanden is, is ze vrolijk, lief en zo veel wijzer! Nu ze 16 maanden is, is het echt een peuter aan het worden en lijkt de babytijd al weer zo ver weg.
Ook hier heel erg herkenbaar! Mijn Thomas is nu bijna 14 maanden en ook driftbuien. Als meneer even niet zijn zin krijgt is het meteen overdreven (tot hij rood aanloopt) schreeuwen. Hoop ook dat het gauw overgaat, want dit is niks inderdaad.
Ik kan me ook herinneren dat de "magische" grens ronde de eerste verjaardag was.. Ze veranderde qua gedrag en was inderdaad van een lieve baby naar een pittige dreumes veranderd. Gelukkig gaat ook dat weer over. Succes voor nu in ieder geval!