In de broek plassen op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Baby86, 13 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.287
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon van nu 8 jaar heeft nog steeds wel plasongelukjes. Dat begon ook toen hij naar school ging, daarvoor was hij ook al een jaar zindelijk.

Wij hebben periodes gehad van 6 natte broeken per dag. Na een jaar aanmodderen zijn we naar de huisarts gegaan en die vond het niet nodig om door te sturen. Dat accepteerde ik niet en ik heb via de GGD een verwijzing gevraagd voor de plaspoli. Dat heeft heel veel goed gedaan, soms was het alleen al een luisterend oor wat we nodig hadden. Mijn zoon bleek na onderzoeken een overactieve blaas te hebben waar we medicijnen voor kregen. De kinderarts vertelde dat kinderen nooit expres in de broek plassen maar wel weten dat ze iets doen wat anderen niet doen en dan smoesjes gaan verzinnen. Dat heb ik heel goed in mijn oren geknoopt en wordt dus ook nooit boos.

Nadat wij naar de plaspoli gingen wilde de school wel meewerken (met al die ongelukjes wilden zij dat hij weer luier aan zou doen) en gingen ze met een kookwekker werken en stuurden ze hem op vaste tijden naar de wc. In groep 2 kreeg hij een superjuf die hem heel goed heeft geholpen. Veel extra broeken in de tas en accepteren dat hij dit probleem heeft heeft mij erg geholpen.

2. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    Nu kom het!

Ikzelf had dit ook...zindelijk maar op school altijd nat !
    Na maaaaanden kwamen ze erachter .....
    Lach niet !

Je moet een plasketting om naar de wc zodat andere kinderen zien dat er al iemand weg is... en die plasketting was gewoon niet MOOI GENOEG!!!!

Tja, dan liever in de broek plassen dan een leLijke ketting om toch Hahaha ;)

Het zou kunnen...?

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hey, ik plaste op ten duur ook heel vaak in mijn broek op school. Na poepen en plassen in potjes, bloedonderzoeken etc. bleek er niks aan de hand te zijn.. wat het bij mij was, en ik daarna pas durfde te zeggen,; ik durfde de deur niet dicht te doen met plassen op school. Toen heeft een ander kindje een keer de deur dicht gegooid met mijn vingers ertussen omdat hij vond dat de deur dicht hoorde. .. daarna begon ik in mijn broek te plassen.
    Het kan echt super veel zijn. Spanning, iets wat een ander kindje heeft gedaan/gezegd, iets wat de juf heeft gedaan/gezegd. Een vervelende knoop aan haar broek die ze zelf niet los krijgt. Blaasontsteking.
    Ik zou een gesprekje met haar proberen aan te knopen hoe het komt waarbij je duidelijk maakt dat het bij iedereen wel eens kan gebeuren en je hoopt dat jullie er samen iets op kunnen bedenken zodat ze niet het gevoel heeft een smoesje te moeten verzinnen ook omdat je anders misschien boos word.

Succes!

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb je aan je dochter gevraagd waarom het is gebeurd?
    Mijn zoon gaat vanaf juni naar school en hij heeft nu heel soms een paar druppels in zijn broek, wanneer ik hem vraag hoe dat komt zegt hij meestal dat hij vergeten was naar de wc te gaan.
    Misschien krijgt ze inderdaad teveel prikkels van buitenaf waardoor ze het 'vergeet' of ze vind het spannend om alleen te gaan?

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Vraag de juf haar vaker te sturen en laat iemand met haar meegaan. Misschien vindt ze het gewoon te spannend?

Hier gaan ze met 2,5 jaar naar school en wordt verwacht dat ze zindelijk zijn. Ze hebben hier in het begin wel vaste toiletmomenten en aan de ouders wordt gevraagd een paar schone setjes mee te geven.

Ze gaan ook met de hele klas gezamenlijk naar de toiletten dus er wordt wel voor gezorgd dat ze direct vertrouwd mee raken.

Deel Deze Pagina