woezel hoe was emma's feest? iK LAS op facebook dat het een succes was? Leuk!! Ik heb trouwens de kerstspullen alvast tevoorschijn gehaald, zaterdag boom kopen joepieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Dank dank! Heb het niet echt gevierd, geen energie voor Baby nog in buik. Ben vandaag erg moe en niet echt fit. Zou best fijn zijn als ik vannacht beval
En Mamsie? Iets gebeurt vannacht??? Kan me voorstellen dat je het niet echt gevierd hebt... pfff zo hoogzwanger een verjaardag vieren zou ook niet mijn keus zijn, Feestje van Emma was super geslaagd. Ze vond het geweldig! Nu nog sinterklaas vrijdag avond en dan is alle gekte weer even voorbij pfff kunnen we allemaal weer rustig doen. Fijne dag!
Ja! Maar niet bij mij Onze beste vrienden waren ook in verwachting. Hun dochter is vanochtend vroeg geboren, 5 dagen voor de uitgerekende datum. Hier alles goed, redelijk rustig. Ik wacht maar weer af. Van mij mag het nu nog wel een paar dagen blijven zitten ivm sinterklaas. Het weekend is prima
Beetje dubbel. Ben het nog niet zat. Vind het ook wel een gek idee dat het straks weer voorbij is, het zwanger zijn (zeker omdat de kans zeer groot is dat dit onze laatste is). Maar ben dat gerommel wel zat. Vanavond ook weer flink wat harde, pijnlijke buiken. Van mij mag het vannacht wel doorzetten of anders na 5 dec maar dan geen gerommel
In nog geen 5 uurtjes is de wereld een prachtig meisje rijker geworden! Ze heet E.s.mee J.e.didja! Alles gaat goed. Hoop later vandaag nog even wat van me te laten horen.
JAAAA!!! Gefeliciteerd Mamsie!!! Wat een mooie naam (namen)! Welkom op de wereld E.s.mee!!! Ben heel benieuwd naar je verhaal maar rust eerst maar lekker uit! En GENIET!!! (ps: had al een voorgevoel dat het een meisje zou worden gek he...)
Welkom e.s.mee!!!!! Is het goed gegAn? Nou we lezen t wel. iig snel zeg, 5u!! Rust maar lekker uit met je wondertje !
Mamsie, hoe gaat het? Eerste nacht en dag overleeft? (had natuurlijk op FB al gelezen dat E.s.mee jullie vannacht goed wakker gehouden heeft) maar hoe gaat het verder? Ben ook benieuwd naar je bevallingsverhaal. We horen het wel als je er aan toe bent! Lekker genieten nu! Minniej, hoe gaat het met N? Houd je hem nu wakker 's middags?
Ik ben ook erg benieuwd maar voel je vooral door ons niet onder druk staan its te schrijven, ik weet heeeeeeeeeeeeeeel goed dat je hooguit aan de basisbehoeften toekomt Woezel ik maak hem wakker na een uur ongeveer, alleen vandaag iets langer want hij was na psz meteen knock out en vond het wel erg vroeg om 13.30u al op, dus tot 14.15u laten slapen en het is nu stil sinds 19.30u. Een beter ritme gaan we hopelijk tegemoet. En dan kan ik een beetje uitzoeken hoeveel slaap hij nog nodig heeft om savonds dn wel op tijd te slapen. Nou ik ga zo naar beneden! Wij vieren aankomend weekend met vrienden sinterklaas. Fijne avond en genietsse mamsie, slapen zodra je de mogelijkheid hebt!!
Zo, eindelijk even tijd! Bedankt voor de felicitaties! Handig dat we elkaar op fb hebben. Blijven jullie toch een beetje op de hoogte (en kun je de foto's zien ) Hier mijn verhaal: dinsdag een erg drukke dag gehad. 'S avonds aardig wat harde buiken maar ik dacht gewoon door de drukte. Ml is nog gaan volleyballen (had een wedstrijd), T. sliep en ik rommelde wat in huis. Heb nog was staan strijken rond 20.30 enzo. Rond 21.15 ml een berichtje gedaan hoe zijn wedstrijd was geweest. Harde buiken waren behoorlijk pijnlijk maar ik twijfelde nog of dit het echte werk was. Rond 22.00 een berichtje terug van ml dat de wedstrijd klaar was etc. Gezegd dat het flink rommelde en dat ik even ging douchen. Tijdens het douchen werd het wat minder maar rond 23.00 begon het echte werk. Ml kwam naar huis en zag direct dat het echt was. Bij T. ook nooit regelmaat in de weeën gehad en ook nu was die er niet. Rond 0.30 zat ik op een gemiddelde van 3,5 minuut ertussen, wee hield ong 45 sec aan. Toen besloten om vk te bellen. Zij kwam, incl stagiaire. Daarna weet ik de tijden niet precies meer. Stagiaire heeft de bevalling gedaan. Constateerde toen ze er net waren al 4-5 cm. Rond 3.15 zat ik op 7 cm maar nam de frequentie van de weeën wat af. Ze besloten de vliezen door te prikken. Toen brak alles echt los. Een wee of 7-8 gehad die goed pijn deden. Toen ineens persdrang. Ml naar beneden gesprint om vk op te halen. Ik draaide op mijn rug en hoorde later dat ze toen haar kruin al zagen. Mocht direct meepersen, hoofdje stond al snel. Even weer puffen en bij de volgende wee was ze er al . Tussen het breken van de vliezen en de geboorte van E. zat dus maar een half uur! Heb 1 klein scheurtje dus 1 hechting. Voel me verder oke nu. Moet het even allemaal laten bezinken dat ze er is en dat het laatste stukje zo snel ging. Ze weegt 3880 gram, lengte hebben we nog niet gemeten. T. heeft al die tijd geslapen en werd rond 6 uur. Vol verbazing liep hij onze kamer in. Eerst even kijken maar nu glundert hij van oor tot oor en vertelt iedereen dat zijn zusje er is! De bv komt op gang alleen is E wat ongeduldig. Ze houdt snel op met zuigen waardoor ze gefrustreerd is dat er geen melk is. Komende voedingen dus eerst kolven, met een spuitje geven en dan de borst nog. Hoop dat we vannacht dan wat beter slapen....
Wow wat een verhaal zeg! Maar volgens mij best een prima bevalling dus?! Sophie was in het begin ook zo ongeduldig en de productie kwam ook wat laat op gang. Heeft ff tijd nodig maar komt goed! Lekker rustig aan doen en lekker genieten! het is echt een prachtig meisje zeg! Hoop dat jullie vannacht beter slapen Minniej, fijn dat een beter ritme in het vooruitzicht is. Wij vieren morgen sinterklaas. Emma is er al helemaal vol van hahaha
Wat een snelle bevalling zeg, heerlijk toch, en is het fijn thuis te bevallen? Woezel jij was ook thuis bevallen? Nee toch? Ik denk soms misschien bij een 3e wil ik wel thuis bevallen, ben het ziekenhuis enger gaan vinden haha. En pijn doet het toch, want ondanks ruggenprik kwamen op een gegeven moment die weeen in all heftigheid en had ik het gevoel dat ik uit elkaar werd getrokken, dus dan liever dat thuis ervaren in je eigen omgeving. In ieder geval gefeliciteerd met je prachtige meisje!! En het allerbelangrijkste, ze is gezond en wel ter wereld gekomen! Ik ga mijn kerstboom verder optuigen, N heeft wat geholpen
Woezel, hoe was sinterklaas? Minniej, leuk hoor samen de kerstboom neerzetten! Denk dat we dat hier een jaartje overslaan. E. lijkt sinds vanmiddag het drinken door te hebben. Vannacht een betere nacht gehad (wel om de 3 uur gekolfd en met vingervoeden gegeven). Ik voel me fysiek goed, nu alleen last van de stuwing.... Vanmiddag even wat kraamtranen door al het "gedoe" rondom de bv. Minniej, ik ben beide keren thuis bevallen en vind het heerlijk! Veilig en vertrouwd in mijn eigen omgeving. Maar snap ook dat mensen het zh prettiger vinden hoor!
Ik ben beide keren in het ziekenhuis bevallen en vond dat heel prima. Nu had ik ook geen keus omdat ik beide keren ben ingeleid maar goed. @kraamtranen; ah.... ff een digi knuffel hoor! Hoort er bij maar toch... Fijn dat E het drinken door krijgt. Duurde hier ook even hoor, Daarna als een tiet hahaha Sinterklaas vanavond gevierd, was super leuk! Erg geslaagd. En Emma vond het geweldig.! Hadden de buurvrouw gevraagd om op het raam te kloppen en Emma schrok zich een hoedje en de spanning zat er meteen goed in hahaha Lekker verwend. NU uitgeteld op de bank hahaha
Zo, vannacht gaat hier de spenen fee komen.... Vanaf nu geen speen meer voor Emma. Moet er ook wel af... Dus nu gaat ze vanavond voor het eerst zonder speen slapen. Ben heel benieuwd hoe het gaat... Hebben haar er al een tijdje op voorbereid en vanochtend al gezegd dat ze vanavond zonder speen naar bed gaat etc. Dus ben benieuwd! Mamsie, hoe gaat het met E? Begint het drinken goed op gang te komen?
Die spenenfee moet hier ook eens komen ja maar ja, een zusje krijgen is ook best spannend! Ben benieuwd hoe ze het doet Woezel! E was vandaag weer eigenwijs en dronk niet veel. Maar net besloot ze toch dat dat niet handig was en heeft goed gedronken. Ben alleen bang dat ze vannacht weer gaat spoken omdat ze overdag veel heeft geslapen.