In de lente voor een tweede gaan (of een eerste!)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieJ, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo, eindelijk even tijd weer.

Mamsie, hoe was de doop van E.? Vind het altijd een hele bijzondere gebeurtenis.

Hier een beetje rare week.

Afgelopen vrijdag is mijn opa overleden. Hoewel natuurlijk een hele mooie leeftijd, 89 jaar, maar het is best plotseling gegaan.

Mijn opa en oma zijn altijd ontzettend zelfstandig geweest, heel fit, nooit ziek etc. Tot afgelopen zomer, mijn opa ineens kanker kreeg. Hij wilde er absoluut nog voor vechten dus een zware chemo kuur volgde. Die heeft hij bijzonder goed doorstaan en na 6 maanden was de kanker helemaal weg. Verzwakt natuurlijk wel, maar hij was weer schoon en thuis.

Een paar weken geleden kreeg hij ineens een dubbele longontsteking. Hoewel hij daarvan genas bleef hij longfibrose houden en dus enorm benauwd. Hij kon niet meer naar huis, wilde dat ook niet en mijn oma kon niet meer voor hem zorgen want, ook 90 jaar en dementerende.. Dus alles in gang gezet om hen in een verzorgingshuis te krijgen. Een 2-persoons kamer gevonden en afgelopen zaterdag zou de verhuizing plaatsvinden. Maar van donderdag op vrijdag nacht kreeg hij ineens weer een longontsteking en die is hem fataal geworden. Hij overleed vrijdag morgen heel rustig in bijzijn van oma en mijn vader (zijn zoon).

Maar goed, de verhuizing stond gepland en mijn oma kan en nu al helemaal niet meer, niet alleen thuis wonen. Nu is er een 1-persoons kamer vrij in het verzorgingshuis maar, diegene die er over kon beslissen was afgelopen vrijdag niet aanwezig. Dus niemand kon een beslissing nemen. :x Maar, het oude huis stond op zijn kop en bovendien wilde mijn oma er (natuurlijk) ook niet meer naar terug. Dus afgelopen zaterdag de boel verhuist naar het 2-persoons appartement en morgen weer verhuizen naar het 1- persoons. En zaterdag de crematie. Pfff wat een week kunnen jullie wel voorstellen.

Dus even flink druk maar vanaf volgende week hopelijk rustiger en over 3 weken gaan we heerlijk 1,5 met vakantie. Zo, ben ik daar even aan toe...:)

Hoe is het verder met jullie?

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Bah, woezel wat heftig allemaal! Inderdaad een mooie leeftijd maar toch....
    Was het een mooi afscheid?
    Begrijpt je oma het allemaal?
    Sterkte meid! Wel lekker dat jullie bijna op vakantie gaan. Heerlijk! Waarheen?

Minniej, hoe is het met jullie kanjers? Zelf al goed hersteld?

Doop was mooi en fijn! Wel enomr gelachen want E poepte haar luier vol terwijl we op het podium stonden. Zoveel poep dat ze doorlekte....:D
    Mooie witte jurkje was geel aan de achterkant. Hahaha
    Na de dienst lekker een uitgebreide lunch bij ons thuis (in de tuin) met vrienden en familie. Topdag!
    Verder nu druk met vacaturus zoeken. Valt allemaal wat tegen.....

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Crematie is aanstaande zaterdag. Moet nog dus;)

Oma krijgt het wel mee, maar wat ze er wel en niet van begrijpt... Dat weet ik niet zo goed. Het lijkt wel alsof ze het wel mee maakt, ze weet het wel, maar niet heel bewust ofzo. Alsof de scherpe randjes eraf zijn zeg maar. En ze vergeet natuurlijk heel erg veel. Zo zijn we vrijdag de hele middag bezig geweest de uitvaart te regelen, met oma erbij, en zaterdag ochtend werd ze wakker, vraagt ze aan mijn moeder; 'vader is er niet meer he?' Nee, antwoord mijn moeder, vader is gister overleden. 'Oh ja, nou dan moeten we maar snel de crematie gaan regelen!' . Was het dus al weer helemaal vergeten...

Fijn dat de doop mooi was. En oh, die kleintjes kunnen je mooi te kakken zetten he:p Ach ja, een baby mag dat gelukkig nog... En het was natuurlijk super mooi weer dus fijn in de tuin de lunch! Mooi hoor!

4. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Ach sorry, ik zit niet op te letten!
    Lastig hoor, dat oma zo is. Ergens wel fijn dat ze weet dat opa er niet meer is. Lijkt me extra lastig als ze dat ook vergeet.
    Maar wat een werk zeg, 2x verhuizen.

5. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ach wat akelig van je opa woezel. Gecondoleerd. ik kon nog niet eerder reageren vanwege alle verbouwingen hier (gloednieuwe badkamer vanwege lekkage)

Hoe was de crematie? Afgelopen zaterdag ?

Ik zie op fb dat emma haar smeerdiploma heeft? Hihi leuk hoor.

Mamsie nog niks gevonden dus(werk)? Zoek je parttime ? Ik hoop dat je snel wat vindt en esmee is duidelijk een kleurige dame hihi! Hoe vond ze de wortel ?

Sammie tijgert razendsnel nu zo leuk en sinds paar dagen trekt hij zichzelf op aan bank of box op knieën zeg maar...nog wel wat valpartijen vandaag achterover in box:(

6. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Sam wordt groot Minniej! Leuk hoor.
    Wat heerlijk dat jullie badkamer aangepakt word. Super zeg!

Woezel, weer wat rust bij jullie? Mooi afscheid gehad?

Werk schiet inderdaad nog niet echt op. Heb nu 1 sollicitatie lopen.
    E zit denk ik weer in een sprongetje. Vaak wat onrustig. Gisteravond ineens wakker van 23.30 tot 1.15..... Vanaf 4 uur ook weer onrustig.
    Gelukkig is T op de peuterspeelzaal vanochtend.
    Volgende week met T naar ziekenhuis, naar oogarts. Deze week bloed prikken omdat hij allergisch lijkt te zijn (hooikoorts oid)

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ja, afscheid was mooi. Precies zoals opa het gewild zou hebben. En oma, die was wonderlijk helder. Kreeg alles goed mee. Maar ben ook wel blij dat we het gehad hebben. Van overlijden tot uitvaart heeft 8 dagen geduurd en dat was best lang.
    Proberen nu inderdaad weer wat rust te krijgen...

Over 2 weken lekker op vakantie, 1,5 week naar duitsland, lekker op de camping met mijn ouders en zus & zwager + kids. Wordt een gezellige boel maar ook heerlijk ontspannen.

Mamsie, wat een toestand met T. Spannend die bloedonderzoeken en de oogarts. En E. kan maar zo een sprongetje zijn. Vermoeiend hoor...

Minniej, fijn van je badkamer maar geeft ook troep natuurlijk..:)
    En Sam wordt inderdaad groot zeg! Heerlijk als ze zich gaan voortbewegen! Sophie kruipt alle kanten op en wil nu alleen maar lopen (aan de hand, los gaat nog niet). Maar kruipen doet ze razendsnel, ook buiten op de tegels en het gras hahaha. De kleren zijn nog geen seconde schoon hier en slijten als een gek door dat gekruip:$:p

8. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hoe is het hier meiden?

Minniej, prachtige badkamer zeg! Is hij nu af?
    Hoe gaat het met de jongens?

Woezel, hoe is het met je oma? Denk dat je al op vakantie bent of bijna gaat. Geniet ervan!

Hier drukke dagen. T heeft hooikoorts, drankje werkt maar krijgt hij huiduitslag van..... *zucht*
    Gisteren een stoere bril uitgezocht. Hij heeft er dus echt 1 nodig!
    E geniet van het vaste voedsel dat ze krijgt. Word ze blij van! Ze worden echt veel te snel groot.....

Fijne dagen!

9. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Vervelend zeg mamsie, dat is ook beetje kiezen uit twee kwaden, hooikoorts of uitslag...is er geen ander drnakje voor??

Badkamer is af, we kunnen weer douchen:p!!

Sammie is al 2 maanden heel vaak wakker snachts, soms nachten meerdere malen per nacht, hij krijgt in 1x allemaal tanden, 6 doorgebroken, nu zag ik ook nog ander plekje wat beetje gescheurd leek, wie weet beweegt er dan boven ook wat want dit is wat ik o nder kan zien, boven laat hij me niet kijken. Zodra je zijn mondje ook schoonmaakt oid dan gaat hij huilen, zo zielig. Noah had het niet zo heftig maar goed die kreeg ze ook 1 voor 1...:(

hij heeft helemaal wallen onder z'n ogen, en ook WEER verkouden...

hoe was je vakantie woezel? Of heb je nu vakantie?

En snel gaat een tweede he mamsie? Sammie wordt over 2 maanden alweer 1~~

10. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    He meiden,

Hoe gaat het? Minniej, hoe gaat het met je mannen? Al beter en niet meer zo veel verkouden? Zo vervelend, zeker als ze er slecht van slapen.

Mamsie, lekker dat E zo geniet van dr hapjes. Al iets nieuws voor de hooikoorts van T.? Leuke foto's komen er voorbij!

Hier heerlijk vakantie gehad. Lekker bij komen en lekker met de kinderen veel buiten spelen. jammer dat het nu weer hier zo prut weer is...
    Het gaat inderdaad veel te snel allemaal. Wat Sophie allemaal al weer kan, het is ongelooflijk. Alleen vertik ze het om te lopen hahaha. Ze kan zelfstandig gaan staan, zonder op te trekken, dus uit zichzelf, kan ook stil blijven staan, iets van de grond pakken en dan weer gaan staan, lopen aan 1 handje, maar o wee als we dr los laten, gaat ze gewoon zitten en kruipen hahaha... En Emma was er zo vroeg bij pfff (12 mnd eerste stapjes, 13 mnd liep ze goed) Maar ja, andere dingen doet ze dr zus helemaal na, heel leuk.

11. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Woezel, heerlijk zeg die vakantie! Je meiden worden echt al groot he! Nog even en het ritme van school komt eraan..... *zucht* nog maar even genieten nu he!

Minniej, hoe is het bij jullie? Lekker aan het genieten van je badkamer? 1e verjaardag van je kleine man komt er al aan! leuk hoor

Hier z'n gangetje. Solliciteren etc.
    T heeft inderdaad hooikoorts. Heeft een drankje, werkt goed. Nu dus ook bril maar gaat ook best goed. Hij is een stuk fitter gelukkig! Wel toe aan school want soms...... pffff zo grenzen zoeken....
    E gaat ook goed. ontwikkelt zich hard. Is al geen kleine baby meer vind ik maar goed, is ook al bijna een half jaar. Bizar he!

12. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja gaat hard he...

hoewel Emma ook echt wel toe is aan school moet ik er niet aan denken! Mijn kleine meisje alle dagen weg.... pfff heb nu al moeite met het los laten hahaha

Sophie heeft dit weekend haar eerste stapjes los gezet! Jeej!!! Super trots weer natuurlijk:p (Vond het ook wel eens tijd worden maar oke:))

Fijn dat die bril goed gaat Mamsie, staat het ook wel echt stoer hoor;)

Lukt het wat met solliciteren? Succes ermee!
    Geniet van het mooie weer dames!

13. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Heyyyy er wordt hier toch wel wat geplaatst!! :)

Wat een heerlijkw eer he dames? Zodra de kids wakker zijn gaan we er weer op uit met de bakfiets, onze kleine huisje, en mobile toilet want jaaaa noah is eindleijk sinds paar weken zindelijk (wil alleen niet buiten of op grote wc plassen alleen potje) dus neem ik het potje mee in de bakfiets, en heeft hij zo sochtends in de speeltuin een plaspauze kunnen hebben in de bakfiets:p, best handig dacht ik zo.

Verder net terug uit Italie, dat was ook leuk, vliegen ging prima. Hoe is het verder hier? Mamsie en het solliciteren? Ik zag dat E al staat, wat goed en snel zeg!! Hoest met haar afplatting? Ik sprak vandaag in speeltuin andere moeder die keek naar sammies hoofd en zei mijn zoontje had het precies zo (flink plat dus) en het is helemaal bijgetrokken zonder helm!

Woezel wat geweldig dat sophie de eerste stapjes los heeft gezet, de tijd vliegt!!!

14. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh wat heerlijk weer in Italie. Lekker hoor.
    En wat goed dat Noah zindelijk is! Knap hoor!!

Hier weinig bijzonders. Emma zwemt inmiddels alleen... (vanaf 5 mnd op baby en peuterzwemmen en nu voorbereidende zwemles). Ze vind het super leuk en stoer en doet ook geweldig! Helemaal trots natuurlijk. Sophie gaat steeds meer stapjes zetten. Leuk. Maar, kruipen vind ze nog steeds erg makkelijk dus ze gaat snel weer over naar kruipen;)

Verder niks bijzonders eigenlijk.
    Mamsie, E ook al weer 6 mnd, gaat het hard he!...

15. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    O de tijd gaat echt hard he meiden!

Minniej, al bijna weer de eerste verjaardag van je kleine man! En wat knap dat Noah zindelijk is! Super hoor.

Woezel, ik heb T toevallig ook laatst opgegeven voor zwemles. Wachtlijst minimaal een half jaar. Gek allemaal hoor. En dan over een paar maanden ook naar school.....

Hier gaat het goed! Volgende week 2 sollicitatiegesprekken! Spannend maar ook leuk.
    T doet het goed. Nu hij een bril heeft, lijkt hij ook fitter, minder moe.
    E. ook alweer een half jaar ja. Ze rolt nu veel en zit ook al redelijk, staan kan ze ook al :)$)
    Nu vooral lekker genieten van het mooie weer!

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hoe gaat het hier dames? Sammie wordt donderdag 1 jaar, jee wat is de tijd gevlogen!

17. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ahhhhh 1 jaar al weer! Oh, weer zo'n mijlpaal! Gaat echt super hard he!

Hier gaat het prima. Sophie loopt nu heel goed. Wil ook alleen maar lopen en zelfs niet meer aan de hand. pffff eigen willetje ofzo...;)

Geniet er van donderdag! Heel bijzonder weer! Leuk feest gepland?

18. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Wat worden ze alweer groot he! Zo bijzonder om ze te zien ontwikkelen he.

E groeit ook hard. Zit in kinderstoel en ook al redelijk goed los, rolt de kamer door, eerste tandje is door etc.
    Bizar hoe snel ze een echt mensje is geworden ipv een klein hulpeloos meisje.

T is net weer ziek geweest maar gaat nu ook goed. Nog een week en dan heeft hij vakantie. Na de vakantie nog maar een paar keer peuterspeelzaal..... Basisschool komt rap dichterbij zo!

19. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een ramp met het vliegtuig he...

Kennissen van ons zaten aan boord. Kan het nog even niet bevatten....:(

20. MamsieM

MamsieM VIP lid