In de kraambubble blijven of weer het normale leven in?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door fee90, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik ben erg pro-babybubbel blijven. Een gouden tijd die nooit meer terug komt. Maar ik, en mijn gezin, hebben wel degelijk baat bij de regelmaat van alledag.
    'S ochtends fris en in de kleren, een beetje huishouden, een rondje buiten... En dan 's middags lekker keutelen.

Ik ben een dikke week geleden bevallen van de tweede. Ik probeer echt nog te genieten van het getut. Bang dat ik die voorbijgaande momenten niet bewust genoeg meekrijg.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.772
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb niet het idee dat ik het één of het ander heb gedaan, eigenlijk. Het huishouden moet gewoon gebeuren. Dat kon ik moeilijk door mijn man laten doen terwijl hij alweer werkte en ik nog thuis zat.
    Verder deed ik gewoon waar ik zin in had. Ik deed nog wel lang een middagdutje, samen met de kleine. Heerlijk. En ik kon ook gewoon midden op de dag met hem op een speelkleed liggen.
    Maar had ik meer zin om bij iemand op visite te gaan of even de stad in, dan deed ik dat.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vond de kraamweek heerlijk maar was ook ontzettend toe aan mijn huis en leven weer terug. Speelde ook mee dat het een behoorlijk zware zwangerschap is geweest en ik de laatste weken enkel nog maar op de bank of in bed me zat te vervelen. Dus ik kon niet wachten tot ik voldoende hersteld was om weer wat te kunnen ondernemen.
    Dag 4 zat ik dus heerlijk 's avonds in de woonkamer met laptop en kopje thee aan tafel. Helaas kreeg ik dag 7 koorts en lag ik weer 3 dagen in bed. Maar wel al woensdag (dag 9) lekker gewandeld. Vrijdag (dag 11) naar Kruidvat gegaan, gisteren (dag 12) het centrum in en vandaag lekker aan het huishouden, straks boodschappen halen... Ik vind het ook een hele speciale en magische tijd. Maar daar hoort voor mij ook het oppakken van het dagelijkse leven bij, ik word daar gelukkig van en kan echt niet stil zitten.

4. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Heel herkenbaar linnaea! Ik vond het verlof veels te lang duren, was niet zozeer zwaar maar dat thuis zitten en wachten is niks voor mij. Ging natuurlijk ook nog flink over tijd net als jij dus was helemaal feest. Daardoor voelde ikme best beetje opgejaagd in kraamweek. Heb er gelukkig wel ook intens van kunnen genieten. Nu ook heerlijk aan over gegeven, huis is spik en span, van elke dag wandelen of even boodschappen doen en verder lekker knuffelen en genieten.
    Maar juist weer toewerken naar een structuur en ritme voelt wel heel fijn.

5. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier was het na elke bevalling weer anders. De eerste keer had ik geen fijne kraamweek, door zware bevalling en veel borstvoedingstruggles. Ik was blij dat ik weer meer kon en alles weer normaal was. De tweede keer zat ik echt op een roze wolk. Daar wilde ik zolang mogelijk op blijven. Maar ik ging juist heel snel weer dingen doen. Had ik later spijt van. Bij de derde had ik me echt voorgenomen zolang mogelijk in de bubbel te blijven en echt van de kraamtijd te genieten. Echter beviel ik met 35 weken met een keizersnede. Ik werd al snel uit het ziekenhuis ontslagen en mijn baby moest daar blijven. Ze was ook nog overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis, dus ver weg. Ik had thuis wel en kraamhulp, maar geen baby. Toen de baby thuis was, kreeg ik ook kraamhulp, maar was ik zelf geen kraamvrouw meer.
    Ik heb het nog steeds best moeilijk hoe het de eerste weken ging. Soms hebben nog steeds het gevoel dat ik nog moet bevallen en dat ik nog een kraamweek moet krijgen.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij de oudste 2 had mijn man 2eken vakantie nadat de kraamverzorgster weg was. dat was dus lekker relaxt genieten met ons gezin.
    bij yoshua was het anders. mijn man kon geen vrij krijgen en de oudste 2 moesten gewoon naar school. (waar we gelukkig tegenover wonen)
    de kraamverzorgster was op donderdag voor het laatst en ik heb die middag, de vrijdag en het hele weekend nog extra rustig aan gedaan. op maandag moest ik gelijk weer vol aan de bak omdat de oudste extra zwemles had en ik de toch wel weer het huishouden voor het grootste deel moest doen.
    ik zou zeggen doe lekker waar jij je goed bij voelt. heb je zin in het huishouden, dan doe je dat. heb je zin om lekker met een tijdschrift en een kop thee in je bed te luieren, dan doe je dat gewoon. geniet zoals jij dat wil en luister vooral naar je lichaam.

Deel Deze Pagina