Hoi Meiden, ik heb een vraagje, ik zou het leuk vinden om eigen internet bedrijfje te beginnen, bv in het verkopen van kinderkleding en andere dingen... Ik vind het bv ook leuk om van oude meubeltjes nieuwe meubeltjes te maken en die te verkopen.... Mijn vraag is of er mensen zijn die hier bekend mee zijn en mij misschien willen informeren over wat er allemaal bij komt kijken als je zoiets wilt gaan doen... ik heb namelijk geen flauw benul wat je eigenlijk allemaal moet doen om het goed te laten lopen... alle tips en adviesen zijn van harte welkom Liefs Chantal
okay... Allereerst een bedrijfsplan opzetten... Hoeft niet volgens een officieel format, maar is wel handig voor jezelf, maar ook als je eventueel ooit eens geld nodig hebt van een bank. Daarnaast heb je een KVK Nummer nodig, die kan je dus aanvragen van de Kamer van Koophandel. Ook een BTW nummer heb je nodig, die vraag je aan bij belastingdienst. Website laten bouwen, en daarbij domeinnamen laten registreren bijvoorbeeld bij Your Hosting. Voordat je straks een leuke bedrijfsnaam heb bedacht, maar deze sites allemaal al weg zijn... Natuurlijk moet je alles voor jezelf op een rijtje hebben, wat wil ik gaan doen, wie wil ik ermee bereiken, wat is mijn doelgroep, wat is het doel dat ik voor ogen heb... wil ik het bij internet verkoop houden, of moet daarbij ook een klein winkeltje? Allemaal vragen die je voor jezelf af moet wegen. vergeet niet dat een proffesionele webshop erg duur is om te laten ontwerpen... Hou ook rekening met Belastingen die betaald moeten worden, dit doet vele bedrijven in de eerst 3 jaar de das om. Omzetbelasting moet nou eenmaal betaald worden, hou daar rekening mee als je dingen verkocht hebt. Zet verdiend geld opzij, voordat er groot geinvesteerd word in bedrijfsauto's, panden enz. Maar wel veel succes!
Mijn vriend en ik bouwen websites voor minder duur Dus als je er eens wat meer over wilt weten kan je me PBen
het kan natuurlijk ook allemaal minder profecioneel, tis maar net wat je wilt. je kunt een site aan maken op gratis websites dat lukt je zelf wel want daar zit een makelijke beschrijving bij! maak reclame op bijvoorbeeld mp en mond tot mond reclame is ook altijd goed natuurlijk! zet je spulletjes op je site en verkopen maar!