In de lente voor een tweede gaan (of een eerste!)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieJ, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, het is altijd even zoeken in het begin he....
    En ik zou de spenen fee nu iok niet laten komen, met deze veranderingen. Is aan l genoeg;)

Vanavond speen weg gedaan. Was wel ff drama maar nu moet ze weer leren in slaap te vallen dus is ze nu nog aan het zingen en kletsen:$ ben heel benieuwd hoe het vannacht gaat. Ze krijgt wel een lekkere grote pillow pet morgen van de fee;)

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    En? Hoe heeft ze geslapen Woezel?

Hier een best goede nacht. E. Lijkt het drinken nu door te hebben en dat geeft rust.
    Wel een andere kraamhulp sinds vandaag (het zoontje van onze hulp is onverwachts opgenomen in het ziekenhuis). Even weer schakelen maar komt ook goed.

Hebben jullie al plannen voor de kerstdagen?
    Hier hadden we nog niets gepland maar omdat ik al bevallen ben zal het wel 2 dagen bij familie worden.

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Wat naar he die kraamtranen, en ja he thoort erbij maar een digi knuffel (en echte) is op die momenten toch wel heel fijn en nodig.

Wij hebben net sinterklaas gevierd met vrienden, heel gezellig was het! Gewoon wat kleine cadeautjes, zijn grote cadeau (het keukentje) had hij al gekregen, ik denk niet dat volgend jaar weer zo'n groot cadeau wordt maar goed af en toe eens kan wel.

Wat fijn dat het drinken goed gaat en je een betere nacht hebt gehad. Spenen probleem ken ik niet, allebei mijn kinderen iwllen niks weten van de speen, geen flauw idee waarom niet, bij S alleen toen hij krampjes had.

Nou ik ga even lekker onderuit gezakt op de bank liggen, volgens mij was N meteen in slaap gevallen hihi, vanmiddag geen dutje vanwege sinterklaasfeestje dus hij was op, eigenlijk was het douchen al teveel maar wou toch even ons gewone bedritueel doen. HIj ging erg huilen tijdens douchen hij was doodmoe.

Nou ik ga even facebooken kijken of mamsie nog wat nieuwe foto's heeft geplaatst hihi. Zo leuk dat we elkaar nu ook op FB hebben!

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Niet slapen én sinterklaas hakt er dan wel in hé! T wil eigenlijk ook altijd het gewone ritueel. Meestal doe ik dat ook wel voor de duidelijkheid en structuur.

Andere kraamhulp was prima. Erg fanatiek in het huishouden (had de vorige wat minder), ook wel prettig. Deze dame is ook nog eens lactatiekundige dus direct wat handige tips voor de bv gehad. Vandaag alle voedingen zonder problemen!

Ben net bezig met de foto's weer op de laptop zetten. Denk dat er wel een paar nieuwe op FB komen ;)

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    JEEJ Nieuwe foto's, ben benieuwd!!!:D
    En fijn dat de voedingen zonder problemen gaan! Heerlijk is dat als het weer een beetje lekker loopt he?! Geniet er maar goed van! En laat je kraam je lekker verwennen. Heerlijk dat ze je huishouden zo goed doet;)

Probeer na een drukke dag ook altijd het bedritueel goed erin te houden. Werkt toch het beste. En sinterklaas is ook wel een hele drukke spanende belevenis;)

Emma heeft nu 2 nachten zonder speen geslapen. Het inslapen ging moeilijk en ze mist haar speen echt. Heel verdrietig. Ze is wel heel blij met haar 'pillow pet' die ze gekregen heeft en dat verzacht het verdriet wel een beetje. Gelukkig, als ze eenmaal sliep, sliep ze wel lekker de hele nacht door dus dat scheelt. Hoop dat het steeds beter gaat.

Sophie heeft eindelijk 2 nachten op rij tot 7 uur geslapen! Heerlijk (Sophie is er 1 van 'hoe vroeger de dag begint hoe beter':$;)) Dus konden wij ook weer een beetje bij komen.

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

wat verschillend he die slaapbehoefte bij baby's'en kinderen en hoe ze het indelen. Tot nu toe lijkt s hetzelfde als n was als baby, veel snachts slapen en tot laat in de ochtend, we maken s wakker om 9u in t weekend. Als baby sliep N weinig overdag, 3 korte dutjes en dat doet S nu ook.

Ik laat noah nu trouwens een dutje van max 1u doen en daar lijkt t goed op te gaan, slaapt savonds voor 20/20.30u en redt het er overdag mee. Helaas wordt hij snachts wel standaard wakker, laat of vroe gin de nacht. Gek he?

En heerlijk idd als je een kraamverz hebt die van poetsen houdt, die van mij was ook zo heerlijk hele huis was weer schoon:)

Hoe reageert T verder op zijn zusje?

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn kraam was ook zo heerlijk aan het schoonmaken. Lekker hoor.

Minniej, ja gek he, die slaap behoefte van baby's. hier beide meiden heel verschillend. Emma sliep als baby 's nachts heel erg goed, ook snel door tot 7.00-7.30 maar overdag weinig. Zelden een 3e dutje en ook maar 2 kleine. Ze ging pas beter slapen overdag sinds ze over was naar 1 slaapje (met 1 jaar), sindsien slaapt ze een gat in de middag hahaha

En Sophie is gewoon een vroege vogel maar overdag slaapt ze heel goed en veel. (maakt trouwens niet uit voor het vroege wakker worden, slaapt ze weinig op een dag is ze net zo vroeg wakker).
    Ze slaapt met gemak een uur 's ochtends en 's middags 3!

Met Emma en die speen gaat het nog niet zo geweldig. Ze vind het moeilijk nu in slaap te vallen en het duurt tot laat in de avond....:(. Allerlei smoesjes, moet regelmatig boos worden en vaak terug lopen naar boven. pffff nog een lange weg ben ik bang maar het gaat wel elke keer ietjes beter... Scheelt dat ik weet waar het aan ligt maar het is wel vermoeiend. Gelukkig slaapt Sophie overal doorheen:p

Mamsie, geweldige foto's komen er voorbij op FB. Je bent duidelijk gelukkig! Heerlijk hoor! Hoe gaan de nachten nu? Wordt ze nog veel wakker?

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Grappig Woezel hier ging dat ook zo. Zodra hij met 1 jaar 1 slaapje deed sliep hij opeens 3u aaneengesloten

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Wat vervelend v emma savonds ik ben dat helaas gewend maar sinds hij kort dut slaapt hij savonds snel! Maar het is gewoon even wennen zonder die speen en dus zal het niet lang zo doorgaan.

Hoe ervaar je het een 2e mamsie?

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee inderdaad, ze moet gewoon weer leren in slaap te vallen. Gister had ik cursus en waren de kids bij mijn moeder en had Emma maar heel kort geslapen. En ze was natuurlijk ook moe van alle dagen laat slapen dus gister was ze na 10 min. al vertrokken. 19.50 sliep ze al! En vanochtend tot 7.45 (moest ik haar ook nog wakker maken om naar de psz te gaan) Dus er zit al weer verbetering in.

Fijn trouwens dat N nu beter in slaap komt 's avonds! Heerlijk hoor!

Als ik FB zie geniet Mamsie goed van haar gezinnetje:D. Maar inderdaad Mamsie, hoe ervaar je het, 2 kindjes?

11. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Best druk zo met 2 kids :D Ben blij dat ik jullie op facebook hebben. Blijven we tenminste nog een beetje op de hoogte van elkaar!

Ml is nog vrij dus het is lekker dat we de zorg kunnen delen. T is wat uitdagend op het moment, moet duidelijk nog even wennen aan alles.
    E groeit goed nu gelukkig! Lijkt ook al een beetje een ritme te krijgen. Afgelopen 3 nachten 1x gevoed. Fijn! Ik voel me goed. Merk dat ik wat meer slaap krijg dus de dag beter door kom.
    Heb 1 hechting die er van mij wel uit mag.....

Hoe is het bij jullie? Nog plannen voor de kerstdagen?

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik deze keer ongeveer niet last heb gehad van de knip/hechting, ik had echt zoiets van; zit daar een schrammetje. Terwijl ik bij noah dacht; disaster area!!

Maar misschien viel de pijn nu ook mee vanwege die vreselijke getromboseerde aambeien, dat was zo pijnlijk dat ik zware pijnstillers kreeg en dan nog deed het pijn. Dus misschien viel de knip dan een beetje in het niks haha.

Wat gaat het toch snel mamsie, sammie is al zo gegroeid, rolt de kamer door hihi ons kleine bolle mannetje. Het lijkt bij de tweede veel sneller te gaan he?

Fijn dat je man nog vrij is, hier was ml ook lekker lang vrij, zoiets maakt wel een enorm verschil ook voor je herstel. Ben benieuwd naar nieuwe foto's, effe facebooken!

13. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mamsie, ja druk met 2 kindjes he... Maar ook logisch dat T aan het uitdagen is, Is ook niet niks voor hem. Moet opeens de aandacht delen enzo...

Fijn dat E lekker groeit nu! Voelt ook lekker he voor jezelf ook. Loopt de BV nu ook goed?

Hier is Emma heel lastig met slapen. Ze vraagt niet meer om dr speen maar er is steeds wel wat. NOg een verhaaltje, nog een slokje water, ik wil mee naar beneden etc etc. En als ze niet doen wat ze wil zet ze me toch een keel op pffff heel vermoeiend. Ik hoop dat deze fase snel over gaat....

Sophie is niet helemaal lekker. Gister avond alles al ondergespuugd en vanmiddag weer...:( Maar goed, ze slaapt wel lekker dus dat scheelt.

Lekker dat S al lekker rolt Minniej, hier teigert Sophie de hele kamer rond. Heel leuk maar ook oppassen hahaha
    Maar het gaat inderdaad veel sneller dan de 1e.

Nou, ga even puzzelen met Emma. Sophie slaapt nog. Emma uiteindelijk gaan slapen maar na 2 uur maar wakker gemaakt anders wordt het vanavond weer drama. Helemaal niet slapen is nog geen optie, dan trekt ze echt nog niet...

14. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Wat gaat de tijd toch snel!
    Jullie kids bewegen al de kamer door, E is alweer twee weken!

Minniej, die aambeien zijn niet fijn he. Bij T had ik er ook 1...., stomme dingen.....

Woezel, hopelijk knapt sophie snel op! En dat gedrag van Emma heeft Thijn ook een paar weken gehad. Zeer vermoeiend!

15. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Woezel probeer anders in te korten dat werkt hier nu heel goed! En soms sslaathij nu een dag over..ik haal hem er 15u uit en vandaag was hij om 14.45u nog ah kletsen. Vanvd sliep hij voor 19u!! Als hij 1u slaapt wat ik nu meestal doe slaapt hij 20u. En als ik hem 1.5u laat liggen wordt t weer 21-22u..het is een beetje uitzoeken waar jouw meisje genoeg slaap heeft om lekker vrolijk te spelen maar nog wel savonds slaapt.

Mamsie hoe slaapt e? Nog steeds 1x per nacht?

Ja die aambeien waren vreselijk gelukkig nu geen last meet van maar ik wil wel graag weten wat ik kan verwachten als ik nogmaals zwannger raak en of ik er van tevoren wat aan moet doen. Wil zon getromboseerde getromboseerde aambei niet meer meemaken.

Woezel trouwens had n ook die fase en vaak was hij dan ook niet lekker. Is emna misschien aangestoken door sophie? Zou kunnen daardoor wat opstandiger vaak vertoont n ook opstandig gedrag als hij ziekig us of pijn heeft

16. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Dat gedrag bij het naar bed gaan, had T toen hij zelf klaar was met het middagslaapje trouwens.
    Gaat het al beter Woezel?

Weet eigenlijk niet hoe je die aambeien kan voorkomen....

De afgelopen nacht kwam E twee keer en was ook wat onrustig. Nachten ervoor 1x.

Ml gaat zo weer aan het werk. Zal wel even weer wennen worden ;)

17. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gister avond ging voor het eerst beter. Wel nog een hele tijd liggen kletsen in bed (maar dat vind ik niet erg) maar geen groot drama meer. Hebben nu ook een beloningssysteem, ze krijgt elke keer als ze zonder huilen gaat slapen een sticker en als de kaart vol is een nieuwe puzzel. Gister dus de eerste sticker verdient. Ben benieuwd

Kijken het nog even aan zo, het lijkt alsof ze wel nog wat slaap nodig heeft smiddags maar goed, als ze daardoor zo moeilijk 's avonds in slaap komt gaan we die middag dut inderdaad inkorten of stoppen. Ze is ook al 3 nu dus hij moet er natuurlijk zowieso een keer af...

Ziek is ze niet denk ik maar kan natuurlijk wel.

Aambeien had ik ook, niet zo erg als jij minniej, ik smeerde er spertie op, kun je bij drogist kopen, hielp bij mij erg goed maar ja, als ze zo erg zijn weet ik het ook niet. misschien eens bij de huisarts vragen?

Mamsie, spannend hoor, zo alleen met 2 kids. Emma was eerst ook best opstandig als ik aan het voeden was maar ja, je vind er vanzelf een goed ritme in hoor. En T. ook wel. Moet ook even wennen

18. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Gaat goed vandaag verder hoor! Even bij mijn ouders geweest en daar een broodje gegeten. Wasmachine draait al voor de 3e keer. E ligt boven te slapen en T kijkt tv.
    Hij wil ineens weer geen luier en plast op de wc. Knapperd! :D

Ik heb nog steeds moeite met mijn ontlasting. Merkte vandaag dat ik toch ook een aambei heb van de bevalling..... Zal morgen ook maar even sperti halen

19. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Wat een wasjes he? Vriendin van me zei dat ze grotere wasmachine moest kopen die meer kilo aan kon..nu begrijp ik waarom haha. Bijna elke dag..hoe zal dat met 3 zijn:p?! We hebben het besloten trouwens volgend jaar voor een 3e te gaan. Het liefst heb ik er zelfs 4 zo gezellig!! Maar ik denk dat ik ml niet zover krijg.

Mamsie ff lekker aan de pruimensap en idd iets halen.

Ik denk dat ik idd maar met ha ga overleggen wat we ermee moeten:)

20. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

En goed dat t op wc plast. N wou pas ook hele tijd op wc wc plassen maar poepen nog niet. Hoe pak je t poepen aan dan he? N is zo'n kind die t dan gewoon dagen gaat ophouden

Deel Deze Pagina