Pijn in borst, AUW!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door chantal84, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Mijn zoontje van 5 weken drinkt zijn laatste voeding altijd wanneer wij naar bed gaan, rond 23u / 23.30u.

Nu was hij gisteren niet wakker te krijgen toen we gingen slapen en hebben we hem gewoon laten slapen. Hierdoor heb ik een voeding overgeslagen en werd ik vanmorgen wakker met stuwing, poe Poe.
    (Van 20.30-03.30) niet gevoed

Mijn rechter borst had naast de stuwing bij de oksel in de buurt allemaal knobbels die er na de voeding van 03.30 niet weg gingen. Deze borst voelt nu ook helemaal beurs aan, dit terwijl ik bij links na de voeding weer helemaal geen last meer heb.

Heb al geprobeerd na te kolven en de harde stukjes te masseren. Maar nog steeds een heel erg beurs gevoel, doet zelfs zeer met lopen.

Is dit normaal? Iemand tips wat ik eraan kan doen?(behalve op tijd voeden ;))

2. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Ik had vorige week dus ook dat beurse gevoel (en hier ook een topic over geopend)
    Wat hielp?
    Douche, masseren, vaak aanleggen en aan pijnlijke kant beginnen.
    Het werd na een dag minder en ik heb er nu geen last meer van.

3. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Als ik stuwing had gehad dan had ik ook altijd beurse borsten. (Haha klinkt stom.) Ging altijd vanzelf weer weg de dag erna (of 2 dagen later).

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het beurse gevoel kan inderdaad nog een paar dagen aanhouden nadat het probleem is opgelost. Dat gaat vanzelf over. Maar als jij nog harde plekken in je borst hebt, heb je waarschijnlijk een verstopt melkkanaaltje en dat moet je wel eerst oplossen.

Doe eens voor de voedingen iets warms en nats op je borst, vooral waar de harde plekken zitten. En dan eerst de borst met de harde plekken aanbieden (en masseren tijdens het voeden). Want live voeden werkt meestal het beste bij een verstopt melkkanaaltje. Als de andere borst daardoor niet voldoende wordt geleegd, kun je die altijd kolven.

Succes!

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Bedankt meiden voor de tips!

Ben gisteren lekker gaan douchen en idd voor het voeden warme washandjes erop gelegd, nu is het weer zo goed als weg... top!

Deel Deze Pagina