In de lente voor een tweede gaan (of een eerste!)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieJ, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh getsie, buikgriep... Naar hoor.

Hier Sophie aan het leren stukjes eten. Krijgt tot nu toe alles gepureerd en geprakt (vers, dat wel allemaal) maar die stukjes vind ze maar niks. Dus eet ze er veeeeeeeel minder van. gevolg: 's ochtends weer om 5.30 wakker :( Niet leuk dus...

Mamsie, lukt het een beetje met vinden van werk? Moeilijk hoor.

Nou, ga lkker mijn bedje in. Vanmorgen studie dag en vanavond gewerkt. Pap is wel op....:)

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Werk gaat moeizaam. Vind het dubbel. Ik vind het heerlijk om thuis te zijn. Verveel me echt niet maar het feit dat ik niet weet voor hoelang, maakt me onrustig....

Lukt het met stukjes voedsel? Emma zijn gangetje?

Minniej, hoe is het met je herstel?

Hier donderdag bij cb geweest. E is goed gegroeid en doet het prima.
    T heeft voor de 2e de ogentest niet gehaald dus doorgestuurd naar oogarts. Kans bestaat dus dat hij een bril moet. Zou wel verklaren waarom hij zo moe is en in zijn ogen wrijft de laatste weken

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

woezel hoe ging dat met brood? Want sammie eet zijn brood zo eng dat ik ermee ben gestopt, niet alleen kokhalzen maar echt alsof hij stikt, op rug slaan niet genoeg is en dat ik dus een keer op zn buik moest drukken om lucht naar bovenb te persen en het stukje eruit te krijgen. Sindsdien pureer ik zijn brood door fruit maar ik moet dat niet blijven doen natuurlijk. Wanneer aten jullie kinderen brood?

Vervelend van t werk mamsie, ik snap het dat je jeonrustig voelt

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

herstel gaat trouwens goed hoor ik heb veel minder last van mn schouders, bakfiets was niet zo'n succes ik had die avond veel last

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Dat is ook wat mamsie, van de ogen van T. zou inderdaad wel eea verklaren... Spannend hoor. Wanneer moeten jullie naar de oogarts?
    En die brilletjes voor kinderen, vind ze echt wel super schattig hoor ;) Had ook al heel vroeg een bril (ook voor mijn 4e jaar geloof ik zelfs) en was altijd super schattig:p

Stukjes eten gaat wat beter, hoewel ze nog echt de voorkeur heeft voor gepureerd

Minniej, wat brood betreft, die kinderen van mij zijn raar hoor, maar echte brood eters, dat gaat dus vanaf het begin prima. Sophie (Emma ook trouwens) eet al vanaf 5 mnd broodkorstjes en een maand later een hele boterham in stukjes, Nooit problemen mee gehad.

Misschien moet je hele kleine stukjes geven en dan in zijn wang stoppen, dan sopt het vanzelf wel zeg maar. Misschien helpt dat? En stikt hij er echt in? Want kokhalzen is niet erg he, dat leren ze vanzelf goed te doen...

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Nee hij stikt echt, kokhalzen deed Noah maar dit is nog erger, hij slaat rood aan en slaan op rug werkt zeg maar niet. Bij Noah was het soms kokhalzen als ik hem uit stoel haalde was het al goed.

IK doe hele kleine stukjes, kleiner dan toetsenbord toets en dan in zijn wang idd. Nou ja ik ga het weer proberen van de week...

ik had vroeger ook een bril trouwens, en idd het staat super schattig!

Hier allemaal ziek, snotverkouden, man koorts, kind koorts, zo gaat het t hele gezin door. Wel genoten van lekker eigen dingen doen aangezien schoonouders er waren uit Italie, dus lekker uit geweest vrijdag!

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ben benieuwd Minniej, of het nu wel lukt met brood!

T. krijgt vanzelf een oproep voor oogarts. Weet niet wanneer.
    Hij was trouwens dit weekend ook goed ziek, griep. Nu weer fit gelukkig!

14 weken geleden kreeg ik harde buiken ;)

8. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai meiden! Ik zie dat jullie allemaal een tijdje (sommigen een paar maanden) aan het wachten zijn. Oorspronkelijk wouden manlief en ik ook pas half maart/half april voor een eerste gaan (ivm afronden studie in juni), maar wat ben ik blij dat we er uiteindelijk toch al in januari voor zijn gegaan! We zitten namelijk nu al in ronde 3.. Elke ronde heb je maar 15% kans, en een ronde is zo voorbij!

9. Banana

Banana Niet meer actief

Mag ik hier ook meepraten? Wij wachten ook tot juni.
    Vind het best wel lang duren nu we daadwerkelijk de keuze hebben gemaakt er allebei voor te willen gaan.

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

hai banana en studente, onze baby's zijn inmiddels al druk aan het rondkruipen, maar jullie mogen gerust meekletsen hoor, maar misschien wat saai als je nu net bezig bent, dan wil je natuurlijk met een clubje daarover praten.

In oktober ga ik wel weer over NOD's en symptomen enz enz praten hihi. Maar dat duurt nog even!

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

woezel jouw kind had toch krentenbaard? Hoe snel was ze ervan af met de antibiotica creme? Hier allebei. En hoe vaak dingen wassen of is het gewoon met die creme weggegaan? Of moet ik de boel echt steriliseren?

12. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh jakkes, vervelend! Ja Sophie had het. Maar ze had het zo erg dat ik creme en antibiotica moest hebben, duurde denk ik een weekje toen was het over. Heb wel even de belangrijkste knuffel goed gewassen, speentjes en flessen weer even goed uitgekookt, verder niet. En elke dag even schoon beddengoed tot het over was.

Mijn nichtje kreeg het ook maar was met alleen de creme snel over.

Sterkte ermee!

13. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

hoest hier dames?

Wat een gedoe zeg als 2 kinderen tegelijk ziek zijn, dat is weer even nieuw voor me. Maar we zijn er doorheen gekomen, en toen we vanmorgen na 8u slaap (zonder onderbreking) wakker werden waren we super fit haha!

Ze zitten nu allebei aan de antibiotica voor de krentenbaard (allebei) en sammie heeft een oorontsteking. Ik dacht al dat er iets mis was toen hij een week lang snachts elk uur wakker werd, ik dacht dat is toch wel een heel extreme reactie op verkoudheid. Arm kind had waarschijnlijk vreselijk oorpijn.

Hoe gaat het met Esmee mamsie? Slaapt ze al door?

14. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Pittig hoor Minniej, allebei ziek!

Nee, ze slaapt nog niet door. Ach, komt vanzelf. Ze is ook nog klein he. En het scheelt dat ik niet werk. Moet alleen wel zeggen dat het voor mezelf wel pittig is nu. Ben totaal niet fit dus dit hakt er wel in....

15. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach minniej, pittig hoor. maar gelukkig weer aan de beterende hand nu. Zielig als ze oorontsteking hebben.

Mamsie, pittig is het ook hoor, ook als je niet werkt! Ik vond de eerste maanden best zwaar, zeker met borstvoeding (vond ik dan) en ben om die reden ook met 5 mnd gestopt. Vond het toen wel heel jammer maar trok het gewoon niet meer. Hoe komt het dat je niet fit bent? Door de zware nachten enzo? Of ziekjes?

Ben zelf ook al maanden af en aan niet fit, dan weer snipverkouden (al 6 maanden bijna continue), vaak buikgriepje, griepje, etc. En zo verschrikkelijk moe.... Dus ben nu afgelopen week maar eens naar de huisarts geweest en die heeft bloed geprikt.
    Blijkt dat ik ergens in de afgelopen 3-6 mnd pfeiffer heb gehad. En daar heb ik dus gewoon mee doorgelopen. Dus nu wrs de nasleep daarvan.... Even een beetje pas op de plaats maken... Maar das best lastig met 2 kids:$

Maar goed. Eten van Sophie gaat nu wel weer veer beter, eet nu bijna alles in stukjes. Dus dat is ook wel weer makkelijk, niet alles pureren enzo...

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh jee woezel heb je daar gewoon mee rondgelopen, nou dat vekrlaaert wel wat! Ik heb vreselijk bloedarmoede, en dan die gebroken nachten. Gelukkig sinds sammie antibiotica krijgt slaapt hij weer door, en vannacht was hij 1x wakker maar dat is dan niks vergeleken bij de nachten daarvoor haha. Ik heb heerlijk geslapen!

En idd het is pittig, maar dat komt wel goed, vooral omdat je met een baby EN een peuter zit, meestal vermaakt sammie zich prima en noah ook wel, maar sinds ze ziek zijn geweest vragen ze allebei wat meer aandacht. Soms denk ik jee, toen ik werkte had ik meer tijd voor mezelf dan nu. Ik herken het zo wat je op fb plaatste mamsie, lauwe thee drinken, echt!! Grappig is dat een vriend van mij die geen kids heeft het niet begrijpt, die zegt waarom bel je me nou niet terug, uhm omdat ik niet eens toe kom aan een boterham eten?! haha...maar achteraf zullen we het heel erg missen hoor, ook al is het soms pittig, het is ook heerlijk toch?!

17. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Noah poept nog steeds in zijn luier trouwens, plassen doet hij netjes op de wc dus als we thuis zijn en hij heeft al gepoept gaat de luier af, wat nog wel soms een natte broek tot gevolg heeft haha, maar hoe kregen jullie die drol op het potje toch voor elkaar? Gewoon rond de poeptijd erop zetten?

18. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ik heb dat namelijk geprobeerd en dan boekje lezen of spelletjes en er kwamen flink wat scheetjes maar de poep hield hij gewoon op:p

19. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Schijnt dat heel veel kindjes dat eng vinden, komt vanzelf wel denk ik?

Emma deed dat meteen eigenlijk, nooit problemen mee gehad. Gaf aan als ze moest poepen, zette dr op de wc/potje en dan ging het goed.

20. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hai!

Jeetje woezel, wat balen zeg! Rustig aan doen is erg lastig inderdaad....
    Ml heeft het ook gehad, jaren terug.

Minniej, hier doet hij het meestal wel maar niet altijd. Zodra ik dacht dat hij moest, op wc gezet, verl gestimuleerd etc.
    Nu doet hij het nog weleens in zijn ochtendluier.

Ga zo naar de kapper. E wordt zondag gedoopt dus er mag wel even weer wat model in :D

Deel Deze Pagina