In de lente voor een tweede gaan (of een eerste!)

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by MinnieJ, Feb 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Ja daarom. Bij T natuurlijk veel "drukte" in mijn hoofd gehad van het zwanger willen raken. Dat wil ik niet nog een keer. Daarom gewoon klussen wanneer we zin hebben. Tuurlijk weet ik wel ongeveer wanneer mijn ei maar met die testen word het zo benadrukt....

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja en als die positief uitslaat voel je ook een druk van het moet NU terwijl het in principe al voldoende is als je het 1 of 2 avonden ervoor hebt gedaan..

3. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Hoi!

Hoe is het met iedereen?

Woezel, Sophie al een beetje ritme in de nacht of is het nog steeds drama?

Oboemas, hoe gaat het met banen zoeken?

Minniej, lekker hoor even naar Italië! En die oppas is ook fijn!

Hier vanochtend al even lekker hard gelopen. Nu zo werken tot 22.00, morgen ook. Heb nog niet zoveel zin.....

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hier weer een vermoeiende nacht, N die om 2u eerst wakker werd, vervolgens om 4u tot 7u niet meer willen slapen. Ben zo op, gelukkig sliep hij aaneengesloten vanaf 7-8.30u. Maar goed, waar blijft onze tijd voor onszelf om even te relaxen.

Ik dacht dat de eerste 2 jaar tropenjaren waren, maar we bofde maar met hoe goed hij altijd sliep, altijd van 21-8u vanaf zo'n 3 maanden, sinds kerst is het echt helemaal mis en ik word er echt zo moe van.

Genoeg gezeur. Ik ben al begonnen met kleertjes wassen, heb nu de energie voor het wassen en strijken, daarna kast schoonmaken en hang ik het met een zakje eroverheen zodat het niet stoffig wordt. Ik dacht ik doe het liever nu, nu ik er de energie voor heb en er zin in heb dan te wachten tot de zomer, misschien ben ik dan doodmoe, en raffel ik de boel af.

Verder gewoon relaxen, manlief brengt hem nu naar bed, ik was aan het proberen maar vanmiddag was het ook weer drama terwijl het kind dus echt doodmoe is al vanaf vanmorgen, misschien is er toch meer aan d ehand zoals een doorkomend tandje of zo...

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    He meiden,

Mamsie, zou ook lekker op de gok doen hoor, eerst ff lekker sprontaan houden alles, tempen en ovu testen kan altijd nog.

Waarom wil T. niet in zijn nieuwe bed slapen?Vind ie het eng? of misschien nog een beetje erg groot allemaal? Komt vanzelf wel hoor...

Minniej; wat vervelend van N dat ie niet wil slapen zeg... Is ie ergens bang voor misschien?

Hier heb ik het een tijdje ook een beetje gehad, dat Emma moeilijk ging slapen, maar dat kwam omdat ik doodmoe was in de zwangerschap en zij dat feilloos aanvoelde en daar echt misbruik van maakte. Als papa haar naar bed bracht ging het veel beter. Nu ook trouwens, zonder problemen weer.

Hier gaat het best aardig. Nachten gaan best goed, Sophie komt om de 4 uur 's nachts, overdag tussen de 3 en 4 uur. Prima dus.

Alleen kan ze soms enorm spugen. Niet na elke voeding, maar soms wel, en dan echt met een flinke boog komt het er dan uit. Net ook weer. Hele bed weer verschonen. We houden haar al een tijdje rechtop na de voeding en het bedje staat ook al schuin. Toch blijft het spugen. Ze drinkt ook wel heel erg gulzig aan de borst en is altijd snel klaar. Ik ken dit helemaal niet van Emma, die dronk heel geduldig en spuugde nauwelijks...

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Woezel, ja ik heb dat wel eens vaker gehoord, hier bij N nooit zo'n last gehad, wel af en toe een beetje spugen hoor maar nooit met zo'n boog dat het eruit komt. Hij had weer veel verstopping juist. Maar mijn nicht had dat wel met haar meisje. Ik weet eigenlijk niet wat je eraan kan doen afgezien van lang rechtop houden enzo. Wel lekker dat ze al 4 uur tussen de voedingen laat, heerlijk dan kan je echt even slapen!

Tja ik ga er maar vanuit dat het een fase is met N, het zal toch op een gegeven moment weer gaan zoals het altijd ging...hopelijk. Ook hij heeft toch slaap nodig. Het naar bed brengen vind ik nog niet eens het ergste, maar dat 's nachts regelmatig wakker worden en dan niet willen slapen, dat is pas vermoeiend.

Nou fijne aonvd dames!

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Meiden, ook zo genoten van het heerlijke weer! Zalig, die zon!
    T heeft lekker veel buiten gespeeld, in de zandbak.
    Ik heb zelfs het eerste wasje buiten aan de lijn droog gekregen.
    Super!

Hoe is het met iedereen?

Woezel, kindje van vrienden spuugde ook zoveel. Lastig hoor, wat je daar nu weer mee moet!
    Hoe gaat het nu?

Minniej, slaapt N al wat beter?

Groot nieuws hier: T slaapt in zijn grote bed!
    Verder wachten op m'n ei (zal na het weekend zijn gok ik) en dan weer wachten....

8. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mamsie; wow! Fijn dat ie in zijn nieuwe grote bed slaapt! Zul je zien, nu vind hij het zo stoer dat het kleine bed zo vergeten is;)

Minniej; hoe is het nu met N?

Hier gaat het spugen beter.Volgens mij drinkt ze gewoon te veel. Ze drinkt beide borsten als ik dat aanbiedt maar 1 borst blijkt ook wel genoeg en dan spuugt ze niet meer.
    Vanochtend is CB hier geweest en ze weegt 4280 gram, is in 11 dagen tijd 370 gram aangekomen dus genoeg krijgt ze wel. Nu eerst 1 borst aan bieden. Ook komt mijn toeschiet reflex soms te snel dus eerst een beetje kolven wil dan ook wel eens helpen. Dus dat proberen we dan maar. Maar goed, al 2 dagen niet gespuugd dus het '1 borst beleid' lijkt te werken;)

Verder heerlijk genoten van het mooie weer. Jullie ook! Echt zo heerlijk een beetje lente! Lekker gewandeld met de meisjes. Zo leuk:D

Mamsie; succes met je ei en het wachten daarna! Eerst maar weer veel plezier maken in de slaapkamer de komende dagen en in het weekend;)

9. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Fijn Woezel, dat het beter gaat! Klinkt best logisch te veel drinken en dan spugen.
    Hopelijk gaat het vanaf nu goed!
    Hoe gaan de nachten?

Minniej, hoe is het? Verkoudheid etc weer voorbij?

Hier ook genoten van het mooie weer. Vandaag trouwens grotendeels gewerkt hoor.
    Gister wel lekker thuis. Zelfs al een wasje buiten gehangen!
    Heerlijk!

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hi dames!

Oh heerlijk he dat de lente weer eraan lijkt te komen! Ik heb gister ook de waslijn alvast weer opgehangen, tuinmeubelen uit de schuur gehaald en schoongemaakt, ik heb er echt zin in!

Verder is het al een tijdje geleden dat N een driftbui had, alleen dat gedoe 's nachts, als je het een niet hebt heb je weer het ander;)

Woezel gelukkig is het spugen wat minder. Om de hoeveel uur komt ze nou eigenlijk overdag en 's nachts?

Mamsie, dat wordt flink klussen dit weekend:D!!!

Oh jee er komt me een vreselijke geur tegemoet, Noah staat naast me te poepen!!

Fijne dag!!!

11. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sophie komt overdag om de 3 uur ongeveer, vanaf 19.00 ligt ze in bed en dan wisselt het heel erg, dan laat ze er tussen de 3 en 5 uur tussen tot de volgende ochtend.

Zo was het gister om 22.00, 01.00, 05.30, 8.00. Wel prima tijden hoor maar kan zo vanacht weer anders zijn.

Emma had dat destijds beter door. Die kreeg vanaf de 1e week een late voeding om 22.30, kwam dan rond 04.00 en dan rond 8.00 weer. Maar goed, alle baby's zijn anders he, dat blijkt maar weer;)

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Enw ordt Emma wakker als de baby huilt? Zitten de kamer s dicht bij elkaar? Baby slaapt nog bij jullie?

13. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Emma wordt soms wel wakker maar slaapt altijd meteen weer in.
    De baby slaapt niet bij ons op de kamer, maar op dr eigen kamertje. Die grenst aan de onze en ik hoor direct als ze wakker wordt en haal haar dan op. Nu hoor ik al elk geluidje dus als ze bij mij zou slapen zou ik niet meer kunnen slapen van elk geluidje dat ik hoor. Daar kan ik niet zo goed tegen en 's nachts slaapt ze prima in dr eigen bedje. Overdag vindt ze dat nog wat lastiger en wil ze vaak niet in dr bedje slapen, maar soms ook wel. Probeer het gewoon elke keer en soms slaapt ze lekker en soms wil ze er na een half uur al weer uit. Het is wel echt weer zoeken hoor, wat ze wil enzo. Toch soms ook wel weer lastig maar aan de andere kant ben ik ook wel makkelijker en minder snel in de stress als ze niet wil slapen. Dan maar beneden.

14. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

En hoe ervaar je het nu om met 2 kindjes thuis te zitten? Heel erg pittig? Of valt het wel mee?

Ik las trouwens onder het borstvoeding forum dat je een flesje wil gaan introduceren met afgekolfde melk, ik zit zelf erg te dubben nog hoe ik het allemaal ga doen, omdat ik bij N zoveel problemen heb gehad met de borstvoeding zit ik te denken om te kolven en fles te geven (dus afgekolfde melk geven via fles), maar soms denk ik misschien wil ik het ook wel proberen om aan te leggen, en als het niet goed gaat gewoon kolven zolang het kan en er genoeg productie is.

Maar ik las nu dus in jouw topic onder borstvoeding dat Emma de fles niet wou na de borstvoeding met 4 weken? Is dit vaak zo bij baby's? Want ik weet niet of ik het dan zou durven om aan te leggen, misschien zou ik dan inderdaad meteen gaan kolven en via de fles geven..Ben je nu dus al begonnen met een flesje na 2 weken of wacht je tot 4 weken?

Nou vandaag weer iemand gesproken met een kind van N zijn leeftijd, hij zei als jouw kind 's nachts wkaker wordt moet je gewoon stoppen/afbouwen zo'n middagdutje. Ik ben benieuwd vanaf welke leeftijd de meeste mensen nou stoppen met zo'n middagdutje, en of het daadwerkelijk invloed heeft op het nachtslaapje. Als de baby er is zou het fijn zijn dat Noah gewoon doorslaapt, want 2 kindjes die om en om wakker worden, poeh..... :(

15. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    2 kindjes is pittig maar minder dan ik had gedacht hoor. De baby rolt gewoon mee in het ritme hier en merk dat ik veel minder snel gestressed ben en makkelijker. Maar, het is ook wel weer wennen hoor, wat de baby wil als ze huilt enzo. Maar ja, dat hoort er bij.

Wat betreft het flesje, bij Emma zijn we na 6 weken ofzo begonnen met heel af en toe oefenen, echt te weinig waardoor ze de fles gewoon niet wilde. Nu zijn we al begonnen, Sophie drinkt prima uit de fles, geen probleem. We zijn nu gewoon snel begonnen en gaan regelmatig de fles geven, paar keer per week ofzo, zodat ze eraan gewend blijft. Dat hebben we bij Emma nooit zo gedaan.

Zag jouw toppic ook voorbij komen. JE kunt proberen eerst met gewoon aanleggen en dan vanaf 2 weken, als de baby goed drinkt, ook met kolven en flesjes kunnen beginnen. Als je vaak een flesje geeft dan wennen ze er best snel aan en gaat het meestal ook wel gewoon goed hoor.

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Dat hoor ik wel meer ja, dat de baby er gewoon bij in rolt en meegaat.
    Je weet het toch niet van te voren. Ligt er natuurlijk ook aan wat voor een kindje je krijgt (veel slapen, onrustig, spugen etc).

Hier nooit problemen gehad met overgang borst/fles maar een vriendin heeft 2 kinderen die de fles weigerden.
    Denk dat het inderdaad goed is om niet te laat te beginnen met de fles.

Hier gisteren maar even geklust. Mijn ei lijkt wat eerder te komen, vanavond ook maar klussen. Morgen en zaterdag is manlief werken.
    Wel spannend weer. Het schijnt dat je na een MK meer vuchtbaar bent. We zullen zien.
    Nod is de 21e.

Vanmiddag nog een even 3 uurtjes werken en dan weekend!
    Jullie nog plannen?

17. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja dat heb ik ook weleens gehoord, klinkt ook well ogisch omdat het bedje nog net klaar was gemaakt zeg maar, zoiets zal het wel zijn he? Spannend ik hoop dat het raak is deze ronde!!

Woezel, ja ik zit te denken om het in ieder geval te proberen, of te combineren aanleggen en kolven. Is het altijd zo dat kindjes in slaap vallen omdat ze weinig kracht hebben na de bevalling? Dit was bij Noah het geval, hij viel gewoon in slaap en dan moes tik hem overnieuw aanleggen en gaf veel irritatie aan mijnt epel met to tgevolg kloven en daarna borstonsteking. Hij hapte wel goed maar viel dus gewoon in slaap meteen. We deden van alles broekje uit handjes masseren maar niks werkte...misschien ook omdat hij met vacuumverlost was, ik had achteraf gelezen dat kindjes dan ook vaak niet goed aan de borst drinken, ben ik toen niet over ingelicht.

Nou ik kijk wel hoe ik het ga doen, het ligt ook aan de kraamverzorgster denk ik hoe ervaren zij is met borstvoeding en hoever ze kan helpen...maar ik wil wel snel een flesje introduceren ook omdat ik het fijn vind als man het eens snachts kan doen zodat ik bij kan tanken...

ik ga nog wat meer uitozeken/lezen etc..

18. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    He, hoe is het meiden?
    Lekker weekend gehad?

Hier op het wachtbankje. NOD de 21e....

19. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

Feb 2, 2010
    1,779
    0
    36
    NULL
    NULL
    hoi hoi

Spannend hoor Mamsie, nu maar weer afwachten;)

Lekker weekend gehad. Vrijdag avond vrienden op bezoek voor kraamvisite, met hun zoontje van 3 mnd. Wat een verschil al zeg!
    Zaterdag avond uit eten geweest. pannenkoeken eten met schoonfam. Sophie in de draagdoek mee. Ging super goed. Ze heeft de hele tijd geslapen. heerlijk.

Gister avond was ze echt heel erg onrustig,steeds willen drinken, wilde niet slapen, gelukkig om 23.00 wel, en toen om 03.00 en 06.30 en nu ligt ze nog steeds te pitten:$
    Emma weg gebracht naar het kdv (manlief werkte thuis nog even thuis dus hoefde Sophie niet uit bed te plukken) en nu de was al gedaan, al gepoetst in huis dus het was al weer een productieve ochtend. Nu even aan de thee voordat Sophie weer komt. Ah, hoor haar al..:D Fijne dag meiden!

20. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Spannend mamsie, ik hoop dat het raak is!! Heb je gevoeld wanneer je ei was?

Woezel, dat gaat heel snel he die eerste maanden bij baby's, N was met 4 maanden al een lekkere mollige baby, met van die dikke polsjes:D

Ik heb er zo'n zin in, ik kan niet wachten tot het juli is. Maar nu heb ik ook vooral zin in de lenteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!! Waar blijft de lente nou, was het eindelijk lekker en is het nu weer IJSkoud :(

Maar, positief punt is, het kan niet lang meer duren...:)

Share This Page