september/oktober 2014 voor een tweede. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mini ons, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Hallo,

Zijn er meiden die ook in september/oktober dit jaar gaan voor hun teerde kindje en met mij mee willen kletsen?

2. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hoi mini ons, wij beginnen al iets eerder, maar ik vind het leuk om mee te kletsen! Ik ben nu gestopt met de pil, maar we vrijen deze maand nog met condoom en daarna zien we wel wat er gebeurd. Ik werd na 21 rondes zwanger van ons zoontje, dus vandaar dat we besloten hebben er niet te lang te wachten om voor een brusje te gaan. Mag ik vragen waarom jullie in september voor de tweede gaan? En nog gefelicteerd met Stan!

3. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    #3 mini ons, 28 mei 2014
    Laatst bewerkt: 28 mei 2014
    hee smitje, leuk dat je mee komt kletsen :)

wij beginnen september/oktober omdat.... haha heel verhaal....

in 2011 waren we zwanger na 3 rondes. helaas werd dit na 6.5 week een miskraam (waar we met de eerste echo achter kwamen omdat het hartje niet meer klopte en de grootte overeen kwam met 6.5 week). daarna duurde het 7/8 rondes voordat we zwanger waren van Stan.

Het liefst had ik er in het begin 3 jaar tussen. Mijn man wilde eigenlijk met 1 jaar al beginnen maar toen was ik nog wat herstellende van een niet goed werkende schildklier waar ik later medicatie voor heb gekregen dus vond ik niet zo'n goed idee. Mijn man heeft ook nog een tijd geen tweede gewild, maar dat is nu wel voorbij gelukkig. Als we voor 3 jaar ertussen gaan gokken en we doen er een jaar over, zit er bijna 4 jaar tussen.

Eigenlijk wil ik er ook wel ongeveer 2.5 jaar tussen en vind ik de maanden juli/augustus/september/oktober mooie maanden om te bevallen. Dus zodoende willen we in september/oktober beginnen.

Ik slik na de bevalling van Stan geen pil meer omdat ik geen hormonen meer in mijn lijf wilde, dus ontpillen hoef ik gelukkig niet. Als het in 1 keer raak is straks (wat we niet verwachten), dan zit er 2 jaar en 2 maanden tussen. Een minimum van 2 jaar vind ik eigenlijk een "must".

zo, een heel verhaal haha.

Bedankt voor je felicitatie :)

Is jou bevalling goed gegaan?

4. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hoi mini ons,

Gaat het nu weer goed met je (schildklier)? Ik snap heel goed dat je nog niet voor een tweede wilt gaan als je lichamelijk niet fit bent. Ik vind twee jaar leeftijdsverschil ook mooi en ga er van uit dat het hier ook zoiets wordt. Mocht het eerder raak zijn, dan is dat ook prima. Ik wil proberen deze keer me er niet te druk om te maken. De vorige keer was ik er heel erg mee bezig...:)

Ons zoontje is geboren via een keizersnede, want hij lag in een stuit en liet zich niet draaien. De keizersnede stond gepland, maar uiteindelijk diende ons manneke zich eerder aan en dat vond ik heel fijn. Zo heb ik weeen kunnen meemaken en is het toch een beetje natuurlijk verlopen. Ik vond de keizersnede heel mooi, want we konden meekijken en hebben hem geboren zien worden. Verder werd hij na de controle meteen bij me gelegd en is vanaf toen ook bij me gebleven. Dat was heerlijk.
    Hoe is jouw bevalling gegaan?

5. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Hoi Hoi,

Wat leuk, wij plannen rond december te gaan beginnen..maar ik hoop stiekem dat het toch oktober gaat worden. Dus ik klets gezellig mee als dat goed is?

Hier zit ik nu 2 maanden aan de pil maar omdat het geen goede combi is met medicijnen die ik slik, stop ik na deze strip en is ontpillen hier tegen die tijd ook niet meer nodig!

Spannend he!!

6. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Hai Smitje,
    Mijn schildklier is als het goed is weer op de rit. Slik nu 2/3 maanden Euthyrox en mag in juni weer bloedprikken om te kijken naar de waarden. Dus ben heel benieuwd. Voel me gelukkig al wel goed en werken gaat nu ook weer dus dat is allemaal mooi meegenomen. ben benieuwd wat de huisarts wil met de medicatie. Behouden, halveren of afbouwen. We zullen zien. Ga in ieder geval bespreken dat we september/oktober weer voor een tweede willen gaan en weet niet of dat invloed heeft.
    Hihi wat een gepuzzel met die leeftijden he. En puntje bij paaltje heb je er erg weinig over te zeggen haha.

Hmm...De bevalling....Ons zoontje is ook geboren via keizersnee. Was helemaal prima verder. 29 op 30 april zijn mn vliezen gebroken. Hele dag weeën gehad. Zkh zei dat het voorweeën waren maar dat was het blijkbaar niet want savonds om 18.30u had ik al 6 cm. Om 21.30u 10 cm en persweeën en 1 mei om 01.28u geboren omdat het toch niet paste...Zucht...De details zal ik je besparen...Of je moet mn bevallingsverhaal willen lezen, dan kopieer ik die even hihi... Was in ieder geval geen pretje.
    Gaaf dat je mee kon kijken! Was bij ons niet. Toen ik dicht gemaakt werd zeg maar, zijn mijn man en de vpk samen met zl naar de kamer gegaan.

Hee Brightness
    Gezellig :) Spannend weer hoor. Begint hier nu toch ook wel erg te kriebelen en stiekem langzaam af te tellen haha. maar geniet iedere dag van Stan dus dat scheelt weer in de wachttijd he haha.

Jullie eerste kindje?

Wat voor medicatie slik je?

7. Brightness2013

Hihi herkenbaar! Nee hier ook onze tweede, eerste dochter is dan een jaartje..eigenlijk vrij snel. Het kriebelt nu al, maar daar geef ik nog maar niet aan toe! Ik slik Toppiramaat, ivm Migraine! Troep ;)

Toevallig kwam ik hier vandaag even kijken of er al een topic was voor het najaar en toen zag ik deze, toevallig! hihi! Voor je het weet zitten we weer aan de zwangerschapstesten!

8. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Ok! Heb je veel last van migraine? Kun je die in je zwangerschap wel slikken?

Ok leuk hoor jonge kinderen :)

Haha toeval bestaat niet ;)

Wij hadden eerst januari in de "planning" maar toch ook eerder geworden hihi.... Begin er wel zin in te krijgen haha stom he... ik heb een mooie houvast aan de zomervakantie. heb de eerste 3 weken van september dus dat is mijn periode om nog niet te doen... en dat ga ik volhouden *moet ik zeggen van mezelf haha*

9. Brightness2013

Erg veel helaas, in mn zwangerschap niet, dus moet optijd afbouwen ook! Ja ben gek op kinderen, heerlijk vindt ik het!

Haha van januari naar september/oktober, dat schiet lekker op, maar helemaal niet stom hoor, je mag toch weer naar iets heel moois toe gaan leven.
    Hier de laatste 2 weken van september vrij, ga je nog op vakantie?

10. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Mini ons, heel fijn dat het goed gaat en je ook kan werken. Hoeveel werk je? Klinkt als een hele pittige bevalling! Hopelijk gaat het een volgende keer vlotter!!!

Hoi Brightness, zeker spannend! Ik zie dat jullie kleine van december is, dus nu (bijna) 6 maanden? Hoe gaat het met haar?

Over vakantie: wij hebben in augustus twee weken vrij en gaan dan op de grens van Frankrijk kamperen in een stacaravan. Normaal zijn we van het kamperen in een tent, maar zagen dat nog niet zo zitten met onze kleine. Wat zijn jullie plannen?

11. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik klets graag met jullie mee :) Wij gaan voor een tweede kindje vanaf eind augustus. We hebben een dochter van 3,5 jaar en na lang twijfelen willen we toch erg graag een tweede kindje!

Ik zie op dit moment overal zwangere vrouwen en baby's en ben helemaal verliefd op mijn eigen dochter. Zij is op het moment echt heel lief, aanhankelijk, en gezellig. Alsof ze iets vermoed, haha!

De eerste keer was ik heel snel zwanger, de eerste keer.
    Ik heb nog geen afspraak om mijn huidige koperspiraaltje te laten verwijderen, maar dat is zo gepiept. Ik heb een wat langere cyclus, ongeveer 35 dagen. Maar wel regelmatig. Ik ben benieuwd of he tde tweede keer weer zo snel gaat!

12. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Brightness, ah wat knudde van je migraine. Maar op tijd afbouwen idd haha. ja, ik ben toch van idee veranderd haha... en kriebelt nu toch ook wel dus dan maar eerder ;)
    We gaan minimaal een week naar een stacaravan die mn ouders hebben staan in noord holland. Heerlijk je eigen spulletjes. En ideaal met een kleine.
    Jij ook lekker laat vakantie!

Smitje, ja erg fijn om jezelf weer prettig te voelen! Ik heb een contract van 28 uur maar neem 4 uur per week ouderschapsverlof op dus werk er nu 24 uur. Zit nu met mn opbouwschema op 18 uur. 30 juni weer helemaal beter gemeld voor 24 uur.
    Hoop ik ook dat een tweede bevalling soepeler zal gaan. Ik ben van mening dat als ze enigszins twijfelen dat het niet meer zal passen, dan laat ik de keizersnee inplannen. Als ze twijfelen of het misschien toch wel gaat passen wil ik het wel gaan proberen. Lijkt me opzich zo'n bijzondere ervaring om het via de natuurlijke manier te gaan beleven. En met een keizersnee wil ik het ook meer bewuster meemaken.
    Wij gaan dus ook naar een stacaravan ;)

maartje, welkom! gezellig dat je mee komt kletsen :) Leuk hoor ook voor een tweede! En een mooie leeftijd ertussen! Je dochter zal al goed "zelfstandig" zijn of niet?
    Moet je van een koperspiraaltje ook "ontpillen" zeg maar? Ik zit ook in de langere cyclussen;) Al worden ze korter momenteel.
    Hoe is jou bevalling gegaan?

13. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Hoi Maartje, fijn dat het de eerste keer zo snel is gegaan. Hopelijk gaat het dit keer ook zo! Een dochter van 3,5 jaar wat leuk! Nog een half jaartje en dan gaat ze naar school. Hebben jullie al gekeken naar scholen?

Mini ons, jij ook in een stacaravan op vakantie. Hebben jullie dat al eerder gedaan? Heb je misschien handige tips?

Fijn weekend!

14. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Smitje, yep. Uhm gewoon doen wat jullie altijd doen. Wij namen gewoon alles mee wat we nodig hadden. Campingbedje etc. Verder weinig bijzondere dingen. Vooral je ritme aanhouden dat is belangrijk voor je kleine in een andere omgeving. Bij ons scheelt het dat zl in een omgeving is die hij al kent....Is hij al paar keer geweest inmiddels.

Morgenochtend gaat hij mee met mn ouders naar hun stacaravan. Zonder papa en mama:$ ff wennen vooral voor mama...zucht...maja maandag zie ik hem weer dan ga ik daarheen na mijn werkdag en dan zijn we weer onafscheidelijk hihi....maar moet nu al slikken stom he...

jullie kleintjes weleens weg geweest uit logeren? hoe vonden jullie dat?

15. Brightness2013

@ Smitje; Ik geniet heel erg van ons meisje, en ze doet het ook super! Het is een heerlijk kind, slaapt/eet goed! Hoe oud is jullie eerste?
    Heerlijk dat vooruitzicht naar Frankrijk, hier niet zo een camping liefhebber, maar als kind heb ik er wel erg leuke ervaringen aan over gehouden!
    Wij weten nog niet of we echt weg gaan, als we gaan misschien een weekje of 2 naar Marokko, anders gewoon een lang weekend Centerparcs ofzo. Gewoon het idee dat je weg geweest bent haha!

Edit; zie je banner al.. een mannetje van 9 maanden. Heerlijk hoor! Leuke leeftijd he?

@Minime; Ja het is echt balen, maar tijdens mn zwangerschap had ik nergens last van.. heeeeerlijk!!
    Ach je hebt gelijk, niets zo heerlijk als zwanger zijn (Noujaaa, bij een fijne zwangerschap dan), en naar een babytje toe leven.

@ Maartje85; Gezellig! Wat spannend, vooral omdat je een tijd getwijfeld hebt! Maar als de knoop eenmaal is doorgehakt zie je overal zwangere vrouwen inderdaad haha!
    Hier bij de eerste ook snel zwanger (ronde 2, wel duurde het 4 maanden ivm ontpillen) dus ben benieuwd hoor wat ons te wachten staat!

16. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @brightness: Ja onze dochter is redelijk zelfstandig. Ze kan erg goed alleen spelen, en vertellen wat ze wil of nodig heeft. Ze is alleen nog niet zindelijk, heeft totaal geen interesse in het potje of de wc. Maar goed, ze heeft nog een half jaar om zindelijk te worden, dan gaat ze naar de basisschool.

Ik ben bevallen dmv een keizersnede. Is me erg meegevallen, ik kon al snel weer rechtop lopen en alles doen. Alleen op mijn buik slapen duurde lang voordat dat weer goed voelde. En mijn huid rondom het litteken bleef lang gevoelig.

@smitje: we hebben haar al ingeschreven op een basisschool in de buurt. Een niet te grote school, waar ze naast het normale lesaanbod veel aandacht besteden aan creativiteit en wetenschap en waar begeleiding erg goed is als het nodig is, bijvoorbeeld bij dyslexie, autisme of hoogbegaafdheid. Ik denk en hoop niet dat ze dat ooit nodig heeft, maar toch is het een prettig idee.

@mini ons: Nee, na een kopersportaaltje hoef je niet te ontpillen, omdat er totaal geen hormonen in het spiraaltje zitten heb je een normale cyclus. Het koper zorgt ervoor dat de zaadjes doodgaan en het eitje niet kunnen bevruchten.

Lekker die vakantieplannen allemaal! Fijn dat het in Nederland ook mooi weer is de komende tijd. Manlief en ik gaan eind augustus een paar dagen naar Kopenhagen, even ertussenuit. Ons meisje gaat dan bij mijn ouders logeren, die ook opassen als ik werk. (2 dagen in de week)
    Hoe hebben jullie oppas/opvang geregeld?

17. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Mini ons, hoe is het logeren gegaan?

Brightness, wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie meisje! En ja, 9 maanden is een erg leuke leeftijd! Hij is alles zo aan het ontdekken, mooi om te zien.
    En een weekje of twee naar Marokko klinkt ook erg goed!!

Maartje, zeker een fijn idee als de school ook een goed zorgaanbod heeft!
    Ik ben ook bevallen door middel van een keizersnede, maar ik heb juist heel lang geen gevoel gehad boven mijn litteken. Het komt nu weer een beetje terug. Heb jij dat ook gehad?

Oppas: ik werk 3 dagen en mijn man werkt er 4. Mijn ouders passen twee dagen op en dat bevalt super goed. We hebben volgende week wel een rondleiding op het kdv in de buurt, gewoon ter info. Misschien dat het tzt wel leuk is voor hem om bij andere kindjes te zijn. Maar het kan ook pas met 2 jaar de peuterspeelzaal worden. We gaan alvast maar eens kijken. Ben wel benieuwd naar jullie opvang en eventuele ervaringen met kdv of peuterspeelzaal.

18. Brightness2013

#18 Brightness2013, 3 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 jun 2014
    Ben ik weer!

Maartje85; Ach dat komt wel, ze doet het immers toch pas wanneer ze er echt zelf aan toe is hoor..en het is gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Bij de een lukt het erg snel, en bij de ander een paar weken. Wel spannend hoor, weer een hele andere fase het "basisschoolkind". Zijn jullie al over de school uit?

Smitje; Ja, wat dat betreft hebben we wel geluk. Van de week had ze voor het eerst wat, ze begon slecht te drinken..was onrustiger als anders. Paar dagen later zagen we spruw, ze had er zo veel last van..dronk nauwelijks meer, nu gelukkig weer de goede kant op! Sneu zeg, ben een mietje geworden sinds haar geboorte :) Ja inderdaad, gaat ook snel he..voor je het weet loopt hij rond.
    Wb kinderdagverblijf, misschien een niet zo heel eerlijke ervaring hier maarrr ik werk op een kinderdagverblijf. Parttime. En mijn dochter gaat ongeveer 1 dag per week mee. (Mijn moeder past daarnaast op en mijn man werkt ook onregelmatig) Ik ben een voorstander (hooguit een paar dagdelen per week dan) het is goed voor de ontwikkeling, voornamelijk op een verticale groep (0-4jaar) zie je dat ze veel van elkaar leren.. maar je moet er zelf wel een goed gevoel bij hebben, je geef toch de verantwoording van je kind(eren) uit handen.

19. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    @smitje: Ja ik heb ook heel lang een plek rondom mijn keizersnee litteken gehad dat geen gevoel had. Een hele vreemde gewaarwording vond ik dat.:)

@Brightness: Ja, de school is gekozen, het is een van oudsher katholieke basisschool, maar dat is nu alleen nog terug te vinden in de waarde en normen die ze de kinderen proberen mee te geven. En veel aandacht voor kunst, cultuur en wetenschap.

Hebben jullie het er met familie en vrienden over dat jullie (weer) een kindje willen? Ik heb het een vriendin verteld, maar wil het er heel graag ook met mijn ouders over hebben. Manlief en ik hebben afgesproken het nog even voor onszelf te houden, in elk geval tot begin augustus.
    Dus nog iets minder dan twee maandjes blijft het tussen ons, wat ook wel wat heeft.

20. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Brightness, heb je dan nog (inside) tips waar we op kunnen letten?

Maartje85, nee, we hebben het er niet met anderen over. We vinden het leuk om dit nog even samen te delen. Wie weet dat we het er straks wel over gaan hebben als het wat langer duurt ofzo. Dat hebben we ook de eerste keer gedaan.

Deel Deze Pagina