Zandkasteel is hier ook favoriet hoor Minniej! T. zong vorige week middenin de supermarkt : het is gelukt, het is gelukt, het is gelukt, ik heb een drolletje uitgedrukt.... (had hij niet die ochtend bij het zandkasteel gehoord en vond het zo'n leuk liedje )
Afspraak verloskundige trouwens naar 1 mei gezet. Dat is morgen over 2 weken al! Vanmiddag ook even wat shirtjes etc besteld bij de wehkamp. Heb alleen nog maar winterkleding maar vind ik eigenlijk te warm nu.
hahaha geweldig!! Ja Noah vindt het ook heel leuk, hij wil niks anders meer kijken dan zandkasteel, geen teletubbies meer, hij vindt dit veel leuker en ik heb het idee dat hij er ook iets van opsteekt! Zo vond ik op youtube een aflevering plassen en dat heb ik hem vandaag en gister laten kijken, hij heeft vandaag weer op het potje geplast trouwens, zo trots
~Ik moet voor N hoognodig gaan shoppen, al zijn shirtjes met lange mouwen zitten te strak, hij heeft geen korte broeken, weinig tshirts en geen onderbroeken, sokken gaan ook snel krap zitten zeg!
Ja, wij hebben vorige week ook lekker geshopt voor Emma, had ook niks meer dat paste. Altijd leuk.. Zandkasteel vind ze ook leuk hoor, maar Diego is wel favoriet. Vandaag naar mijn moeder gewandeld en daar gespeeld (beide dames wilden niet slapen grrrr:x). Emma zonder luier, ging helemaal goed. Eerst geplast, toen bij oma weer. Minniej, goed hoor dat N ook al zo op eht potje plast! Gaat hard dan hoor
Vermoeiend als ze allebei niet willen slapen, oh ik ben zo blij dat mijn man een maand vrij is als de baby geboren wordt, kan ik lekker bijtanken voor als ik er alleen voor sta! Gelukkig wordt ze 's nachts nog maar 1x wakker, N sliep vanaf 4 maanden de hele nacht door van 22-09u, ik realiseer me nu pas hoezeer wij daarmee bofden, ikz ag het als normaal maar nu mensen mij soms vertellen over baby's die om de 2 uur wakker worden 6 maanden lang, poeh pittig hoor! Hoe zit het met het lichamelijk herstel na de tweede befvalling? Minder moe ook? IK was bij N zo kapot, kon dagenlang alleen maar slapen..
Emma sliep met 3 mnd ook door van 22.30-7.00. We zullen we zien wat Sophie doet. Vanacht van 22.30-05.00 geslapen dus zit vooruitgang in.. Lichamelijk ben ik dit keer veel sneller hersteld. Komt enerzijds omdat deze bevalling veel beter ging dan de eerste keer. Daarnaast moet je ook wel omdat je gewoon nog een kind hebt. Die vraagt ook aandacht, denk dat dat er ook wel mee te maken heeft. Maar, ik doe nog steeds een dutje smiddags hoor, als de meisjes op bed liggen. Al is het maar een half uurtje, is toch weer lekker. Vandaag weer bij het CB geweest. Sophie weegt nu 5365 gr. en is 58 cm. Gaat lekker dus... Moet al weer in shirtjes maat 62 Wat gaat het hard.... Ook de eerste prikjes gehad. Blijf het zielig vinden. Nu slaapt ze gelukkig. Had er wel wat verhoging van vanmiddag. Ook sliep ze niet in bed maar komt omdat ze normaal ingebakerd ligt in de puckababy slaapzak en mag daar nu 24 uur niet in. Maait zichzelf nu dus constant wakker. Gelukkig slaapt ze nu al even, hoop dat ze dat blijft doen...
Helpt het goed dat inbakeren in zo'n slaapzak? Ik zit ook te denken zo'n ding aan te schaffen, Noah die sloeg zichzelf altijd wakker. Zielig he die prikjes, ik vond het ook vreselijk, ik moest soms bijna huilen bij zo'n inenting. Wel fijn dat je 's middags de kans krijgt voor een dutje, N sliep overdag niet zoveel de eerste maanden dus kwam er nooit aan toe, het waren altijd hazenslaapjes die hij deed.
Emma slaapt dus ook nog steeds? T ook, vanmiddag ook weer 3 uur. Maar hij slaapt 's avonds slecht in en is 's ochtends vroeg wakker dus hij mist wat slaap denk ik. Maandag trouwens kennis maken op de peuterspeelzaal. Vanaf 6 mei gaat hij er 2x in de week heen! Spannend hoor! Hier gaat het goed. Kwaaltjes zijn goed aanwezig. Merk dat mijn vertrouwen ook wat groeit. De VK heeft echt uitgebreid gekeken met de echo en dat geeft vertrouwen. Over twee weken mag ik alweer.
Fijn mamsie, dat je wat meer vertrouwen krijgt! Komt goed meid! Spannend van de peuterspeelzaal. Gaat hij niet naar een kdv dat je hem naar de peuterspeelzaal doet? Ja, Emma slaapt 's middags echt nog wel 2,5, soms 3 uur. Ook 's avonds slaapt ze rond 19.30/20.00 tot de volgende ochtend 7.30-8.00 dus die heeft het echt allemaal wel nodig. Minniej; ja, hier helpt de puckababy inbakerzak heel goed. Bij Emma ook gedaan en nu weer. Ze liggen dan met de armpjes in dr zak zodat ze zichzelf niet wakker kunnen slaan. Maar ze hebben nog wel een beetje bewegingsruimte. Ik vind het een heel fijn ding. Je hebt een piep, die is tot 3 mnd en dan de opvolger, de mini, en dan kan je afbouwen, eerst 1 armpje los, en dan 2 armpjes los. die kan tot 6 mnd.
Mamsie hier was dat ook een tijdje zo, overdag 3 uur en dan 's avonds moeilijk inslapen en vroeg wakker worden. Nu maak ik hem standaard overdag na 2 (hooguit 2.5u) wakker, en ik weet niet of het samenhangt maar sindsdien slaapt hij weer sneller 's avonds en langer in de ochtend. Fijn dat je weer wat vertrouwen hebt, en de 2 weken zullen wel voorbij vliegen! N ligt nog te slapen dus ik geniet even van het heerlijk alleen ontbijten, vind ik ook wel heerlijk vaak hoor om eerder wakker te zijn, even alleen mijn kopje koffie drinken (wel nu zonder cafeïne ) Woezel misschien ga ik het ook aanschaffen, vooral voor die eerste weken als ze van die oncontroleerbare bewegingen hebben. Ik wil idd liever niet eentje die zo heel strak zit. To thoeveel maanden heb je het gedaan? Ook echt tot 6 maanden? Het is toch alleen de eerste 2-3 maanden of zo dat ze met die armpjes zwaaien?
Minniej, die puckababy zakken zijn inderdaad prijzig. ik had het geluk dat ik ze van mijn zus kon lenen, heb er met Emma 1 bij gekocht en mijn zus met haar 2e ook weer 1 erbij dus nu heb ik er 3 voor Sophie. Scheelt dat onze kindjes zo dicht bij elkaar liggen dus dan kan dat makkelijk. Maar je moet er toch zeker 2 hebben voor als er 1 in de was zit en dat is inderdaad prijzig. Die swaddle me schijnt ook goed te zijn heb ik gehoord.
Emma heeft trouwens echt 6 maanden in de puckababy geslapen, afbouwen ging bij haar heel moeizaam maar hoeft niet hoor, soms kun je na 3 mnd al stoppen als het maaien minder/weg is. Ligt aan je kindje.
Oh dat lijkt me wel weer lastig, want ik lees dat het zodra ze kunnen rollen wel weer gevaarlijk is. Nou ik kijk wel, misschien ize ik het even aan, kijken of hij erg onrustig is of niet. Maar in ieder geval weet ikd an dat zoiets wel kan helpen daarbij
Ja, het verschilt ook echt per kindje hoor. En Emma rolde heel laat pas, dus kon ze veilig in de puck blijven liggen. Maar moet ook wel zeggen dat ik met Emma ook wel laks was, en haar lekker lang in de puck liet, denk dat ik Sophie sneller laat afbouwen. maar je kunt inderdaad eerst aanzien, misschien is het helemaal niet nodig.
Hier besloten vanmiddag T niet naar bed te doen. Hij wil niet maar slaapt 's middags nog wel. Hoop dat hij door 's middags niet te slapen in de avond/ochtend weer wat ritme krijgt. Ben benieuwd! T hier nooit ingebakerd oid. Was ook niet nodig.
Wel vermoeiend voor jou mamsie, als hij een hele dag wakker is N wil de laatste tijd alles samen doen, samen met blokken PELEN , samen boekje lezen, samen puzzelen, als ik dan even ga zitten komt hij zo lief naast me staan; toren maken met mama. Dan kan ik hem niet weigeren Bij Noah kort ik nu zijn dutjes in, 2 uur en niet meer, na 2 uur maak ik hem wakker, sindsdien gaat het ook goed met het naar bed brengen. Misschien een idee?
ik heb weer eens een buikfoto geplaatst, zie mijn album tweede wonder Ik begin nu echt de laatste 2 weken te waggelen...ik voel me best stijf ook zeg als ik op moet staan uit bed...ikk ben benieuwd hoe daqt met 40w eken is, en dan achte reen peuter aan rennen. Woezel tot wanneer voelde jij je fit om met Emma naar de speeltuin enzo te gaan?