Wat zijn de risico's van een inleiding?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nance158, 15 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Hoi allemaal,

Aangezien ik vandaag al 6 dagen overtijd ben en er nog niks loos is in mijn buik ga ik er toch stiekum rekening mee houden dat dit kindje zich niet vanzelf meld op onze wereld. Ik ben er zelfs al rekening mee aan het houden dat het moet worden ingeleidt met 42 weken waar ik op het wachten na helemaal geen problemen mee heb maar toen kwam mijn vriend gister dat hij ergens had gelezen dat er risico's aan verbonden zouden zijn. Bijv een verzakking van je baarmoeder. Nou moet ik wel zeggen dat hij op dit moment overal waar ik het positieve uit probeer te halen hij wel weer iets negatiefs ziet. Maar als het kindje er nog niet is met 42 weken moet er toch wat gedaan worden dan heb ik toch geen keuze?

Kan mij iemand vertellen of er echt veel risico's en nadelen aan inleiden zitten want hoe weinig ik me ook druk maak om die bevalling(omdat ik het nog nooit heb meegemaakt en niet weet wat er gaat gebeuren) hoe druk ik me maak over de onrust die er voor andere is.

Ik hoor graag van jullie.

Liefs nance158

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    weet niet echt of er risico`s aan zitten.
    maar ik ben ingeleid met 41,5 weken en had smorgens 2 cm ontsluiting dus braken ze me vliezen maar kreeg geen weeen en kreeg daarom een infuus.
    en dat vond ik een nadeel dat ik dat infuus kreeg want ik ging van geen weeen naar een hele hoop weeen die erg pijnlijk waren.

3. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Kan me voorstellen dat dat heel erg vervelend is.
    Ik was er eigenlijk ook an overtuigt dat er eigenlijk geen risico's aan verbonden zijn want het oet er toch uit hoe dan ook. Weet wel hoe mijn vriendje is, als hij het ergens leest van 1 iemand dan is dat zo en dan krijg ik het volgens hem ook. Bijv dat ik ga uitscheuren ze me moeten inknippen en dat ik er zeker 24 uur over ga doen. Lekker motiverent he!

Maar volgens jou zijn er dus geen risico's aan verbonden? is wel fijn om te weten van iemand die ervaring heeft.

Liefs nance158

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    volgens mij niet nee
    maar zeker weten doe ik het ook niet!

ik denk dat inleiden beter is voor jou en je kindje dan je kindje bijwijze van te laten zitten tot 42 weken.
    de mijne had geen smeer meer en zn handjes en voetjes waren helemaal verrimpelt. en zn huidje is 2 weken droog geweest.

idd lekker motiverent maar je moet maar zo denken geen bevalling is het zelfde (gelukkig).

5. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    IK ben 2 keer ingeleid en beide keren ging het heel snel.
    Het enige nadeel is de kans op een weeenstorm die heb ik beide keren gehad.
    Maar toch zie ik er niet tegenop om eventueel weer ingeleid te worden.

6. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Nou van mij mag er ingeleid worden maar de vk vindt het nog niet nodig tot nu toe. Zei zegt als er niks is om in te leiden kunnen we ook niet inleiden. Klinkt logisch voor een leek als mij maar toch. En acht wat mijn vriendje betreft ik denk dat dat ook zenuwen zijn. Zijn allereliefste wens gaat in vervulling en omdat dit voor ons beide het eerste kindje is dus nog niet tastbaar is denk ik dat hij op is van de zenuwen ook al geeft hij dat niet toe.
    Moet morgen naar de vk toe en dan sleep ik hem gewoon mee dan hoort hij waarschijnlijk uit de mond van een prof dat het geen kwaad kan.

Wat een gedoe toch haha

liefs nance158

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.332
    36.188
    113
    Ik ben ingeleid met 42 weken. Er zullen vast wel iets meer risico's aanzitten dan als het op een natuurlijke manier gaat, maar wat is het alternatief? Wachten of het misschien alsnog een keer uit zichzelf begint en ondertussen het vruchtwater opraakt of wachten tot het echt spoed is en je misschien wel een kz moet hebben?

Het lijkt mij dat je gewoon geen keuze hebt het kindje moet er toch uit..

Vind het idd wel erg negatief en niet bepaald motiverend van je vriend..

8. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Een risico van inleiden is, dat het uiteindelijk uitdraait op een keizersnee. Maar da's natuurlijk sowieso een risico van zwanger zijn, het kan altijd een keizersnee worden.

Ik ben ingeleid met 38 weken en 4 dagen (medische reden) en pas 5 dagen daarna daadwerkelijk bevallen. Er was bij mij ook eigenlijk nog niet echt iets in te leiden (geen ontsluiting, geen verstreken baarmoedermond), dus vandaar dat het zo lang heet geduurd. Op de 5e dag hebben ze kunstmatig de vliezen gebroken en weeen opwekkers per infuus toegedient. Ik ben eerder zonder inleiding bevallen en kan je wel vertellen dat ik dat veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel liever doe als met. Mijn ingeleide bevalling was heel erg zwaar en veel pijnlijker. Het leek net omdat alles was opgewekt, dat mijn lichaam er gewoon geen raad mee wist. terwijl ik de eerste keer toen alles spontaan gebeurde heel rustig was en nauwelijks pijn heb ervaren.

Ik hoop voor jou dat het gewoon spontaan begint. Dat betekent volgens mij dat je lichaam er ECHT klaar voor is!
    Succes!

9. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    @kiz is bij mij dus wel zo geweest dat het uitdraai op een ks...
    de ontsluiting voorderde niet en had geen weeen meer.

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

De vijand van ingeleide bevallingen is overhaasting.
    Het risico bestaat immers dat de bevalling lang duurt en moeizaam verloopt (zowel voor de moeder als voor het kind), of dat er complicaties optreden (waardoor een keizersnede noodzakelijk kan zijn). Vandaar dat de omstandigheden optimaal moeten zijn, m.a.w. dat de baarmoederhals “rijp” is (NB: dat geldt ook voor natuurlijke bevallingen).
    Daarbij worden de positie van de baarmoederhals tegenover het bekken en tegenover de foetus nagegaan, en ook zijn lengte, dilatatie en consistentie. Is de score hoger dan vijf op tien, dan kan er ocytocine ingespoten worden (beter bekend onder de handelsnaam Syntocinon), om baarmoedercontracties op te wekken.
    Om de rijping van de hals te bevorderen, wordt in de vagina een stof ingebracht, prostaglandine genaamd.
    Vaak is epidurale verdoving noodzakelijk, want kunstmatig opgewekte contracties zijn vaak heel pijnlijk.

Een bevalling die niet natuurlijk verloopt heeft vanzelfsprekend meer risico's dan een wel natuurlijk verlopende bevalling. Als je spontaan contracties krijgt, krijgt je lichaam ook de kans om voor natuurlijke pijnstilling te zorgen, je 'gaat mee' in de pijn. Maar bij opwekking, gebeurt dit meestal niet...

Als je echter 42 weken ver bent, wordt het echter risicovol (ler) om je kindje in je buik te laten en is een inleiding wel te verkiezen.
    Maar er kan nog véél gebeuren op een week tijd dus mss komt je kleintje wel vanzelf!

Ik vind het wel lief van je vriend dat hij zo dingen opzoekt enzo...ik vind dat het zijn betrokkenheid toont! Ook al laat hij het mss niet altijd op de gewenste manier zien, ik denk dat het vooral toont hoe bezorgd en enthousiast hij is. :)

Lieve groetjes!

11. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    kijk das tenminste duidelijk hihi

12. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    @elke1984

Kijk daar heb ik wat aan. Allereerst is mijn vriendje ook de grootste schat van de werled en is hij heel erg nauw betrokken hoe het kan gaan en hoe hij erover nadenkt. Ik mag dadelijk weer naar de vk toe en dan hoop ik gewoon dat ze wat anders gaan zeggen. Tis natuurlijk wel zo dat ik mijn kindje in mijn armen wil houden maar dat staat heel even op de tweede plaats. Ik ben lichamelijk helemaal op en ik ben bang als ik dadelijk nog aan die bevalling moet beginnen dat ik het allemaal niet redt. Snachts slaap ik bijv niet val pas rond 3 uur in slaap overdag slaap ik dan rustig tot 13.00 en dan begin ik al met hoofdpijn en zere voetzolen en zere achillepezen. Verder kan ik met mijn handen ook bijna niks meer omdat ik het tunnelsyndroom schiojnbaar heb en dus alles uit mijn handen laat vallen. Mijn buik doet al weken zeer waarvoor ik l 7 weken thuis zit omdat ik niet meer mocht werken.

Al met al ben ik dus heel erg bang dat ik niet fit ben voor de bevalling vandaar dat ik graag de ervaringen wilde weten.

Ik zal straks wel even hier neerzetten wat de vk heeft gezegt.

Dank je wel vor de lieve reacties.

Liefs nance158

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    succes bij de vk !

14. bulldog

bulldog Fanatiek lid