Hoi meiden! Ik weet net een paar dagen dat ik zwanger ben. Nu heb ik weer erg last van hooikoorts zoals ieder jaar. Zijn er middelen die je mag gebruiken tijdens zwangerschap? Ik heb morgen een afspraak staan bij de ha maar wie weet heeft iemand hier ervaring! Groetjes Hilse
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Vervelend dat je allergisch bent. Ik mag van m'n HA Cetrizine gebruiken, maar ik gebruik het niet elke dag hoor. Ik probeer zoveel mogelijk Prevalin neusspray en oogdruppels te gebruiken en neem een tabletje als het echt niet meer gaat.
Op apotheek.nl kun je trouwens heel simpel kijken welke medicijnen wel en niet kunnen als je zwanger bent! Dit zeggen ze daar over Cetrizine: "Probeer eerst uw allergische klachten te behandelen met medicijnen in de vorm van oogdruppels, neussprays of crème. Van deze medicijnen komt namelijk minder in uw bloed terecht dan van medicijnen die u via de mond inneemt. De kans is dan ook kleiner dat het medicijn via u bij de baby terechtkomt. Overleg met uw arts welk medicijn voor u mogelijk is. Zijn oogdruppels, neussprays of crème voor u niet mogelijk of zijn de klachten zeer hevig? Dan kunt u hieronder het advies voor cetirizine vinden. Zwangerschap U kunt dit medicijn gedurende een aantal dagen veilig gebruiken als u zwanger bent of binnenkort wilt worden. Het wordt al jarenlang gebruikt door vrouwen die zwanger zijn of willen worden zonder problemen met de vruchtbaarheid, voor de zwangerschap of voor het kind. Overleg met uw arts als u dit medicijn voor lange tijd gaat gebruiken."
Bedankt voor de reacties! Ik heb vanmiddag een neusspray gehaald van dr. Vogel. Het helpt wel een beetje maar lang niet genoeg. Ik blijf maar niezen en alles. Ben benieuwd wat de ha morgen zegt!