lage bloeddruk

Discussion in 'Gezondheid' started by Loveazra2, Sep 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

May 8, 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ik heb een te lage bloeddruk. Hierdoor ben ik erg duizelig en daardoor weer misselijk. Ik moet rustig aan doen van de ha en tussendoortjes nemen etc. Ik eet over het algemeen gezond en neem regelmatig iets tussendoor. Maar ik blijf me zo ellendig voelen.

Heeft iemand hier ervaring mee. Wat doen jullie er tegen? Heb me vandaag ook ziek gemeld dit werd niet echt op prijs gesteld geloof ik.

2. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Probeer je bloeddruk omhoog te krijgen door zout te eten. Zoute drop of extra zout in het eten. Probeer hartige tussendoortjes in dit geval. Gekookt eitje met zout; ik bedenk maar wat...
    Werkgevers kunnen een 100% vergoeding krijgen van het UWV als ze je ziekmelden ovv zwangerschapsklachten. Dat zou ik even melden.

3. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Ik nam/neem drinkbouillon tussendoor, eet wel gewoon drop. Weet niet of je ook een laag ijzer hebt, maar zie je wel vaak in combi met een lage bloeddruk, dan kun je evt. roosvice ferro nemen.
    Ik merk dat als ik (rustig aan) wat dingen doe mijn bloeddruk omhoog gaat in vergelijking met als ik niks doe. verder gewoon kijken wat je weg kan krijgen ivm misselijkheid. Meestal zijn de vette ongezonde dingen makkelijker weg te krijgen (en ja, klinkt raar) binnen te houden dan gezonde dingen.

4. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    ik heb ook last van een lage bloeddruk en ik neem verdeeld over de dag wat drop (niet te veel) en drink wat meer drinkbouillon. gaat wel beter moet ik zeggen.

5. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  6. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Jep, hier ook altijd een lage bloeddruk (meestal rond 60/100) en regelmatig een te laag HB. Ik eet ook lekker wat zoute dropjes en andere zoute tussendoortjes, maar het blijft een bekend probleem en echt een oplossing is er niet.

Probeer het eens met je werkgever te bespreken en uit te leggen. Vaak helpt het al als je elkaar wat beter begrijpt!

7. Ook hier een lage bloeddruk waardoor ik erg duizelig ben en ook flauw val als ik niet uit kijk.
    Drop eten begin ik niet aan, want ik hou ook veel vocht vast en door zout wordt dit natuurlijk nog erger...

Ik merk dat als ik lang moet stil staan, zoals in de rij bij de kassa, dat ik dan gewoon moet blijven wiebelen op de plaats.

Er zijn helaas niet echt trucjes om je bloeddruk omhoog te krijgen. Je zal de activiteiten meer moeten plannen en alles op een rustiger tempo moeten doen helaas....

En je moet je er vooral niet schuldig om voelen hoor! Hier kan je gewoon niks aan doen.

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Zou in jouw geval zoethoutthee niet wel een optie zijn? Dat verhoogd je bloeddruk wat, zonder dat het volgens mij vocht vasthouden bevordert.

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    3,745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Als je misselijk bent: waterijsjes. Vlak na het ijsje kan ik meestal normaal wat eten, zoals een cup a soup en brood.

Sterkte!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn normale bloeddruk ligt zo rond 100/60. Tijdens de zwangerschap ging m'n onderdruk naar 50, en ook nog wel eens lager. Daar kun je erg duizelig van worden. Ik ben een keer bijna flauwgevallen, toen ik bij de apotheek moest wachten (en te eigenwijs was om dat zittend te doen).

Ik heb me er nooit voor ziekgemeld. Nou deed ik ook geen werk waar ik de hele tijd bij moest bukken, dat zou ik vermoedelijk niet getrokken hebben. Van rusten (als in op bed of op de bank liggen) wordt je bloeddruk niet hoger. Rustig aan doen betekent in deze eerder dat je niet moet rennen en springen, of vaak bukken en overeindkomen.

Tips:
    - niet lang stil blijven staan, zéker niet in een warme of slecht geventileerde ruimte, ga zitten wanneer het kan
    - niet snel opstaan of overeind komen, neem je tijd (eerst rustig opstaan, even wachten, dan pas gaan lopen)
    - veel drinken
    - bouillon of soep
    - zoethoutthee
    - dropjes
    - blijf in beweging. inactieve mensen hebben sneller een erg lage bloeddruk dan mensen die zo af en toe wat doen wat hun hartslag verhoogt. maar doe dit wel met beleid.

Voel je je duizelig worden, ga dan zitten met je hoofd tussen (of op) je knieën en wacht tot het over gaat. Doe dan langzaam je hoofd weer omhoog en blijf even zitten. Vraag iemand om een glaasje water of sap voor je te halen, waterijsje vind ik ook een heel goede suggestie, of misschien een dropje. Warme dranken werken bij mij averechts als ik al duizelig ben, maar zijn juist goed ter voorkoming.
    Als ik bloed gegeven heb (ben donor), moet ik ook extra opletten. Een glas appelsap of limonade direct na donatie doet voor mij wonderen. Van een bouillon word ik dan juist misselijk, terwijl ik er van opknap als ik daar een half uurtje mee wacht.

Sterkte ermee.

11. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    zoute dropjes werken vaak goed

ik heb veel baat bij druivensuiker, kan je in snoepvorm kopen bij kruidvat.

12. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    zoute dropjes
    Bouillon
    willen vaak helpen

wat bij mij goed werkte was druivensuiker, kan je kopen bij kruidvat.

13. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Blijkbaar ook verschillend per persoon. Ik moet gewoon goed blijven eten, liefst wat zoutig. Druivensuiker doet bij mij dan weer weinig.

Bloed geven is hier eigenlijk 9 van de 10 keer mislukt tot nu toe. Ik heb misschien 3 keer echt gegeven, en al minstens 5 keer afgewezen vanwege te laag HB ofzo. En idd, altijd daarna goed blijven zitten, voorzichtig omhoog komen, en even wat eten.

1 voordeel, je hebt wss nauwelijks last van een hoge bloeddruk, waar veel vrouwen mee zitten aan het eind van de ZwSch!

14. brusje

brusje Fanatiek lid

Dec 26, 2008
    2,625
    241
    63
    hey gentle, gefeliciteerd:)
    hier ook lage bloeddruk, heb er geen last van, maar misschien helpt zoute dingen eten of heel lullig stressen?

15. Zoute drop zou ik niet nemen, da's namelijk ook niet zo goed voor je tanden. En je moet echt wel veel drop eten wil het helpen :p

16. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Hier ook een lage bloeddruk, 90/45, nen ook het advies gekregen een stapje terug te doen...zit nu dus voor 50% in de zw, omdat ik zo ontzettend moe en slapjes ben.

Hier werd gezegd dat drop inderdaad niet veel zal helpen, omdat je daar enorme hoeveelheden van moet nemen.
    Zelf neem ik vaak een boullionetje en verder een beetje mn dag (en mn rust) goed plannen

Oja, ook werd ik gewezen op het gevaar van flauwvallen en dan op je buik vallen...

17. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

Sep 9, 2011
    1,674
    1
    0
    Nou.... mijn bloeddruk was 90/50 rond 10 weken zwschap. En uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis met een bloeddruk van 130/95 En ik heb niets byzonders gedaan om mijn bloeddruk omhoog te krijgen gedurende mijn zwschap.
    Dus ook een lage bloeddruk niet verwaarlozen ;)

18. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,168
    1,845
    113
    Als ik me flauw voel eet ik dubbel zoute drop.(jamin).
    Heb 90/40 en lage HB met staal pillen+foliumzuur.
    En drinken.
    Gyn zij ook van ja het moet maar anders weet ik het ook niet.
    Wat een gedoe pff

19. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    hier 100/50, ook snel duizelig en het gevoel van flauwvallen. Erg herkenbaar dus!!

Heb net wondermiddel nog niet gevonden. Rustig aan doen, maar niet plat op de bank (wordt het alleen maar erger als je dan weer opstaat... zucht..). Regelmatig eten, bouillon en zoute drop. Het helpt allemaal wel iets, maar het blijft zwaar irritant.
    Ik moet in elk geval geen zware dingen tillen, en rustig aan met bukken en weer omhoog komen.
    Hier ook gewezen op de gevaren van flauwvallen en op buik terechtkomen. Zou erg gevaarlijk kunnen zijn, zeker nu baby langzaamaan wat hoger komt te liggen ipv achter het schaambot.

Share This Page