Ik heb een hele grote en sterke jongen, maar totdat hij echt stevig zelfstandig zit, gaat hij hier niet in de kinderstoel. Hij is nu 5,5 maand en hij krijgt zijn hapjes in de Nuna Leaf. Ik wil niet zeggen dat de deskundigen op jouw bureau lariekoek geven, maar in hun opleidingen worden ze vaak onvoldoende ingelicht over ergonomie bijvoorbeeld. Zo'n advies van een BabyBjörn komt meestal uit een cursus of lezing die door BabyBjörn zelf gegeven of gesponsord wordt, als je je erin gaat verdiepen dan kom je erachter dat de BabyBjörn helemaal niet zo'n goede drager is ergonomisch gezien. Als ik jou was zou ik de goedbedoelde adviezen van de mede-zp'ers serieus nemen en nog wat weekjes wachten (die overigens voorbij vliegen!), maar uiteindelijk is het natuurlijk jouw eigen keuze en moet je doen wat jij denkt dat het beste is voor jouw kindje. Het is trouwens wel een superschattig fotootje!!!
Ja echt een lief guitig hoofdje heeft hij! Is een tripp trapp met newborn babysit niets iets voor jou? Dan zitten ze wel op tafelhoogte.
hier allebei pas met 7 a 8 maanden langer als 5 min in de stoel. Ik ben zelf rugpatient en geloof me als jouw spieren het niet aankunnen om te zitten . Is het de meest verkeerde houding die er is. Hier kregen ze in een wipper of goed ondersteund op de arm of benen (je kan als je je voeten op een tafel zet ook een stoeltje maken van je bovenbenen) hun eten totdat ze volledig zelf konden zitten. Doe de rug van je kind een lol en wacht gewoon o en geloof niet alles wat fabrikanten zeggen. Omo zegt ook dat ze beter zijn als ariel, ze moeten ook verkopen.
De kinderarts zegt hier dat het niet alleen voor de rug slecht is, met name juist voor de heupen. Die kunnen de druk van rechtop nog niet aan. Weinig zitten, ook al willen ze dat graag, maar vaker buikligging oefenen. Wipstoel, schommelstoel, maxi cosi en dat soort dingen minimaal doen. De dame hier wil ook graag rechtop, maar nu we het bewust nog minder doen raakte ze er al snel aan gewend en ze huilt er ook niet meer om.
Ik zou kennis van een fabrikant en van een arts even uit elkaar halen. Fabrikant haalt alle kleine dingen aan om te verkopen, omdat ouders snel willen en gemak willen. Ik zou toch advies van artsen aanhouden, zie mijn vorige bericht. Sterk, betekent dat dat je kind zelfstandig rechtop kan zitten? Anders zou ik het niet sterk genoeg willen noemen. Ik heb jaren op de neurologie afdeling gewerkt, met mensen met slechte tot verminderde rompbalans. Iedereen mag pas voedsel nemen met een bepaalde mate van rompbalans. En zij hebben geen problemen met een nog te zwakke rug en heupen wat een baby wel heeft. Hij gaat hoe dan ook scheef zakken en dat belast de wervels en heupen gigantisch. Weet gewoon dat je kindje zijn spieren verkeerd gebruikt in het rechtop zitten, dat is niet spieren trainen. Dat doet een baby in buikligging en als je hem tegen je aan rechtop houd bij boeren e.d.