In de kraambubble blijven of weer het normale leven in?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door fee90, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    De kraamhulp is net weg. Huilen huilen huilen, wat een geweldige vrouw!! Voel me zo dankbaar dat we haar hebben gehad deze start.
    Maar nu. Ik voel me goed, heel goed. De kraamweek was echt wel aansterken en heb me lekker laten verwennen . De baby heeft al een mooi ritme, elke 3-4 uur een voeding en overdag een super leuk wakker moment. Heb dus net heerlijk beneden gezeten, baby in de box en lekker ontspannen met een kopje thee. En dan gaat het toch een beetje kriebelen. Ik ruim rustig de vaatwasser uit en neem alles af met een doekje. En dat voelt aan de ene kant heel goed. Dan kijk ik in de box. Zie mijn mannetje liggen en begin spontaan te huilen van geluk.

Wat is nou jullie ervaring? Lekker in de bubble blijven met de baby, veel boven in bed blijven en even helemaal erin onder gaan, of juist (langzaam) het ritme van alle dag weeropzoeken? Ik vind het zo lastig. Deze tijd is zo kort en kostbaar, ik geniet daar echt intens van, maar de wereld kan ook niet om hem blijven draaien met als risico dat je later helemaal inzakt.

2. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ik heb alles beide keren te snel weer opgepakt. Als ik het over kon doen, zou ik lekker in mijn bubble blijven. Ze groeien zo snel, vooral in het begin.

Nog gefeliciteerd!

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Gefeliciteerd.

Ik verveelde mij te pletter thuis en ben dus snel weer doorgegaan. Ga dat nu weer doen.

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Verschillende reacties! Boomm heb je niet het gevoel dat je daardoor dingen gemist hebt, of niet genoeg gekoesterd?

5. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Boven met de baby ja 1 dagje :)
    Nee gewoon leven weer oppakken

6. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Na de kraamweek rustig aan het ritme weer opgepakt. Moest ook wel want mijn man moest weer aan het werk en die hielp 's avonds met de grote dingen maar wat jij zegt deed ik ook. Vaatwasser in/uitruimen. Beetje rommelen want de kraamzorg doet het net anders.

7. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Doe wat bij je past en wat goed voelt ;)

Hier in de kraamweek al gewoon beneden op de bank. Op de eerste dag na de bevalling nog netjes geprobeerd te rusten in bed, maar ik ben daar de persoon gewoon niet voor :D

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit dus. Ik ben geen babymama, dus voor mij mocht het allemaal snel naar kruipen en praten gaan :)

Doe gewoon wat past bij jullie. De rest komt later wel.

9. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb, vooral bij de eerste, het allerdaagse te snel opgepakt. Ik kan ook moeilijk stil zitten en vomd het heerlijk om mijn huis weer voor mezelf te hebben. Achteraf denk ik nu, had ik er maar meer van genoten en bij stil gestaan hoe speciaal die eerste periode is.

We zijn druk bezig voor een derde, mocht het ons gegeven zijn dan ga ik er nog meer van genieten!

Maar vooral, ga op je gevoel af, ze zijn zo kort klein maar het is ook lekker om een beetje t rimtme van de dag weer op te pakken.

10. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Doe waar je zin in hebt! Ik werd er heel blij van om elke dag lekker fris gedoucht een rondje te wandelen en iets in huis te doen, terwijl ik normaalgesproken echt geen schoonmaker ben haha. Maar als jij lekker in bed wilt blijven liggen kun je dat doen :)

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    In die bubble blijven was echt niks voor mij, het is mijn ding niet om met een baby op schoot te knuffelen, ik ben daar als persoon te onrustig voor. Maar wat jij wil moet jij beslissen, dat hangt van je karakter af.

12. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Ik merk dat ik echt wel behoefte heb aan doorgaan, tijd nuttig besteden. Knuffelen en kroelen doe ik heeeeeel veel,maar daaromheen wil ik ook mijn dag weer beetje vullen. Hij slaapt ook heerlijk regelmatig dus de rust en ruimte is ervoor. Merk dat ik onrustig word door niets te doen, maar ja, leg ik mezelf dat niet op. zucht, lastig maakt een mens het zichzelf hè;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Denk dat je het prima kan combineren :). Ik ging snel alweer naar buiten, lekker wandelen, boodschapje doen, maar kon ook dagen lekker tutten met de baby.
    Bij de tweede heb je daar minder tijd voor, besefte ik achteraf pas, gelukkig heb ik wel heel bewust van het tutten genoten bij de oudste! En bij de jongste ook als de oudste naar het kdv was.

En nu slaapt hij heerlijk regelmatig maar de kans is groot dat dat gaat veranderen ;). Maar goed dan is het vaak ook wel weer lekker om erop uit te gaan omdat ze dan bijvoorbeeld in de kinderwagen wel slapen en thuis niet ;)

14. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Haha Snoopy, ik houd idd mijn hart vast dat hij ook gaat spoken. Dus ja, misschien juist daarom genieten van de rust en vrijheid?:p

Bedankt voor alle reacties! Ik ga gewoon lekker door met dingetjes oppakken en als het niet goed voelt kan ik altijd nog versnelling lager.

15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik heb zeker de eerste drie weken toch echt weinig anders gedaan fan geknuffeld en gehuilt indd haha. Oke,vaatwasser en een wasje deed ik wel en als mn man vrij was even samen t huis schoonmaken maar echt niet weer vol aan de bak. Wel met de kinderwagen een boodschapje halen bijv. Hij is maar zo lang zo klein, dat komt nooit meer terug. Nu is hij zes weken en ga ik weer naar familie op bezoek etc. Maar alsnog, de dag erna is voor mij en mn zoontje. Heerlijk, k wil t niet anders!
    Dus naar mijn idee lkker van genieten en ook zelf nog genezen. Je voelt je misch weer goed maar je lichaam heeft echt wel even nodig!

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Dit is wel echt zo! Dus juist reden om nu het gemakkelijk kan nog even in je bubble te blijven.
    Overigens zou ik wel gewoon naar beneden gaan en proberen een soort van ritme te krijgen waarin je ook goed voor jezelf zorgt, dus lekker douchen, 's middags een uurtje plat als de kleine slaapt, elke dag even naar buiten voor een frisse neus etc.

17. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Na weer een brulavond om niks( ben zoooo gelukkig, kunnen we hem wel alles bieden, ik wil hem niet kwijhijt):p vandaag lekker naar buiten gegaan, spulletjes gehaald. Allemaal heel rustig an. Maar merk wel dat ik bezig moet, want alleen maar de baby verzorgen laat ne echt te veel piekeren.
    Elke dag douchen en naar beneden deed ik inmiddels al wel, maar ga toch ook MN dingen weer oppakken.:)

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier deed of probeerde ik van allebei een beetje.
    Na de kraamweek ging ik soms tussen de middag nog wel even liggen. Mijn herstel had wel wat tijd nodig en we hebben pittige nachten gehad met zoontje die slecht sliep 's nachts.
    Maar daarnaast probeerde ik ook wel weer het normale leven op te pakken. Even een wasje aan, even een stofzuiger er door en als het kon even naar buiten, maar daar had ik hulp bij nodig omdat we 3 hoog zonder lift woonde.
    De rest van de tijd zat ik lekker op de bank (evt. met baby op m'n borst) en keek wat tv o.i.d.

Maar ik denk dat het ook heel erg van je eigen herstel en je kindje afhangt. Ik zou gewoon kijken wat goed voelt, maar wel in je achterhoofd houden dat je net een week geleden bevallen bent. Dus niet teveel in 1x willen doen, maar dit een beetje verspreiden over de dag/week.

19. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij de eerste gaf ik nog een tijd lang 's morgens het eerste flesje in bed. Dan viel ze daarna weer in slaap, dan legde ik haar naast me aan mijn man zijn kant en dan bleef ik ook nog even lekker liggen. Kijken, genieten en weg dommelen.
    Daarna ging ik wel gewoon mijn ding doen. Maar die ochtenden, rustig aan, heerlijk.
    Bij de 2e ging dat helaas niet meer. Daar waren de "niet storen, we zijn aan het knuffelen" momenten vooral 's avonds, als mijn dochter op bed lag.
    Soms had ik echt avonden dat ik hem eigenlijk niet in zijn bedje wilde leggen, haha.
    Maar overdag moest hij gelijk in het ritme mee.
    En dat zal bij dit kindje ook zo zijn.

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Met de eerste ben ik ook gelijk weer doorgegaan. Ik heb een eigen bedrijf en ging met een week of 3 weer langzaamaan aan het werk. Achteraf had ik daar wel spijt van, maar het kon ook eigenlijk niet anders.

Bij de tweede en derde had ik mijn zaakjes wat beter op de rit en toen kon ik wel echt genieten van mijn bevallingsverlof. Alleen kun je dan niet meer zo in die bubble blijven zitten, omdat je al een ouder kind rond hebt lopen die naar psz/kdv/school moet, die dingen wil ondernemen en aandacht nodig heeft.

Wandelen, boodschappen doen en een beetje huishouden zit bij mij trouwens wel in die bubbel hoor. Ik vind het meer dat je allerlei externe verplichtingen hebt, en daarom uit je hol moet komen kruipen en je bezighouden met de rest van de wereld.

Dus ik zeg: lekker genieten van je bubbel en kom er maar langzaam uit als jij daar zin in krijgt, niet omdat je vind dat het moet.

Deel Deze Pagina