Bv heeft zeker ook hele fijne momenten Minniej... Als ze lekker rustig drinkt is het ook heel fijn. Maar het is ook wel een strijd. In ieder geval, heb ik haar vanmiddag een flesje gegeven en dat gaf eerlijk gezegd ook best veel rust. Ging ook prima, de KV vindt ze ook lekker. Ik hoop dat het lukt om de ochtend en avond voeding te blijven geven. Dat zou fijn zijn. Maar als de productie erg terug loopt dat dat niet meer gaat dan is dat ook maar zo. Ik vind het enerzijds wel jammer maar vind het ook wel goed zo, het geeft ook rust....
En rust is enorm belangrijk voo reen mama van 2!! Ik denk dat het trouwens ook heel verschillend is hoe een kind op kunstvoeding reageert, en ook belangrijk hoe hij/zij drinkt en hoe je daarmee omgaat. Oh mn broer staat voor de deur, ik schrijf later vandaag of morgen nog even verder!!
Hi dames, nou weer wat moeilijk edagen achter de rug.We ontdekten bij S na 2 weken een bultje tussen zijn billen, dus voor echo geweest en bleek cyste. Maar op een gegeven moment groeide t en kwam t naar de oppervlakte, in ons oog leek t een pukkel die op barsten stond maar HA bleef zeggen t is een cyste en gaat niet barsten. Uiteindelijk een foto naar een vriend-arts gestuurd per mail en die zei dat t geen cyste is maar abces, en dat we goed in de gaten moesten houden of hij geen koorts kreeg. Toen schrok ik wel wat dus zijn we naar de spoedarts gegaan savonds. Nou die zei dus dat t idd een abces is en heeft ons dezelfde avond doorgestuurd naar chirurg. De chirurg zei dat ze een gaatje ging prikken en het uit ging knijpen, toen ik om een verdoving vroeg zei ze dat de verdoving net zoveel pijn doet en het beter is zonder. Nou dames het was zo vreselijk hartverscheurend hoeveel ons ventje pijn had, ik zal dat nooit vergeten, gelukkig duurde het niet lang. Vandaag nog een nacontrole gehad en het ziet er goed uit, het is nog meer geslonken en ziet er rustig uit. Toen vertelde de chirurg mij dat het normaal gesproken onder narcose gebeurt bij volwassenen, zo pijnlijk is het wat ze bij S hebben gedaan, arme ventje ik vind het zo zielig, ik hoop dat we dit nooit meer mee hoeven te maken. Ze doen liever geen narcose bij baby's...toch vraag ik me nog steeds af of een plaatselijke verdoving nou extra pijnlijk is of dat het niet een beetje helpt..stel dat t ooit nog een keer moet gebeuren, ik wil hem deze pijn niet nogmaals latne doorstaan.
Verder is manlief vandaag voor het eerst aan het werk weer (wel vanuit huis dus heb nog wat hulp)..wel zenuwachtig voor de komende dagen als hij op kantoor werkt, zo rond ontbijt en lunch is het wel even stressen he woezel? Hoe deed jij dat precies? Ik denk dat ik ga douchen voordat hij naar zn werk gaat, want ik zie niet hoe ik daar tijd voor kan hebben met 2 kids, ik vraag me ook af waar ik S laat als ik N naar bed breng, of als ik naar de wc moet om te poepen, hoe houd ik in de gaten dat N niet in S zijn oogjes of fontanel zit te prikken (lief willen knuffelen)..tips woezel?
Ik denk dat S dan toch ook even moet leren wachten en als ik N naar bed breng en hij gaat toevallig huilen dan toch even 5 min laten huilen...he? Mijn naar bed routine met N is opzich niet zo lang, kort verhaaltje en wat kusjes en naar bed
He minniej, wat ontzettend naar zeg van S! Vreselijk als die kleintjes zoveel pijn hebben en je kunt er niks aan doen! gelukkig is het weer over! Ja, het is wel lastig he, met 2 kids, Het is even een ritme vinden Ik doe het 's ochtends als volgt; voorheen met de nachtvoedingen sliep ze nog wel eens tot 8.30/9.30 dus douchte is gewoon rond 8.00 ofzo. Emma zit dan gewoon op ons bed tv te kijken. Nu doet Sophie vaak een dutje van 8.30/9.00 tot 10.00/10.30 en in die tijd douche ik. Emma zet ik voor de tv of ze gaat mee in de badkamer en speelt daar wat. Verder, als ik Emma naar bed doe overdag ligt Sophie soms al in bed, soms nog niet, dan neem ik haar mee en leg haar op een kleedje in de kamer van Emma, of ik deed haar in de draagdoek, ik nam haar eigenlijk altijd mee. Of je legt S even in zijn bedje/wiegje met de deur open zodat hij je kan horen. Nu er meer ritme in zit ligt Sophie eigenlijk altijd eerst in bed en doe daarna Emma. En in de avond heb ik Sophie al heel snel rond 19.00 op bed gelegd en daarna Emma gedaan. En naar de wc gaan; S even in de box leggen? Of kan N er dan nog steeds bij? Ik ga naar de wc met de deur open zodat ik kan zien wat Emma doet. Het is even goed zoeken maar lukt best hoor. Het is even plannen en vooral in het begin ben je constant bezig, ofwel met de één ofwel met de ander maar het wordt steeds makkelijker.
He toppers van mama's! Wat gaat het toch hard allemaal! Kan me nog zo herinneren dat Minniej dit topic opende Minniej, wat onzettend zielig voor S zeg! Maar goed dat hij zich er niets meer van zal herinneren later.... Ik zou ook gewoon S aanwennen dat hij af en toe even moet wachten. Je kunt niet alles tegelijk! Komt vast goed allemaal meid! Heerlijk dat Sophie al een ritme heeft Woezel! Zijn de dagen toch wat makkelijker he. Hier gaat het aardig. De warme dagen vallen me wel zwaar dus moet mezelf wat in de gaten houden. Ga regelmatig 's middags even liggen. T kijkt dat tv. Werkt goed gelukkig. Ben echt aan het aftellen naar de vakantie. Nog maar 8 diensten in 2,5 week en wat kantoorwerk.
Kan me voorstellen Mamsie, dat je last hebt van die warmte! En dan wordt het van de week weer zo heet... Rustig aan doen en inderdaad lekker even op de bank 's middags...
-llo dames, Wat een rust hier! Minniej, hoe gaat het met je mannetjes? Heeft S veel last van de warmte? Sophie wel, zweet zich een ongeluk. Slaapt ook slechter overdag. 's nacht gaat het wel goed gelukkig. Is wel vroeg wakker maar slaapt inmiddels weer van 19.00-06.00 aan 1 stuk door (zonder late voeding). Das wel lekker. Mamsie, hoe hou jij het vol in de warmte? Doe je wel rustig aan? Lekker met de voetjes in het water enzo... Fijn weekend meiden!
Heerlijk dat ze aan een stuk door slaap!! Wel een vroege vogel 6u:d! Vrijdag heeft sammie hele dag gehuild zo'n beetje..ik was op en voor n vond k t zo zielig ik kwam et niet aan toe iets met hem te doen omdat s constant huilde. Ik ben blij dat t vandaag wat frisser wae trouwens. Voor mij is rond de 25 graden genoeg. Mamsie ik kan me voorstellen dat r vermoeiend is vandaag zag ik hoogzwangere dame in stad ik davht hoe trekt zij t afgelopen dagen..en dan t slapen. Verder lig k elke nacht wakker met pijn in hand, carpaal tunnel syndroom. Dus over 2 wk afspraak met neuroloog.
Ik heb t idee dat s opeens laatste dgn erg krampjes heeft..daarvoor echt amper. Herkennen jullie dat zo rond 5/6 wk? Boekjes zeggen t wel t is alleen zo apart van amper kramp tot enorm veel opeens. Hoop dat hij er gauw vanaf is!
Krampjes begonnen hier ook later pas, inderdaad rond 6 weken. Zielig hoor. Echt sneu dat S vrijdag zo veel huilde. Maar het was ook zoooooo warm. Maar ja, dan is het extra sneu voor de oudste als je niks met hem kan doen. Heb je geen hulp in de buurt (ouders, broers, zussen, vriendinnen) die dan wat met N kunnen doen? Ik schakel dan mijn moeder in, of mijn zus, dan kunnen zij even wat met Emma doen, of even Sophie overnemen zodat ik wat met Emma kan doen. Is heir gelukkig ook zelden gebeurt hoor, maar met die warmte.... Ik ga daarom ook nog steeds elke week met Emma zwemmen. Even een uurtje alleen met Emma, vind ze heerlijk en dan kan ze er weer even tegen aan. Vervelend van je carpaal tunnel syndroom zeg... Wordt je niet wakker van de baby, wordt je wakker van de pijn... Niet leuk...
He meiden, ik ben er nog hoor! Heb gister nog aan jullie gedacht met die kleintjes in de warmte.... Pfff.... Ik was gelukkig gister vrij. Heb 's ochtends even met T een groter badje gekocht, konden we samen in. Hij vond het helemaal geweldig. Vandaag lange werkdag, morgen vrij. Komende week nog een paar dagen werken op de groep, week erna nog wat kantoorwerk en dan 3 weken vakantie. Ben er zo aan toe!
Heelrijk mamsie, nog eventjes! Nou hier is S een genot vandaag, heeft 6u aaneengesloten geslapen vannacht, en lijkt vandaag helemaal krampvrij (niet te vroeg juichen). HIj ligt al hele ochtend/middag te slapen en heeft in de box een uurtje naar het mobiel gekeken. Nu begint hij langzaam wakker te worden, bijna tijd voor de voeding ook. Hopelijk wordt het nu minder met die krampjes..!! Woezel duurde het lang bij Sophie, was het een aantal dagen of echt weken?
Zou fijn zijn Minniej, als de krampjes even voorbij zijn. Manlief weer aan het werk toch? Lukt het in je eentje allemaal?
Wat lekker Minniej! Krampjes denk ik tot een week of 8 denk ik? Vlak voor we op vakantie gingen, toen was ze 10 weken, waren de krampjes wel over. Gebruikte toen wel nog infacol ertegen, hielp hier erg goed. Ben wel blij dat het iets minder warm is. even afkoelen... Mamsie, lekker hoor, einde is in zicht. Ik moet ook nog 2,5 week werken en dan vakantie. Echt heerlijk! Ben trouwens sinds deze week helemaal over op de fles. Ook de ochtend en avond voeding zijn eraf. Sophie dronk zelf steeds slechter en heb besloten helemaal te stoppen. Vind het enerzijds wel heel jammer maar het geeft wel rust en de fles drinkt ze zo veel makkelijker... Aan de borst was het toch regelmatig gedoe (dan weer periode heel goed, dan weer slecht etc). En heb nu, zeker als manlief thuis is, ook meer tijd voor Emma en dat vind ik ook wel heel belangrijk. En ach, ik heb nog een voorraadje in de vriezer dus tegen de tijd dat dat op is, heeft ze 6 mnd BV gehad en vind dat toch best goed.
Beetje jammer alleen dat Sophie de laatste 1,5 week heeeeeeeel veel wakker is... 's nachts! En dan kletsen, gieren brullen van plezier. Hoe verzin je het....
Ah, vannachtg lekker weer doorgeslapen 19.30-6.30 Ik ben weer blij (hadden we net afgesproken dat manlief deze nacht voor zijn rekening zou nemen zodat ik kon bijslapen, konden we zomaar allebei bijslapen)