Bronchitis dochter

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamootje, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Hoi dames,

Ik heb een vraag:
    Mijn dochter heeft last van bronchitis. De eerste constatering was in december 2012. Ze heeft toen een AB gekregen, omdat haar lijf na weken 'vechten' er niet bovenop kwam. Ook kreeg ze een puffer, die we 3x daags moesten gebruiken om haar luchtwegen te verwijden.
    Dit ging goed.
    Sindsdien is de bronchitis een paar keer terug gekomen en hielp de puffer na een weekje goed.

Sinds 2 dagen is het weer vanuit het niets op komen zetten.
    Ze heeft er enorm veel last van!
    Ontzettend veel en hard hoesten. Het klinkt echt alsof haar longen zo naar buiten toe komen.
    Ze moet ook elke keer kokhalzen en soms spugen.
    Ze is sinds gisteren doodmoe van het hoesten en het niet slapen.
    Afgelopen nacht was dan ook de 2e rampennacht. Zo erg hoesten, ik krijg er gewoon tranen van.
    Ik heb heel de nacht met haar gesjouwd, want niets hielp.
    Uiteindelijk heeft ze ruim 3 uur geslapen, niet aan 1 stuk (ik helemaal niet door dit alles, dus ik heb het getimed ;))
    Ze is echt moe nu en het hoesten gaat maar door.

Hebben jullie nog advies voor mij? Of moeten we dit gewoon 'doorkomen'?

2. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk als je het niet vertrouwd ofzo gewoon even de huisartsenpost opbellen.. mensen zijn er niet voor niks ;)

3. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Geef je de puffer alweer? Anders daar weer mee beginnen zoals voorgeshreven. Als dat niet voldoende is idd weer even contact opnemen om te laten luisteren. Beterschap

4. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ja, nu 3 dagen weer.
    Ik weet dat het tijd nodig heeft om te gaan werken, daarom wilde ik de hap nog niet bellen.
    Nu ff stomen en douchen samen

5. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Luchtwegverwijderaars werken direct en 4 tot 6 uur. Dus als na 3 dagen geen verbetering is toch weer even laten luisteren.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.401
    113
    Wat gebruik je? Mijn kinderen krijgen ventolin en dat moet idd direct verlichting geven, maar voor de rest duurt het hier meestal een dikke week voor het echt over is.

Sterkte! Het is erg vervelend, mijn zoontje heeft er al zeven keer last van gehad en is volgens de kinderarts er gewoon erg gevoelig voor.

7. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Wij hebben inderdaad ventolin

8. rijkie28

rijkie28 Actief lid

19 okt 2012
    130
    0
    0
    friesland
    mijn zoontje krijgt ook pufjes voor zijn Bronchitis .we geven hem vier pufjes per dag.
    dit heeft gekregen na dat hij het rs virus heeft gehad.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Onze zoon heeft astmatische bronchitis gehad en bij iedere verkoudheid steekt het toch weer de kop op.
    De eerste keer had hij het zo benauwd dat hij 2 puffers kreeg, Seretide (langdurig werkend) en Salbutamol (acute benauwdheid) en Prednisolon tegen de ontsteking.

Nu moet ik bij verkoudheid Flixotide gebruiken en dat totdat de verkoudheid over is.

Wat ik ermee wil zeggen, is dat het misschien sterker aangepakt moet worden en je dochter niet genoeg heeft aan Ventolin.

Beterschap!

10. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    Wij gebruiken hier de ventolin in combinatie met flexotide en dat helpt redelijk goed. Nog heeft hij wel hoestbuien en horen we hem roggelen maar lang niet zo veel als zonder puffers

11. HooyoShimbir

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Hoe is het nu? Nog langs een arts geweest?

12. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Sorry voor mijn late antwoord.
    Niet langs een arts geweest.
    De nacht erop was het weer drama, maar bij ons in bed heeft ze wel een beetje kunnen slapen.
    Het wordt nu met de dag ietsje minder, ik zie wel vooruitgang.

mykelti: jouw berichtje heeft mij wel wat vertrouwen gegeven voor de volgende aanval. Ik had zelf ook het gevoel dat het niet genoeg hielp. Misschien moeten ze er nog een keer naar kijken. Bedankt in ieder geval.

Deel Deze Pagina