Er zijn wel meer dingen verboden wat eigenlijk je eigen verantwoording zou moeten zijn (autogordel dragen bijvoorbeeld). Ik zou voor een babymee gaan of lopen, fiets aan de hand en Lieke in de draagzak. Dat is natuurlijk ook een idee idd, ook al is het best eindje lopen. Voor degene die nu denken waarom loop je dan niet met de wagen, ik heb dus een fiets bij me en heb dus fiets en wagen. Manlief kan wagen wel later ophalen maar fiets wordt lastig. Wat betreft autogordel heb je idd gelijk. misschien toch nog eens voor de baby mee kijken ook. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!!!
nee hoor niet raar maar ik zit dus met mn fiets dat is het hele probleem Kan niet wachten tot ze groot genoeg is en in een fietsstoeltje kan!
Ik ga dus op de fiets naar mn werk, en mn man brengt Lieke weg met de auto en de wagen mee. Uit mijn werk haal ik Lieke op (hoe weet ik dus nog niet). Ik zit in ieder geval met mn fiets,laten staan kan ook niet want heb mn fiets de volgende dag weer nodig. haha wat een gedoe he
Ik snap niet hoe mensen kunnen denken dat de babymee net zo veilig of onveilig zou zijn als een draagzak op de fiets. Als je valt met de fiets, zit je kindje in de maxicosi toch echt wel veel veiliger (beschermd) dan wanneer je kindje in de draagzak zit. Ik ben bijvoorbeeld een keer naar voren gevallen met de fiets (mijn achterwiel kwam omhoog zeg maar) en dan had mijn kind wel tussen mij en het stuur in gezeten. Zo ontzettend niet te vergelijken. Nu was dat waarschijnlijk niet gebeurd als ik een kind had vervoerd (dan fiets je toch rustiger, daarbij was die fiets zo oud dat ik Tobe er nooit mee had vervoerd) maar dan blijft het een feit dat vallen met een draagzak gevaarlijker is dan wanneer je kindje vast en beschermd in de maxicosi zit. De babymee is trouwens erg geveerd. Het ziet er uit alsof je kind alle kanten op "hobbelt" maar feitelijk is dat niet echt hobbelen, maar veert het ding met de hobbels mee. Hierdoor gaat de maxicosi wel heen en weer, maar heeft het geen last van klappen zeg maar.
Ik heb gezien dat je je baby ook voorop je stuur kunt vervoeren met de maxi-cosi. Ik weet er verder niet veel van, omdat mijn kleintje nu al gewoon mee op de fiets kan, maar misschien is dit wat? Dan heb je ook zicht op je kindje. Persoonlijk vind ik het met draagzak op de fiets gaan onveilig en zou ik het nooit doen.
Over de draagzak. lijkt me veel te onveilig, ik zou het zelf nooit doen. punt is dat je er bovenop kunt vallen, en ook bij het remmen op het stuur kunt klappen. je baby dus.
Je hebt gelijk! Heb ook besloten voor de baby mee te gaan! Bedankt meiden voor alle tips, meningen en adviezen
Ik zou vooral je eigen gevoel volgen! Ik zet mijn dochter geen helm op bij het fietsen, terwijl ik weet wat de gevolgen kunnen zijn als ik val. Als je met je beeb in de draagzak valt, kun je zelf wel bedenken wat de gevolgen zijn van een stuur in je ribben (baby dus). Maar je hebt al gekozen zie ik!
Een babymee (maxicosi achterop de fiets) kan heel goed hoor. Onze dochter zat er vanaf vier maanden in. Je moet natuurlijk niet te hard over drempels gaan maar ik lees dat het net iets te ver is om te lopen dus op de fiets zal het zo ver niet zijn?? Dan adviseer ik toch de babymee en niet een draagzak op de fiets. Draagzak op de fiets vind ik net iets te gevaarlijk. Vaak wil je je kindje toch met een hand ondersteunen en dan kun je maar met 1 hand aan het stuur. Het verhaal van 'als je van de fiets valt' vind ik een beetje onzin, want je valt niet dagelijks van de fiets en in de auto kan je ook een ongeluk gebeuren. Maar in de maxicosi zit ze gewoon compact achterop zonder dat jij je onveilig hoeft te voelen.
[/quote] thx voor je reactie! Nee dat kan niet op bepaalde dagen wel maar niet op alle, mn moeder is zelf gastouder en heeft dus ook kinderen thuis. Wie heeft er ervaring met maxicosi op de fiets?[/quote] Ik dus! Wij hebben allebei geen rijbewijs. Het is heel prettig fietsen met de maxicosi op de fiets en ze zit echt goed vast. Het is heel veilig en je kunt zelf goed fietsen. Let op als je de babymee bevestigd dat je probeert om hem wat verder van het zadel te plaatsen, Daarmee voorkom je dat je baby je in de rug trapt. (hadden wij last van) 10x beter dan met de draagzak op de fiets!
Maar je probeert je toch ook zo veilig mogelijk met de auto te vervoeren? En ik heb nog nooit een ongeluk met de auto gehad, moet ik mijn kind dan ook maar op de ouderwetse manier in de kinderwagenbak achterin vervoeren? Ik vind het geen onzin. Ook al is de kans op een ongeluk klein, volgens mij is ie nog altijd groter dan met de auto en je zoekt gewoon een zo veilig mogelijke en toch praktische oplossing. Dan is dus de babymee een betere oplossing dan de draagdoek naar mijn mening.
Je hebt bij zo'n systeem wel meer belasting op de rug van je kleintje dan in de maxicosi. Hobbels zijn meer belastend als je kind rechtop wordt vervoerd ipv liggend.
Helemaal mee eens. Het verschil zit hem in als je valt of plots klaps van je zadel af moet waarschijnlijk je kindje geplet tussen jou en je stuur of je kindje in een maxi cosi die gebouwt is om het veilig te vervoeren ook al bots je met je auto. Dan kies ik toch voor optie 2 hoor! Veiligheid VOOR alles!
Klopt helemaal daarom heb ik ook besloten voor de baby mee te gaan! Heb er zelfs als een dus wat mij betreft mag dit topic gesloten worden!