In de lente voor een tweede gaan (of een eerste!)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieJ, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Haha nee baren is niet leuk! Noodzakelijk wel maar leuk.....

Hoop dat de kleintjes snel een fijn ritme hebben dames!

Minniej, schoonfam al over de vloer?

Woezel, nog vakantie binnenkort?

Wordt lekker weer de komende week. Heerlijk!

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hi dames,

Nou N begint nu wel wat baldadig te worden af en toe, maar ik weet niet of het jaloezie is of gewoon een reactie op alle verandering/drukte. Vandaag was de kraamverzorgster er voor het laatst, was wel een beetje verdrietig, vond het wel lekker die aandacht en het vertroetelen, en nu moeten we alles zelf doen, ook al weten we hoe het moet toch weer even spannend allemaal. Ik vond het ook wel gezellig die drukke ochtenden:)

Net dus een eeuwigheid bezig geweest N naar bed brengen, en dan moet papa weer een kusk omen geven en dan mama weer, op een gegeven moment liepen we om en om naar boven, is niet de bedoeling natuurlijk maar hij ging zijn bed uit en huilen. Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Nou ik hoor hem nog huilen, toch nog even niet naar boven ik wacht even 10 min, we blijven ande4rs bezig zo...

3. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Minniej lastig he! Zeker nu met al die veranderingen in huis.
    Zou er niet teveel aandacht aan geven en hem iedere keer terug in bed leggen.

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Uiteindelijk is hij blijven liggen, wel even moeilijk hoor vooral als je zo hormonaal bent...:)

Hoe voel jij je verder?

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja is lastig he. Emma had dat ook, die vond het vreselijk als ik haar niet naar bed kon brengen omdat ik met de baby bezig was. Het gaat vanzelf beter, inderdaad niet te veel aandacht aan geven en consequent hem steeds terug leggen.

Is inderdaad verdrietig als de kraam weg is ja... Echt alles weer alleen doen....

Hier gaat het 's nachts nog niet zo best. Geven haar nu de laatste voeding pap maar lijkt ook niet te helpen. kamertje is al donker, ze ligt weer helemaal ingebakert, niks lijkt te helpen. vanavond maar als laatste redmiddel de avond voeding van 22.00 maar weer instellen. Misschien helpt het...

Ja, het schijnt inderdaad beter weer te worden. hoop het want ben morgen jarig, dus een feestje:D hoop dat het in de tuin kan

Vakantie pas eind augustus dus dat duurt nog even/. Jij Mamsie? Bijna vakantie?

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Wordt morgen heerlijk weer Woezel! Dus lekker feest vieren!

Ik moet ook nog tot half aug. 3 weken vrij, dan nog 6 weken werken en dan verlof!:D

Balen zeg dat Sophie niet goed slaapt 's nachts. Wordt je zelf ook zo moe van he!

Minniej, hoe gaat het? Lukt het zonder kraamhulp?

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, het is ook alleen dat, verder is ze altijd vrolijk, drinkt goed, slaapt overdag goed, gaat om 19.00 naar bed en je hoort haar niet meer tot..... nou ja... het wordt vast een keer beter...

Lekker, verlof is in zicht!

8. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dames, wat is het rustig hier!

Mamsie hoe gaat het?

Minniej hoe gaat het met je mannen??

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hi dames sorry voor het verwaarlozen:)

Zo druk met schoonouders over de vloer, als ik dan even een moment alleen heb duik ik mijn bedje in, ondanks de goede nachtrust ben ik namelijk toch wel moe merk ik. We boffen maar dat we nu zo bij kunnen tanken, Sammie wordt na 4/5u wakker na laatste fles, en dan pas weer rond 7.30-8u. Heerlijk! Het kan natuurlijk zo veranderen, maar wij genieten er al ruim een week van!!

Verder aan het genieten van het mooie weer, Hoe is het met jullie dames?

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hoi!

Lekker hoor Minniej! Genieten zolang het duurt!

Hier zijn gangetje. Komende weken erg drukke werkweken. Ben echt aan het aftellen naar de vakantie.
    Vandaag lekker vrij!
    Huis is een puinhoop. Badkamer is deels gesloopt gisteren ivm lekkage. Straks maar even poetsen. Het poetswerk enzo is klaar maar wat een stofbende zeg!

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh jee en nu? Moet je dingen nieuw erin zetten?

Plaats weer een foto

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Bij de douchecabine komen nieuwe tegels, zetten er ook een nieuwe cabine in. Radiotor was stuk en wordt ook vervangen.
    Lekkage zorgde voor problemen in de wc beneden (schimmel op de wanden) dus daar is het plafond eruit en moeten 2 muren opnieuw gedaan worden.
    Maar eerst moet alles goed drogen.

Gisteren een slechte dag hier. Zo ontzettend moe ineens, hoofdpijn en zo nu en dan last van duizelingen. Weinig gedaan. Gied geslapen vannacht dus hoop dat ik me vandaag fitter voel.

Hoe is het met je mannen Minniej?

13. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Genieten hoor Minniej! Hoe voel je je verder? Nog erg gebroken door de bevalling of gaat dat ook al beter?

Mamsie, jeetje wat een toestand zeg. Ik kon dat soort dingen er echt niet bij hebben bij mijn zwangerschap, wij hadden de vaste trap laten plaatsen maar dat koste me veel energie (schoon maken, trap schilderen etc etc)... Sterkte ermee!

Hier gaat het ook beter. Sophie krijgt nu om 22.00 weer een voeding, ze krijgt dan pap. hier slaapt ze beduidend beter op. Het is nu regelmatig 6.45 voor ze wakker wordt. Prima dus.

Emma is nu wat ziek. Heeft ineens allemaal rare rode vlekken in dr gezicht, ook op dr rug en borst. Heel vreemd. Kan zo ff bij de huisarts langs, kijken wat zij er van zegt.

X

14. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

En woezel wat heeft Emma? Is ze al wat beter? Fijn dat sophie goed slaapt met die papfles, misschien ga ik dat ook wel doen tegen die tijd. Geef je haar dan rijstebloem omdat ze nog geen 6 maanden is of was er wat anders wat vanaf 4 maanden kon? Wat voor voeding ga je trouwens mee beginnen als ze 6 maanden is? Ik ben bij Noah toen met groenten begonnen, eerst wortel paar dagen daarna sperzieboontjes.

Mamsie wat een werk allemaal zeg, doe je het wel rustig aan? Zoiets geeft allemaal natuurlijk ook weer rommel. Ik moest er ook niet aan denken toen ik zwanger was, manlief ging gang schilderen en dat vond ik al wat teveel,v ooral de troep die het gaf.

Nou N ligt op bed, ik ga zo even een dutje weer doen, ik neem het er nu van dat manlief nog thuis is, want daana zal het wel niet lukken een dutje te doen als N slaapt, zal nog wel even duren voordat die schema's gelijk lopen..en ik wil ook eigenlijk het dutje van N Inkorten..zodat hij 's avonds wat eerder naar bed gaat.

15. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Emma heeft roodvonk....:( Heel zielig. Gelukkig wordt het al minder...

We zijn met Sophie al begonnen met bijvoeden, sinds deze week. begonnen met Banaan, ze vindt het heerlijk! Mondje gaat wijd open als zxe de lepel ziet en hapt het er al goed af en slikt het al goed door. Leuk om te zien.
    pap krijgt ze inderdaad rijstebloem. Krijgt dan een flesje KV met rijstebloem, gaat prima (krijg niet een extra fles gevuld met kolven, kolf 's avonds nooit zo veel, dus maar KV.)

Zijn destijds met Emma ook met fruit begonnen en daarna groente. Hier geen probleem, ze is een goede groente eter.

Hoe laat gaat N dan naar bed s avonds? Hier ligt ze er uiterlijk 19.30 in. s'middags slaapt ze nog wel zo'n 2 á 2,5 uur.

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

N slaapt van 13/13.30 tot 16u ongeveer. Savonds ligt hij om 20.30 in bed (20u bad etc) maar het duurt vaak dan nog 1 tot 1.5u voordat hij slaapt!

Wat is ds reden dat je eerder bent begonnen met bijvoeding? Of geen speciale reden? Ik denk soms ook met 5 mnd te beginnen. N. leek met 6 mnd best hongerig al..

17. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Misschien inderdaad het middagslaapje inkorten, 1 á 1,5 uur max ofzo, en dat ie dan rond 19.30 naar bed kan.

We zijn met bijvoeding begonnen omdat Sophie erg hongerig werd. Vooral in de ochtend heeft ze na 1,5 uur al weer honger. Kan haar blijven voeden. Dus begonnen met fruit en vandaag ook een broodkorst. Ze vind het allemaal heerlijk en eet het ook echt. het is niet alleen maar een beetje sabbelen ofzo maar ze eet er echt van.

Met Emma pas met 6 mnd begonnen, die had er echt nog geen behoefte aan. Wilde eigenlijk ook wachten nu met 6 mnd maar Sophie is er zo duidelijk al aan toe dat we vast begonnen zijn. En ach, ze is morgen 5 mnd, er zitten geen allergieen in de familie dus lijkt me geen kwaad te kunnen. En ze reageert er goed op.

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Woezel, hoe is het met emma is ze al beter? Ja ik denk dat je idd gewoon moet kijken naar wat het kind nodig heeft, N was erg hongerig en toen ik eenmaal begon wist hij ook meteen wat hij ermee moest, hap slik weg, dus ik denk dat ik ook met 5 mnd had kunnen beginnen. Ik ben benieuwd hoe dat met S zal zijn, N was natuurlijk flink en groeide echt enorm eerste maanden, hij was met 5 maanden al 9 kilo en zat in maat 74!! S daarentegen is wat kleiner en zal misschien dan niet zo snel groeien..ik ben benieuwd! Hij komt in ieder geval nu goed aan, toen kraamzorg weggingen was hij 3500, en anderhalve week later 3760

19. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

mamsie druk aan het werk in de badkamer? Ben je weer wat fitter?

20. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    He meiden,

wat fijn dat het met alle kids goed gaat zeg!

Woezel, roodvonk weer over? Leuk dat S al echt broodkorst eet! Gaat hard he?

Minniej, slaapje N al aangepast? Hier slaapt T sinds mei niet meer in de middag. Gaat er 's avonds rond 19.00 uur in en slaapt tot 7 uur door. Werkt prima.
    Hoe is het met S.?

Hier wel wat fitter maar drukke werkweken. Ben echt aan het aftellen naar de vakantie.
    Morgen 20 weken echo, toch ook weer spannend! Pas om 16.00.
    Verder voel ik het kindje echt dagelijks, flinke schopjes al ondertussen. Erg fijn!

Badkamer was toch meer werk dan ze verwacht hadden. Hopelijk morgen klaar!

Deel Deze Pagina