Weer terug naar speen 1?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door heppiedepeppie, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    De laatste weken drinkt Lucas zijn fles heel snel leeg, ondanks de nutriton. Een fles van 180/6 zit er binnen 7-8 minuten in.
    Hij is daarna wel tevreden hoor.

Maar ik vraag me af of ik er nu beter een kleinere speen op kan zetten, omdat altijd gezegd wordt dat ze er ongeveer 15 min over moeten doen?

Hij drinkt uit de Dr. Brown's flessen en ik heb er nu speen 2 op zitten en bij de papfles speen 3.

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Elin doet ook niet langer dan 6 á 7 minuten over een fles van 180/6. Ik heb de difrax S fles met de M speen. Speen kleiner werkt hier niet, dat gaat haar te langzaam en na 30cc stopt ze er dan mee en krijg ik er niets meer in.
    Ze is gewoon tevreden na de fles, spuugt niet, geen krampjes dus ik laat het gewoon zo!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen hebben nooit anders dan met een newbornspeen gedronken, rest ging veel te snel.

4. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Mijn zoontje heeft ook nog steeds speen 1 van avent. Met andere gaat het veeeeeeeeeeelste snel!!! dus als je denkt dat het te snel gaat gewoon weer ff een andere proberen!

5. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niek doet ook zo'n 5 minuten over 180 + 6... Tja, denk dat het bij mijn zoontje een beetje in zijn karakter zit. Met speen 1 krijgt hij er weinig uit en wordt hij boos, omdat hij ongeduldig is.

Hier ook geen krampjes of spugen o.i.d dus ik vind het niet erg. Is wel elke keer boos en verdrietig als de fles op is, maar ach als ie dan zijn speentje heeft, issie tevreden.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als hij er geen last van heeft, zou ik er niks mee doen.

Mijn jochie drinkt vanaf 5,5/6 maand ook sneller, maar hij is gewoon tevreden, geen krampjes of zoiets, dus dan ga ik niet moeilijk doen..

Die 15a20 minuten is vooral voor kleine baby's die echt niet zuigbehoefte hebben. Dat wordt vanaf 6 maand minder.

7. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Mijn zoontje heeft vanaf zijn geboorte de fles binnen 6 á 7 minuten leeg gedronken. Heeft altijd de kleinste speen gehad, ook nu nog. Je doet er niet zoveel aan. Gelukkig had hij er geen last van. En voor de zuigbehoefte hadden we altijd het speentje in de buurt.

En ik moet zeggen, na een kind dat met gemak 3 kwartier over een fles kon doen, was dit ook wel eens fijn :D

Als je zoontje er geen last van heeft, zou ik gewoon deze speen blijven gebruiken.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Uit proberen kan altijd. Bij ons meisje ben ik ook wel eens terug gegaan naar een maat kleiner.

Gewoon proberen, de spenen zijn tenslotte zo gewisseld.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    J.asmijn is 20 maanden en drinkt haar melkfles ook nog met een newborn speen.

10. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Ik ben nooit overgegaan naar een andere speen. Speen 1 stroomt snel genoeg.

11. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    We hebben tot 1,5 mnd terug de 2 speen gehad maar daar ben ik nooit echt tevreden me geweest (te groot). Maar ze kreeg de verdikte voeding niet goed door de 1 speen, op het kdv klaagden ze erover dat ze soms 20min over haar fles deed en dat was veel te lang :(
    Na de medicatie ben ik ook gestopt met de nutriton omdat het zo goed ging. En daarmee zijn we weer terug naar de 1 speen gegaan tot volle tevredenheid :D
    Je kan ook de s speen van difrax erop zetten (past er ook op). Die is iets kleiner dan de 2 speen van dr Brown maar groter dan nr 1. Hij is alleen wat stugger heb ik het idee (en hierdoor geen succes hier)

Deel Deze Pagina