In de lente voor een tweede gaan (of een eerste!)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieJ, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh wat kan dat lang duren tot zo'n eerste echo he? Ik weet nog hoe ik de dagen zat te tellen, wat spannend het was, wat zijn ze toch gierig altijd met die echo's :p

Ik ben benieuwd of dat nu anders is omdat ik onder controle zal zijn in het ziekenhuis vanaf het beginstadium, ik ben benieuwd of ze dan sneller een echo doen (schildklierpatient)

2. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje dat duurt nog even tot de eerste echo, maar wel heerlijk dat je al een afspraak hebt kunnen maken!!!!

Jammer van de korte cyclussen, maar wie weet volgende maand een wat langere of een zwangerschap!!!

Hier... Ik voel van alles! Dat is zo raar, want zodra je er voor gaat ben je je zo bewust van je eigen lichaam! Heb sinds vandaag zere tepels en borsten!!! (Kan ontpillen zijn) en ik voel steekjes rond mijn navel en onder in mijn buik....
    Ook moest ik vandaag bijna huilen, omdat 1 van de peuters op mijn werk (ik werk op een kdv babygroep) afscheid nam om naar de basisschool te gaan hahaha en het was me toch een etter van een jongen!!! Nu kan ik ook gewoon moe zijn hoor, maar het maakt het wel spannend!
    Heb van test-point een extra gevoelige zw test gekocht die je al kunt doen 10 dagen na eventuele bevruchting dus dat zou dan zondag of maandag zijn (of vrijdag)... Ben benieuwd of ik me in kan houden met testen!

Lekker he dat t weer beter wordt! Kan niet wachten om heerlijk in t zonnetje te zitten!!!

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Spannend hoor Jojo, die eerste keer weer testen, brings back memories:)

Ik popel echt om te beginnen, maar goed, voor je het weet is het juni!

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Even weervwat bijgelezen!

@woezel en minniej Gek zeg, 2 van die korte cyclussen.... Maar weer afwachten dan wat de nieuwe maand brengt!

@oebesmababy spannend hoor, wachten tot die echo! Echt aftellen is dat he.... Ik had hem bij mijn zoon ook inderdaad pas met 10 weken. Succes met wachten!

@jojo ons lichaam kan echt raar doen he. Ik maakte me ook altijd gek met allerlei symptomen.... Nog even geduld!

@hier alles zijn gangetje. Manlief nog steeds niet overstag voor een 2e. Laat het maar wat rusten nu....

Fijne dag allemaal!

5. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Upje

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Zo, menstruatie weer voorbij en vast een kilo eraan gesnoept, ben ik de enige die zoveel snoept tijdens de menstruatie, om misselijk van te worden, alles door elkaar, zit ik chips te eten en neem ik daarna een stukje taart :p

Vandaag naar fysio vopor mijn ruggetje, ik sinds de bevalling rugklachten en hoop hier voor een volgende zwangerschap vanaf te zijn, maar het lijkt er niet op, ik lijk alleen maar stijver te worden sinds ik naar fysio ga! Herkenbaar?

Volgens mij wordt het een mooie dag dames:)

Oh ik kan echt niet meer wachten, heb zo'n enorme zin weer zwanger te zijn, de schopjes in mijn buik te voelen, de eerste echo, ik verheug me er erg op.

Geniet er maar van Oboemasbaby, de tijd vliegt als je zwanger bent.

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

@MinnieJ; mag ik vragen wat de fysio dan doet aan je rug?
    Tijdens mijn menstruatie heb ik meestal ook meer eetlust ja..:D

@ MamsieM:Ja, soms is het beter het even te laten rusten, misschien moet hij even in zichzelf te raden gaan wat ie wil... Maar is wel moeilijk...

Hier een fikse buikgriep. Gister was het echt erg, hield niks binnen. Vandaag gelukkig m'n beschuitje binnen gehouden. pffff echt niet leuk...:(

X

8. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ze masseert mijn rug, maar best ruw zeg maar...en het lijkt alleen maar erger te worden!! ZE geeft ook oefeningen mee..

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik werd in t w-end gewoon 's nachts wakker met kramp in mijn rug en kon niet meer slapen, en natuurlijk precies de dag dat zoonlief tot 9u doorsliep

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Dat eten als je ongi bent, is echt heeeeeel herkenbaar.... Hihi wel vervelend dat je zo'n last van je rug hebt! Ik heb nog steeds regelmatig problemen met mijn bekken. Is ook na de zwangerschap niet weggegaan.

Wat een heerlijk weer trouwens he! Lekker de was buiten, vogeltjes die fluiten...

@hier wel lastig hoor, om het onderwep bij manlief te laten rusten! Ben er zo aan toe om ervoor te gaan! Zo lastig om er niet elke dag over te beginnen......
    Probeer wat af te vallen om wat beter in mijn vel te zitten. Is wel erg lastig want ben echt zo'n emotie-eter. Die onrust die ik van binnen voel vanwege de wens voor een 2e kindje maakt het afvallen er niet makkelijker op....

Toch fijn om hier even mijn ei kwijt te kunnen!
    Geniet van het mooie weer meiden!

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

maar waarom wil je man het nog niet mamsie? En wil hij het nooit een tweede, of voorlopig nog niet?

In ieder geval kan ik me voorstellen dat het moeilijk is, ik ben er ook nu contsant mee bezig, sinds ik het idee in mijn hoofd kreeg ging het telkens meer leven, eerst moest ik aan het idee wennen, durf ik het wel weer, kan ik het wel aan, maar nu ik helemaal aan het idee gewend ben begin ik het liefst VANDAAG, vooral met de lentekriebels:)

12. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    @minniej ik denk zelf dat het onzekerheid is. Hij vindt het hebben van 1 kind druk maar ook wel erg leuk. Het lijkt hem lastig om er dan een tweede, laat staan derde, bij te willen (ik zou er graag 3 willen). Het is bij hem ook meer een gevoel denk ik.

Hoe dan ook, moet het toch maar even laten rusten. In dec een goed gesprek en hij zou nadenken over een 2e. Hij heeft er nooit bij stil gestaan dat ik er veel verdriet van heb.

13. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Lastig is dat he, mannen staan er niet bij stil hoeveel verdriet zo'n atnwoord ons kan doen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn man wel een beetje push meestal, niet teveel natuurlijk, maar hij is echt iemand die dat nodig heeft, ik liet met regelmaat merken dat ik niet lang meer wou wachten, hij wou eerst nog wel wat langer wachten, uiteindelijk heb ik hem overgehaald en nu heeft hij er ook zin in.

Ik probeerde ook uit hem te krijgen wat zijn zorgen zijn, en duidelijk te maken wat praktischer is (want mannen denken nou eenmaal praktischer), wat de nadelen zijn van langer wachten. En terwijl je dan een beetje pusht tegelijkertijd het idee geven dat je hem de tijd geeft om na te denken door te zeggen; nou denk er maar over na lief:). Tja het klinkt een beetje listig op deze manier, zo is het niet helemaal natuurlijk, en al helemaal niet zo simpel, maar soms hebben mannen dat echt nodig hoor, omdat ze gewoon veel te bang zijn en zorgelijk over het onderwerp; kinderen. Omdat ze zelf gewoon eigenlijk altijd een beetje kind willen blijven:p.

En kijk hoe dol ze uiteindelijk zijn met hun kinderen, geen dag spijt hebben ze ervan:)

Maar ik twijfel wel of het me zal lukken hem ooit over te halen voor een 3e te gaan, omdat hij daarbij echt pertinent NEE zegt

14. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ja ik probeer ook zoveel mogelijk met hem mee te denken maar het blijft lastig!

Vanochtend belde een van onze beste vrienden dat hij gisteravond een zoon heeft gekregen. Ben helemaal hyper ervan, zo blij voor ze! Maar voor mijn klapperende eierstokken...... Hihi

Fijne dag weer allemaal. Hier is het wat mistig, hopelijk breekt de zon door!

15. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh ik snap je helemaal hoor, tja ik zou je adviseren toch te blijven praten met hem, niet teveel natuurlijk, en niet elke dag, maar wel met regelmaat zodat hij weet hoe belangrijk het voor je is.

Deze maand hebben vrienden van ons ook een eerste kindje gekregen, en dan merk ik dat het nog meer gaat kriebelen, eigenlijk ook om die vriendin zwanger te zien afgelopen maanden.

Ik vind het zo apart, want na de bevalling had ik niks meer met zwangere vrouwen, ik vond er niks bijzonders aan en dacht alleen maar aan hoe zwaar ik de bevalling vond en de herstelperiode, maar nu vind ik het weer even prachtig als voor mijn zwangerschap om een zwangere vrouw te zien:)

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh, ik zag trouwens dat ik nog etos zwanger worden pillen had liggen, ik denk dat ik ze maar ga slikken want er zit foliumzuur in. Overigens ben ik de ronde zwanger geraakt dat ik die pillen ging slikken, toeval :p?

17. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Haha ja, je weet maar nooit he!
    Ik zie ook overal zwangere vrouwen en vind ze prachtig! Heerlijk om weer door de Prenatal de lopen voor een cadeau en dan al die kleine kleertjes weer zien. Moet alleen oppassen dat ik mezelf niet gek ga maken.....

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh erg he?

Joh ik heb zo'n zin om weer zwanger te zijn, maar ik vond het zo zwaar in de winter die nachtvoedingen te doen, dat is eigenlijk de enige reden dat ik wil wachten tot juni.

Maar omdat man dus overstag is vind ik de verleiding erg sterk om nu al te beginnen..en dan april over te slaan omdat mijn zoontje in april is verwekt, want ik zou het niet leuk vinden als zijn verjaardag in het teken van de bevalling staat van een broertje of zusje.

Overigens raakte ik gisteravond wel weer een beetje in paniek, het gaat wel even een periode vermoeiend worden weer die nachtvoedingen, en dan kan je overdag niet even uitrusten met 2 kinderen. En als je lekker gauw even weg wilt, is het wel een gedoe. Maar aan de andere kant denk ik, dat blijf je houden, of je nou na een jaar zwanger wordt of na 3 jaar. Als je na 3 jaar zwanger wordt moet je de oudste ook nog eens naar school brengen en ophalen.

19. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Mamsie wat lastig he dat je man er nog niet klaar voor is! Ik zou idd ook gewoon het gesprek open houden en hem er op die manier aan laten wennen! Mijn man wilde eigenlijk ook geen tweede, maar toen vrienden van ons een 2e kregen en hij zag hoe relaxed zijn met hem omgingen ging hij anders denken. De verandering in het leven van een man is minder groot bij de geboorte van de 2e dan bij de 1e! Dan wordt echt alles anders, nu komt er gewoon 1 bij! (dat was zijn redenatie, misschien kun je die met de tijd bij manlief voor zijn voeten leggen!
    Ik hoop dat hij snel tot inkeer komt! Wie weet dat het mooie weer meehelpt!

Minniej, ik ken dat gevoel van het vervroegen wel hoor hahah! Wij zouden eerst in augustus beginnen, maar nu toch al gelijk beonnen en dan wel begin april en juni overslaan i.v.m. kerst en de verjaardag van mijn dochter. Zo spannend allemaal!!!! Ik slik ook nog mijn vitamines van mijn vorige zwangerschap hoor hahaha!

@hier: Gisteren was mijn dochter jarig! 2 jaar geworden en ze voelde zich echt jarig zo lief om te zien. Helaas 's middags koorts gekregen en zijn de waterpokken doorgebroken... Zo zielig! Ze zitten zelfs in en rond haar anus en vagina... :( Morgen vieren we haar verjaardag, ben benieuwd hoe dat zal gaan! Op een paracetamol is ze hartstikke vrolijk en actief dus hopelijk gaat dat gewoon leuk worden!

21 of 22 maart is mijn NOD! Nu heb ik van test-point zo een vroege zw test gekocht waarmee je al kunt testen 10 dagen na eventuele bevruchting... Dat betekent vandaag, maar ik durf echt niet! Ik denk dat ik het morgen of zondag doe, maar een omo test gaat zo een teleurstelling geven (ookal is het pas ronde 1) en dat wil ik niet op het feestje van Charlie morgen.... wat zouden jullie doen??? Ik ben zo onwijs nieuwsgierig en ongeduldig hahah heb vage klachten die komen en gaan, maar dat kan ook ontpillen zijn of ik voel het omdat ik het wil voelen.... Heb ook gekke dromen, 's nachts plassen, af en aan hele gevoelige tepels/zijkant borsten en steekjes in mijn buik... Oh ja en rommelende darmen. Maar zoals jullie kunnen lezen maak ik mezelf gewoon lekker gek hahahah!

20. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik zou gewoon testen hoor, want als je op haar verjaardag de hele tijd zit te denken; zou ik zwanger zijn of niet? Dan ben je ook een beetje afwezig misschien ipv teleurgesteld.

Ik deed het liever meteen zodra het kon, het testen, zodat ik ook niet weg kon dromen maar gewoon de waarheid voor ogen kreeg.

Wat zielig voor je dochtertje van de waterpokken, ik hoop dat ze alsnog een leuke dag heeft en er een beetje van kan genieten, en dat ze snel geen last meer heeft van de jeuk want dat lijkt me vreselijk voor die kleintjes

Hier heeft mannetje maar 45 min geslapen vandaag, hij werd telkens huilend wakker, misschien tandjes, of misschien omdat hij moest poepen, want toen ik hem na 45 min eruit haalde kwam ik erachter dat hij een poepluier had, ik had hem wel voor het slapen gaan verschoond maar misschien heeft hij tijdens het slapen gepoept. Eerst dacht ik tandjes maar hij is nu zo vrolijk aan het spelen, ach ja, of beiden misschien, hij zat wel tijdens het fles drinken met zijn vinger in zijn mondje.

Deel Deze Pagina