In de lente voor een tweede gaan (of een eerste!)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieJ, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Woezel dat boekje ken ik, ik heb er eentje die heet; ik vind je lief oma ook met beertje. Cadeau gekregen ooit. Leuk hoor. Vermoeiend zeg zo'n nacht, hoe zou dat komen? Echt de hele nacht neit geslapen tot 5u? Had ze overdag veel geslapen of zo? Anders kijken hoe ze overdag slaapt...lijkt erop dat ze niet moe genoeg was.

Hier sinds gister af en toe wat menstruatiekrampen, en moest vanmorgen al 2x naar de wc was wat aan de dunne...t zal toch niet al beginnen he?! Kan ik me niet voorstellen zo vroeg al, Noah kwam pas met 41 weken...maar t begon bij mij wel met krampen en vaak moeten poepen. Net dutje gedaan ik wed wakker en voelde weer aandrang maar dat heeft niet doorgezet. Nou we zullen zien..die menstruatiekrampen kan je volgens mij ook wel weer paar weken hebben.

Verder geen last van vocht:)

2. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klinkt ook een beetje als voorweeen minniej... Spannend hoor. Maar ja, die kunnen inderdaad ook wel een paar weken aanhouden helaas.

Mamsie, lekker hoor ook even bijtanken.

Sophie heeft gister overdag niet extreem veel geslapen, 's ochtends een half uurtje ofzo (gaan op zondag altijd naar de kerk en dan slaapt ze niet zo veel, te veel te zien dan denk ik;)) en 's middags 3 uur maar dat doet ze altijd. En ze ging al wat later naar bed dan normaal omdat mijn schoonouders hier waren te eten. Misschien gewoon te druk...

Ze heeft vanacht wel geslapen hoor, maar weinig en steeds onrustig, vaak wakker. Hoop dat het vanacht beter gaat....

Morgen en woensdag erg warm weer he! Lekker badje buiten zetten, in ieder geval Emma erin. Woensdag komt ons nichtje hier spelen dus kunnen de meisjes samen in het badje spelen. heerlijk (nichtje is 4 jaar)

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik plaats even een foto in mijn album van zwembadje in tuin en buik!

Heerlijk weer he dames?

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ben benieuwd hoe de kis vannacht slapen met die warmte!

T net lekker in het badje. Nu even binnen voor de tv, even rustig zitten. Straks naar mijn neefje die 5 is geworden. Eten daar lekker patatjes!

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Gezellig, fijne dag mamsie!! Hmmn ook trek in patat....

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow Minniej; mooie buik hoor!

Hier ook lekker in het badje gezeten. Ook Sophie even met dr voetjes erin, vond ze heerlijk.
    Ben ook benieuwd hoe de kids gaan slapen, vooralsnog ligt alles in dromenland. Sophie alleen in dr romper. Ze ligt ook nog eens ingebakerd dus is al heet genoeg.

Mamsie; waren de patatjes lekker? Eten wij hier zelden want mevrouw Emma lust dat niet;) Rare griet is het....:p

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Heerlijk!

Drukke dag voor Thijn dus die sliep ook zo! Ook alleen in romper. Wilde wel onder zijn dekbedje.

Morgen vergadering op het werk, rest van de week vrij. Heerlijk hoor!

Lekker he, die badjes! Vind het zo leuk om te zien hoe die kids zich daarmee vermaken.

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hier ligt hij ook in romper, vervelend dat zijn raam niet klein beetje open kan, alleen filter open. Raam op haakje is weer te ver open.

Leuk feestje gehad mamsie? N is dol op friet!

Auw auw auw zit met steken in mijn tepel vandaag, herkenbaar?

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Emma ligt wel in de pyama, wil ze zelf maar dan helemaal boven het dekbed:$
    Rompers wil mevrouw sinds een paar dagen helemaal niet meer aan. Overdag heeft ze zowieso alleen nog maar onderbroekjes en hemdjes aan omdat ze natuurlijk geen luier meer heeft maar 's nachts nog wel maar wil geen romper meer.
    'Nee mama, onderbroek aan, ik wil geen romper'.....

Stekende tepels had ik hier ook. Geen teken van naderende bevalling bij mij helaas...

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja ik heb ook al wat hemdjes en onderbroeken aangeschaft, maar nu heeft hij alweer een tijdje niet geplast op het potje, misschien is de timing niet goed of zo.

Mamsie, heeft T nog geplast op het potje? Hoe vaak per dag zet jij hem erop? Ik moet N er ook vaker opzetten, ik doe het nu alleen na het ontbijt..

nou ik ga even een wasje doen, zo weer controle in het ZH, ik vind die tafel altijd zo onprettig waar je op moet liggen, of die bank bedoel ik, zo plat op je rug, krijg geen lucht en krijg kramp in mijn rug ervan. Herkenbaar? Ik ga ook aangeven dat ik tijdens de bevalling alleen door de verloskundige/gynaecoloog getoucheerd wil worden etc, studenten of artsen in opleiding mogen kijken maar al dat gehannes aan mn lijf niet meer hoor, bij N vond ik dat heel onprettig.

Nou fijne dag dames

11. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Heel goed Minniej! Gewoon aangeven wat jij wil meid!

Hier de was toch maar buiten gehangen. Het is droog en best warm dus hoop dat mijn wasje ook mooi droogt.
    Net bij vk geweest. Hartje klopte mooi! Thijn voor het eerst meegeweest. Die vond het spannend maar ook leuk!

Thijn wil al een tijdje niet meer op het potje. Ik laat het allemaal maar even....

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja het is ook vermoeiend tijdens zwangerschap om daar ook mee bezig te zijn dat zindelijk maken he? Tenminste dat heb ik...hoe overdreven het ook klinkt.

Wat fijn om weer even het hartje te horen he? Heerlijk altijd, nog steeds vind ik dat!

Heb je al een boekje voor hem ter voorbereiding op de baby? Ik had er eentje online op bol.com gekocht maar vond hem tegenvallen, dus die raad ik je NIET aan, heet wat zit er in je buik mama, flapjesboek, maar niet serieus genoeg vond ik, telkens gekke diren in mama's buik, ik vond dat niet zo duidelijk voor een kind, doe nou even gewoon een baby achter die flapjes:p.

Toen kreeg ik van iemand een boekje te leen in het duits, maar wel heel leuk echt met flapjes en daarachter de baby, en ook plaatjes in het ziekenhuis het luisteren naar het hartje en dan als de baby er is, dat hij luiers kan verschonen (helpen) enzo, veel leuker, dus ik verzin er maar wat tekst bij:)

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ja heb ook al 2 boekjes! Thijn pakt ze zelf uit de kast als hij zin heeft in lezen.

14. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had/heb een boekje van Nijntje; kleine pluis. Ook leuk.

kinderen geven zelf vaak wel aan wanneer ze klaar zijn voor een potje hoor. Hier ook regelmatig een periode dat ze niet meer wilde enzo. En aan het einde van mijn zwangerschap had ik er ook niet zo'n puf voor om haar steeds op het potje te zetten. Toen ineens kwam ze er zelf mee en sindsdien heeft het doorgezet. Komt vanzelf dames!

Fijn mamsie dat het hartje weer mooi klopte! Goed hoor!

Minniej, goed aangeven wat jij wel en niet wilt!

Lang niets meer van Oboemasbaby gehoord, hoe zou het met haar zijn....

Hier gister weer bij het CB geweest. Sophie is nu 64,5 cm en 6200 gram. Groeit voldoende maar niet zo veel als Emma, die was met 4 maanden 7 kg.... Merk dat ik er toch onzeker van wordt. Maar ja, Sophie komt zelf om de 3,5/4 uur en 's nachts maakt ze lange ruk dus zal wel goed zijn, verder is ze heel tevreden dus het zal wel bij haar passen denk ik...:)

Hier nu gedwongen binnen zitten want het onweert en regent. heel jammer. gelukkig hebben de kinderen er geen last van en is Emma er totaal niet bang voor.

15. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier is het nog droog gelukkig! Hoop dat de was nog even droog wordt.....

Tja, 2 verschillende kindjes Woezel dus een andere groeicurve kan heel goed!
    Wel fijn dat ze verder goed groeit.

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Kan me dat voorstellen woezel maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, als ze op het CB zeggen dat ze goed groeit prima toch. Elk kind is weer anders, andere genen combinatie van jullie, en dan komt er ook nog eens bij dat elk kind op een ander moment een groeispurt heeft, ik groeide als 8 jarige bijvoorbeeld echt als kool, maar de lente in mijn paspoort is vanaf mijn 13e hetzelfde gebleven:)

Wat een rotweer he?! Ik lag lekker met N een dutje te doen, begon net ook te onweren, manlief is vergeten het badje in de tuin te legen, dat wordt wat zo meteen, er zit namelijk geen stop in het badje dus hij moet het met een emmertje gaan legen tot hij het op kan tillen en omkieperen...maarrrr dan staat de tuin blank! Hmmm...daarom was ie zo goedkoop, 25 euro voor 3 bij 2 meter..:p

Ze zeiden in het ziekenhuis trouwens dat ze het zouden noteren, maar stel dat ik hechtingen krijg dat het kan gebeuren dat het iemand in opleiding is, omdat misschien de verloskundige het druk heeft. Toch vind ik dat niet prettig, mijn moeder is door een student gehecht en de lappen vlees hingen erbij, was heel lelijk gedaan, naast het feit dat het niet prettig is en je natuurlijk liever hebt dat het snel/goed gebeurt. Maar goed misschien is dat een zorg voor later, mijn afspraakw as nu ook met een co assistent dus voelde me wat opgelaten tegen haar te zeggen dat ik niet wil dat mensen zoals zij aan me gaan komen:p

Tijdens bevaqlling probeer ik gewoon goed voor mezelf op te komen, en manlief ook. Het moet niet weer gaan zoals het bij N ging, niks werd overlegd, en we werden constant alleen gelaten, vreselijk. En heel onvriendelijke verloskundige hadden we toen (die we bijna niet zagen en die wegliep toen ik 9 cm had met de melding, als je moet persen ga maar vast persen duurt toch nog wel een uur). Maar dit was een ander ziekenhuis.

Nou heel verhaal, ik krijg zo bezoek dus ik ga gauw even iets fatsoenlijks aantrekken, het is benauwd dus ik loop nog in mn pyama hemdje!

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Vandaag een stuk koeler, prima weer om te bevallen Minniej! ;)
    Ben je het al zat?

Hier lekker weekend, eigenlijk geen plannen. Ook weleens fijn! Jullie plannen?

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hier een slapeloze nacht achter de rug, wat ben ik blij dat N nog middagdutjes doet!! Verder geen plannen, lekker relaxen!

Vanmorgen enorm last v mijn bekken, maar na het dutje is dit weer wat beter, we zijn er bijna....

van de week de tens uitgeprobeerd, daarvan gehoord?

GeboorteTENS

voelt best lekker die tintelingen, ben benieuwd of het werkt, heb t geleend van meisje vd cursus!

19. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ai niet fijn Minniej! Hopelijk vannacht een betere nacht dan!
    Weleens gehoord van de Tens maar geen ervaring mee!

Deel Deze Pagina