Lastig hoor Jojo. Ik ben zelf nooit zo van het vroeg testen geweest. Bij Thijn hebben we er 23 rondes over gedaan dus al zo vaak die teleurstelling gehad. Te vroeg testen voelde voor mij niet goed. Maar ja, die nieuwsgierigheid en spanning he! Wel erg sneu voor je dochter dat ze de waterpokken heeft! Daar kunnen ze echt flink last van hebben he! Heb je Kidsclinn mouse om erop te doen? Minniej, waarom zou je er niet nu voor gaan? Hoe groot is de kans dat het de eerste maand raak is? Het is een lastige afweging die je/jullie zelf moeten maken denk ik. @hier binnenkort toch maar weer het gesprek aangaan denk ik... Hier breekt het zonnetje weer door, heerlijk!
Tja...ik heb erg last van winterdepressies, ik ben dol op de lente en herfst, en zomer vind ik niet zo bijzonder fijn of vervelend. Maar de winter vind ik echt vreselijk, en ik vond het dus zo zwaar na de bevalling, dat 's nachts in die kou je borsten eruit halen om te voeden, en sowieso het 's nachts opstaan in de kou terwijl ik zo oververmoeid was. Maar ja...ik ben nog nooit in de lente/herfst/zomer bevallen dus ik weet ook niet hoe dat dan is, wat daar dan weer voor "nadelen" aan hangen. Of het meteen deze maand raak zou zijn, tja...dat weet je nooit natuurlijk, het kan meteen raak zijn en het kan maanden duren, of nog langer, maar ik houd er wel rekening mee dat het zo kan zijn dat het wel meteen raak is. Maar goed, ik begin telkens meer te denken, misschien moet ik maar gewoon beginnen en zien waar het schip strand, en dan wel april overslaan want dat vind ik niet leuk voor mijn kleine ventje als ik rond zijn verjaardag uitgerekend ben. Er waren ook wel leuke kanten aan het bevallen in de winter, denk ik, hmmm, ik kan nu even niks bedenken hihi, anyone?
Pfff wat heb ik toch deze maand, eerst een zak dropfruit duo's halfleeg zitten vreten en nu weer aan de chips, en dit alles in combinatie met een kopje thee terwijl t kleine mannetje ligt te slapen
Het is een lastige afweging denk ik. Ik kan me zo voorstellen dat met 30 graden bevallen ook geen pretje is. Slechte nachten door de hitte, er weer uit moeten voor je kindje terwijl je net sliep. Ik heb gelukkig geen last van winterdepressies dus kan me niet in je schoenen verplaatsen hoor maar ik denk dat je een kindje niet kan plannen. Het komt wanneer het komt.
Hallo Allemaal, Zo, weer even bij gelezen. @ Jojo: Nog gefeliciteerd met je dochter. Wel zielig van dr waterpokken... Enne, die test, tja ik ben zo'n muts die echt af wacht tot de NOD, bij mijn dochter ook gedaan, was al 4 dagen overtijd voordat ik eens durfde te testen... nou, toen was ie wel knal posi... @ MinnieJ: Hoe lang heb je al fysio? Want als het nog neit beter wordt, alleen maar slechter, moet je je afvragen of het wel de goede therapie is. Ga eens kijken bij/naar een oefentherapeut. Weet niet of het je wat zegt. Ik ben zelf oefentherapeut en waar ik altijd tegen aan loop bij de fysio is het masseren. Ja, dat kan best lekker zijn en best helpen, maar even plat gezegd, als je daarna nog steeds krom blijft lopen komen de klachten altijd weer terug. Een (goede) oefentherapeut kijkt naar je houding, naar gerichte oefeningen om buik en rugspieren sterker te maken etc. Google maar eens. Wat betreft je kinderwens, meid, zoals MamsieM al zegt, je wilt zoooooo graag, waarom niet er gewoon voor gaan. Je ziet wel. En voordelen van in de winter bevallen? - lekker gezellig met je gezinnetje knus binnen - 's nachts gewoon lekker de verwarming aan voor de voedingen - overdag lekker met een dekentje en kopje thee op de bank bijtanken (je oudste óf ook op bed óf even voor de tv ofzo) Nou ja, ik ben ook echt een lente mens maar vond in de winter bevallen echt niet erg... lekker beetje cocoonen Nou ja, je moet uiteindelijk natuurlijk lekker doen waar jij je goed bij voelt...! @ MamsieM: Het blijft lastig als je mannetje niet wilt voor een 2e. Maar als het jou zo'n verdriet doet moet je daar ook over praten. Mijn zus haar man wilde eigenlijk ook geen 2e.Vond het heerlijk met z'n drieen, lekker alle tijd voor zijn dochter. Mijn zus heeft toen gezegd 'nu of nooit!' (even kort door de bocht) en hun 2e is nu 4 mnd oud. En hij is er toch zoooooo blij mee! Al toen ze zwanger was hoor. Het gezinnetje is echt compleet. Maar, pushen heeft natuurlijk ook geen zin. Wel duidelijk jouw gevoel bespreekbaar maken. Nou meiden, succes ermee. Hier is de buikgriep nog steeds niet over. pffff Echt niet fijn. x
Ik ben al iets van 4/5x geweest, ze geeft dan oefeningen mee en masseert, maar ik heb inderdaad de neiging wat krom op mijn stoel te zitten, en te lopen, maar ik denk dat het voornamelijk komt door het gesjouw met mijn ventje, want de klachten zijn na de bevalling begonnen. Hij is ook nog eens enorm flink dus het is al vrij lange tijd een enorm gesjouw voor me, vooral toen we nog in ons appartement woonde en ik hem 3 trappen op moest sjouwen, hij was rond de 7 maanden al iets van 10 kilo,de eerste maanden igng het erg snel. Nu gaat het iets langzamer met die kilo's, hij groeit nu meer in de lengte, ik kan niet wachten tot hij gaat lopen! Gister met man alles besproken, maar hij wil toch nog wachten tot mei, hij heeft daar nu op gerekend, ik denk dat hij dat omschakelen moeilijk vindt, en omdat ik nogal wispelturig ben geweest de laatste tijd, april beginnen, mei beginnen, juni beginnen, nu beginnne? Dat is hem even teveel om nu te beginnen want hij ging van mei/juni nu uit, maar goed, mei is om de hoek toch? Nog heel even geduld, nog anderhalve maand
Zo, even een bak koffie en ZP MinnieJ, als manlief wil wachten is dat oke toch? Het zinn 6 weekjes. Tijd is zo voorbij. Geeft misschien voor jezelf ook wel rust dat er nu echt een datum is. Woezel, vervelend dat die buikgriep nog steeds niet over is zeg! Hopelijk knap je snel op. Hier vanmiddag volleyballen en dan een slaapdienst draaiennop het werk. Manlief werkt vandaag en morgen ook dus we zien elkaar weer weinig dit weekend! Ach, kunnen we ook geen ruzie maken he! Het zonnetje breekt door dus ik denk dat ik zo maar even naar buiten ga! Goed weekend meiden!
Mamsie wat voor werk doe je dan dat je slaapdienst hebt? Zeker fijn dat er nu een datum is, en eigenlijk ook wel verstandig nog even 6 weekjes foliumzuur slikken, ik ben gister pas begonnen. Ja erg vervelend zo'n buikgriep zeg, ik werd vanmorgen weer voor mijn zoontje wakker, weer niet uit kunnen slapen terwijl ventje wel lekker lang doorsliep. Stomme rugpijn, ik word gewoon wakker met kramp elke keer
Even snel reageren, want ik heb hier echt een heel ziek meisje thuis... Die rot waterpokken zitten zelfs in haar mond! Hoge koorts en ze voelt zich zo rot!!! Heb zaterdag ochtend getest, maar omo wit! Misschien nog wat vroeg en anders ben ik benieuwd wanneer ik ongi ga worden! Had vanmorgen wel weer veel witte afscheiding (sorry voor de details) dus wie weet hahaha hoop doet leven!
Zo, daar was ik weer! Ik werk met verstandelijk gehandicapten, in een woonhuis dus onregelmatig. Zoonlief op bed dus even met de beentjes omhoog Ja jojo, al getest? We zijn benieuwd! MinnieJ toch maar eens meer actie ondernemen lijkt me hoor, voor die rug van je! Als je er zoveel last van hebt...... Ik ga ff lekker op de bank liggen, tv kijken!
@Jojo, wat zielig zeg, ik hoop dat ze snel beter is! En over 2 dagen maar nog een keer testen? SPannend...!! @Mamsie, onregelmatige werktijden zijn best zwaar he? Mijn man heeft heel erg lang onregelmatig gewerkt, voordeel is wel met kinderen dat je het dan op elkaar af kan stemmen. Vrienden van ons werken allebei onregelmatig dus het kind hoeft nooit naar de kinderopvang, is altijd met een van de ouders en dan soms even met een oppas thuis. Ik zit momenteel thuis, ben ontslagen, letterlijk weggetreiterd door mijn werkgever vanaf het moment dat ik zei dat ik zwanger was. Nu op zoek, maar het is niet zo makkelijk als een paar jaar geleden om iets passends te vinden..maar ik geniet er erg van met mijn kleine ventje thuis te zijn
@jojo hmmm nou ja, geen bloed =goed toch! Zielig hoor, van je meisje! Hopelijk knapt ze snel op! @minniej mijn man werk ook deels onregematig en idd hebben wij ook niet zoveel oppas nodig. Ben inderdaad in verhouding ook veel thuis bij mijn jochie! Wat vervelend dat je nu gedwongen thuis zit zeg! Wat voor een soort werk zoek je?
Ja ik zit dus nu onderhand alweer erg lang thuis, ik moest gedwongen mijn ouderschapsverlof fulltime opnemen (het was of fulltime opnemen of fulltime komen werken) en tijdens mijn ouderschapsverlof ben ik ontslagen onder het mom reorganisatie. Ze hebben toen mijn ouderschapsverlof stop gezet en me nog wel een half jaar betaald terwijl ik thuis mocht blijven, dat was wel een fijne regeling, betaling krijgen om bij mijn zoontje te zijn Dus in die tijd heb ik niet actief gezocht omdat ik natuurlijk al een salaris kreeg. Dit was tot december, toen gingen we verhuizen naar Haarlem dus stond mijn hoofd er niet echt naar met alle verbouwingen enzo in het nieuwe huis, ik ben pas vanaf februari zo'n beetje actief gaan zoeken (financieel administratief). Maar ik moet zeggen dat ik al zo lang thuis ben dat ik de stap telkens groter vind worden om weer te gaan werken, ik ben zo gewend aan het thuis zijn met mijn zoontje. Dus zolang we het financieel redden blijf ik denk ik gewoon thuis en houd ik ondertussen wel in de gaten of ik iets voor 2 dagen per week zie. En mochten we het krap krijgen en ik niks financieels kunnen vinden voor 2 dagen in de week dan ga ik desnoods gewoon schoonmaken in de avonden of zo... ik heb er gewoon best veel moeite ook mee met het idee mijn zoontje in de kinderopvang te plaatsen..ik weet niet waarom maar ik ben gewoon zeer gehecht geraakt aan onze tijd samen en durf hem dan niet zomaar af te staan
He dames, Jojo, wat vervelend van je zieke meisje, gaat het al wat beter. Zo rot als ze ziek zijn... Voel je jezelf ook niet lekker toch... MinnieJ: Wat een situatie zeg met je vorige werk. Ik ben inmiddels ook al 2 keer ontslagen, 1e keer ging het bedrijf echt failliet (de ontslagprocedure was nog niet rond of het bedrijf was al falliet) en de 2e keer (dat was in september) ook ontslagen wegens bedrijfseconomische redenen. Ik ben toen lekker voor mezelf begonnen. Ik vind het heerlijk! Kan me voorstellen dat je, nu je zo lang met je zoontje thuis hebt gezeten, het moeilijk vind om het naar een kdv oid te doen maar je zoontje zal het er waarschijnlijk best leuk hebben hoor, Mijn dochter gaat 1,5 dag en ze vind het geweldig! lekker spelen, dansen, knutselen. Maar nogmaals, als je het zo gewend bent samen te zijn kan ik me heel goed voorstellen dat je er moeite mee hebt hem 'uit te bseteden'. Ach, en zolang jullie het redden en je vind het prima zo is het toch ook heerlijk om thuis te blijven! En voor die rug van je, heb je al verder gekeken? Fijne dag weer!
Hi Woezel, ja het is ook niet dat ik eraan twijfel of hij het leuk zou vinden of niet, ik denk dat als ik een goede opvang vind dat hij het hartstikke leuk zal vinden zo voor 2 daagjs per week want hij is alles behalve verlegen, maar het is meer dus dat de stap zo groot voor mij is na zo'n lange tijd. En het is dus heel erg moeilijk iets leuks te vinden voor 2 dagen, meestal willen ze dat je dan verspreid over de hele week halve dagen werkt, of 3 hele dagen, en dat is me net iets teveel nu na zo'n lange tijd met hem thuis te zijn geweest (wij hebben geen oma die op zou kunnen passen voor een dagje). Ach ja, ik zie wel of we het zo redden, en zoniet dan zoek ik iets simpels in de buurt voor de avond of een aantal uurtjes in het weekend. Ik kijk wel.. Dames, heel andere vraag, herkennen jullie dit? Zoontje spuugt de laatste dagen zijn brood uit...er is verder niks met hem voor zover ik weet, hij is vrolijk zoals altijd. Ik probeer kaas en hij eet een paar hapjes en spuugt het uit, jam, smeerkaas, uiteindelijk pap gegeven en dat at hij wel! Herkenbaar? Ik had gelezen dat ze rond 1 jaar wat kritischer kunnen worden met het eten, is dit het? Hij is altijd een enorm goede eter gweest tot nu toe, ik krijg er van alles in, zelfs witlof Oh woezel ik merk dat als ik beneden achter mijn mini laptop aan tafel zit dat ik erge last van mijn rug krijg, omdat ik heel erg naar voren leun vanwege de kleine lettertjes, nu zit ik boven aan ons bureau en beeldscherm met koeieletters en ik heb meteen minder last van mijn schouders, dus ik denk dat ik voortaan als ventje ligt te slapen de pc boven moet nemen
Hahaha ja, dat lijkt me goed. Ik zeg toch echt een houdingsprobleem hoor.... (en misschien een bril hahahahaha) Over dat spugen van je zoon, is dat echt overgeven of eten weer uit z'n mond werken zonder het te hebben doorgslikt? Want die fase hebben wij net achter de rug...
Nee het is geen spugen het is inderdaad gewoon tongetje uitsteken en weer laten vallen, alsof ik hem dus iets heel smerigs geef
Hoi, Zoonlief doet dit ook regelmatig! Hij is bijna 1,5 en inderdaad is het eten wat wisselend. De ene keer eet hij vanalles en de volgende dag spuugt hij vanalles uit. Schijnt inderdaad bij de leeftijd te horen!