In de lente voor een tweede gaan (of een eerste!)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieJ, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Mamsie wat een opluchting! Natuurlijk nog niet helemaal opgelucht, maar dit klinkt wel heel goed! Jij kunt met een gerust(er) hart het paasweekend in! Fijn!

Oboemas Fijn dat de foto's er goed uitzagen, maar wel vervelend van de pijn. Hopelijk meer duidelijkheid met de MRI!
    En fijnnnnn dat je moeder als alles goed blijft gaan naar huis mag! Dat zal ook wel weer een hoop rust geven denk ik!

Minniej, Wat een fietstocht heb je gehad zeg jeetje, maar wel voor het goede doel!!! Al enig teken van naderende ongi???
    Ik denk ook dat 1 of 2 nachten heel consequent zijn door eerst na 5 min dan na 10 min dan na 15 min en dan steeds na 20 min naar hem toe gaan, maar hem er niet uit halen heel goed kan helpen! Wij hebben ook een tijdje gehad dat Charlie 's nachts begon te huilen en dan de hele nacht wilde knuffelen "kuffelen" zoals zij dat zo cute noemt. Je komt in zo'n patroon he! Hopelijk gaat het helpen!

Knap hoor dat hij al op het potje wil zitten! Charlie kreeg daar rond de 17 maanden ook interesse in en nog steeds doet ze met regelmaat een poepje of plasje op de wc/potje. Ik ga over een maand of 2 denk ik beginnen met zindelijkheidstraining. Eerst even in een rustiger vaarwater komen!

Woezel dat meen je niet! Heb jij nog tips en oefeningen voor mij die ik nu zou kunnen doen? Ik mag pas dinsdag dus heeeeel graag! Weet jij ook of je als je al zo vroeg last van je bekken krijgt het ook weer minder wordt na de hormoon/hcg piek??? Ik ben zo vreselijk bang om mijn hele zwangerschap met pijn te moeten lopen... Ik heb nog geen vast contract en ben zooo bang dat hij niet verlengt gaat worden als ik niet kan blijven werken...

Ik ga nu ook twijfelen of ik mee doe aan MvM.... Naar de wc gaan doet al zo veel pijn en als ik dan ook nog raar moet "hangen" om in een kan te kunnen plassen denk ik niet dat ik dat ga trekken. Is dat heel egoïstisch???

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh wat een opluchting mamsie!! Gelukkig maar, nu met een gerust hart Pasen vieren:)

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

@oboemasbaby

Wat een goed nieuws allemaal weer, van je moeder en je schoonvader! Wel akelig dat hij veel pijn heeft.

Over het slapen, ja ik denk inderdaad dat we het maar eens gaan proberen, het is een soort gemakzucht om hem in bed te nemen, terwijl het uiteindelijk nog vermoeiender is.

Overigens is hij vandaag ook weer erg hangerig en wil constant op schoot en dan weer eraf ( ook weer verkouden en hoesten), dus ik vraag me af of het hier toch niet mee samenhangt.

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh@ jojo, nee nog geen ongi...ik zit er nu wel erg op te wachten haha! Hoe sneller ik het word hoe sneller we kunnen beginnen:)

5. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jojo, ik ga vanavond even wat oefeningen voor je opschrijven, nu niet zo veel tijd

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mamsie: Wat fijn dat het een positieve dag was vandaag!

@ de rest, vanavond uitgebreider, nu geen tijd meer.

Fijne avond!

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou Jojo, even wat tips van hier.

- Probeer als je op gaat staan eerst je buikspieren aan te spannen. Met name je onderste buikspieren (bovenste buikspieren mag je zowieso niet trainen als je zwanger bent). Dus als je opstaat, eerst jenavel intrekken, een beetje het gevoel hebben alsof je je kindje heel dicht bij je wilt houden.
    - Dit doe je ook als je naar de wc gaat, dus op de wc wilt gaan zitten. Eerst je buispieren aan spannen en dan gaan zitten
    - Als je op de wc zit, probeer je bekken iets te kantelen waardoor je een holle rug maakt. Goed voor je bekken én goed voor het ontspannen van je bekkenbodemspieren waardoor je je blaas echt goed kan legen
    - Als oefening kan je het volgende doen: ga op je rug liggen, knieen 90 graden gebogen, voeten tegen elkaar. Laat beide knieen naar buiten vallen, je benen spreiden dus. Dit doe je net zo ver als prettig aanvoelt. Dit ontspant je bekken. Adem wel goed door!
    - Ik weet niet wat voor beroep je hebt maar let goed op bij het tillen. Goed tillen is van groot belang. rechte rug, knieen buigen, buikspieren aanspannen.
    - Het allerbelangrijkste zijn gewoon je onderste en dwarse buikspieren (dwarse buikspier zit helemaal onderaan je buik en loopt dwars van je ene bekken punt naar het andere). Als je die goed en actief aanspant ontlast je je bekken het meest.

Door de zwangerschap en de hormonen, wordt je bekken weker. Met name aan het einde van je zwangerschap. Dit moet wel, anders kan je kind er niet doorheen. De spieren die hier omheen zitten (buikspieren en bekkenbodemspieren) moeten dus hard werken om de stabiliteit van je bekken op te kunnen vangen. Daarom zijn die spieren zo belangrijk. Daarnaast is een goede houding ook heel erg belangrijk. Niet te holle rug maar zeker ook niet te bol.

Het weker worden van je bekkenbanden gebeurt dus, onder invloed van hormonen, in de loop van je zwangerschap. Het is dus helaas meestal niet zo dat de klachten afnemen na de HCG piek. het heeft meer te maken met het feit dat het bekken weker moet worden voor de bevalling. Zonder hulp heb je grote kans dat dit gedurende de zwangerschap erger wordt. Daarom is het heel erg goed dat je nu al hulp krijgt. Dan is de kasn groot dat je er minimaal last van houdt.

En, altijd belangrijk, luister naar je lichaam. Die geeft echt aan wanneer het genoeg is. Op tijd rust nemen is heel erg belangrijk. Overbelast je bekken niet!

Zo, hoop dat je hier wat aan hebt.

8. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Oboemasbaby: Wat fijn nieuws van je schoonvader en je moeder. Zou heel fijn zijn als ze naar huis mag zeg!

MinnieJ: Hier ook nog geen teken van ongi... afwachten maar

Wij zijn hier ook nooit aan begonnen, kind in bed, en ben er wel blij om. Maar goed, daar heb jij niks aan. Denk dat het goed is dat je nu wel door gaat zetten wbt in eigen bed leren slapen. Hij gaat je anders wel bespelen ben ik bang.
    En als je straks een keer zwanger bent ga je het ook niet trekken...

Succes! Komt goed!

Zo, volgens mij iedereen nu wel beantwoord..

Fijne avond!

9. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Woezel onwijs bedankt! Hier heb ik echt wat aan! Ga in bed gelijk die oefening doen. Is het ook een goede oefening om te liggen, benen onder je billen en dan je bekken kantelen en weer ontspannen? Dit doe ik nu steeds, want dat voelt wel prettig.

Ik werk op een kdv dus til me ongans de hele dag. Denk je wel dat als ik de oefeningen goed doe en op mijn houding let, ik kan blijven werken??

Nogmaals super bedankt!!!

10. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Joepie, ik ben ongesteld:p!

Nou vannacht geprobeerd hem even te laten huilen, maar hij was vre~eeeeeeselijk overstuur, het een half uur door laten gaan met om de 10 min even aaien maar daarna trokken we het allebei niet meer, we zijn allebei te soft:(

Toen we hem uiteindelijk toch maar bij ons hebben genomen heeft hij nog 10 min in onze armen zitten huilen, zo zielig!! En helemaal na snikken. Ik weet niet hoe ik dit een uur vol had kunnen houden...zijn huiltje klonk ook wel moe, maar ook heel erg overstuur:( Dan is er toch echt iets, toch? Tja ik weet het niet meer wat we nu moeten, blijven proberen denk ik, wie weet valt hij de volgende x wel binnen 30 min in slaap...

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

#491 MinnieJ, 7 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 apr 2012
    De reden dat we ermee zijn begonnen, in bed nemen, is omdat hij gewoon vanaf zo'n 7 maanden erg vaak ging huilen 's nachts, soms waren we dan 2 uur bezig om hem aan het slapen te krijgen, verschonen, flesje, aaien, alles hebben we toen geprobeerd en uiteindelijk toen maar bij ons in bed genomen, zo is dat gekomen.

Hij is een erg gevoelig mannetje, hij heeft bij het eerste tandje 3 uur de boel bij elkaar gekrijst, echt geschreeuwd gewoon. Maar goed voordat hij vorige week ziek werd is het weken geleden dat hij bij ons sliep..

Hij sputtert trouwens dus niet tegen bij het naar bed brengen, dat was maar 2 nachten zo toen hij koorts had, ook overdag slaapt hij nu weer goed, maar hij wordt dus telkens 's nachts wakker rond 00.00-01.00u keihard huilend..dan kan het toch niet uitproberen zijn?

12. jojo83

jojo83 Fanatiek lid

28 jun 2009
    1.980
    0
    0
    Noord-Holland
    Minniej wat zielig!!! Waarschijnlijk is hij echt niet lekker en als het voor jullie goed voelt om hem bij je in bed te nemen is dat toch prima! Jullie weten als enige wat hij nodig heeft! Als hij zich weer wat meer happy voelt zal het misschien vanzelf beter gaan en anders probeer je het dan nog eens!
    Jij bent zijn mama dus luister naar je gevoel en niet watt er in de boekjes staat!

Vandaag een goeie dag! Heb niet zoveel pijn!!!! Nu vooral last van mijn rug door het liggen! Woezel bedankt! ;)

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Eindelijk tijd om even bij te lezen!

Minniej, jaaaa daar is de menstruatie dan! Nog even en jullie gaan voor het echie! Super hoor!
    Hier trouwens eigenlijk nooit slaapproblemen met zoonlief dus kan je daar niet mee helpen. Hoe oud is je kleine? Zoonlief zit hier nu in de fase van op de grond gaan liggen en gillen dus dat uitproberen kan best.....

Jojo, fijn dat je minder pijn hebt! Ik heb ook veel last gehad van mijn bekken tijdens de zwangerschap en wat woezel zegt: luister naar je lichaam!
    De keus voor MvM kunnen wij niet voor je maken. Ik vond het zelf logisch om mee te doen. Heb zelf in de mmm gezeten en in mijn omgeving zijn er vrouwen afhankelijk van medicatie om zwanger te worden.

Oboemasbaby, hoe is het? Nog steeds geen kwaaltjes oid? Las positieve dingen over je moeder. Fijn!

Woezel, hoe is het bij jou?

Hier erg moe vandaag. Gister toch een vermoeiende dag gehad. Voel aan de ene kant positieveteit maar maak me toch wat druk over die punctie die niet helemaal gelukt is. Heb ook een fikse blauwe plek en daardoor wat last van mijn arm.
    Denk dat ik alles even op me in moet laten werken. Voel me een beetje down vandaag...

14. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Oh vreselijk he mamsie, is hij erg driftig? Mijn zoontje best soms, wil dan opeens niet de kinderstoel in of buggy en gaat zich dan helemaal strekken.

Oh en iets nieuws is nu dat hij ergens naar wijst als hij het graag wil hebben, iets van de tafel, dan gaat hij zijn arm enorm uitstrekken en wordt hij helemaal rood haha, soms geef ik het hem (als het geschikt is voor kinderen) en soms niet, en dan kan hij nogal boos worden...:p

@Jojo, ja ik ga het denk ik maar niet forceren nu hij wat ziekjes is. Maar wel proberen niet te snel eruit te halen..zoals afgelopen nacht

15. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Heel herkenbaar Minniej! Dat wijzen en dan huilen, niet in de kinderwagen willen etc..... Zoonlief is morgen 1,5, hoort er allemaal bij!

Gaan jullie nog iets leuks doen met de pasen?
    Ik moet werken maar ga tussendoor ook bij familie langs. Altijd fijn om alle broers,zussen etc weer te zien!

16. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Wij hebben vanavond toevallig gezellig familie over de vloer gehad maar morgen gaan we denk ik lekker erop uit, wandelen met z'n 3en.

Oh ik hoop zo dat hij vanavond doorslaapt!! Hij is minder verkouden en zit vandaag veel vrolijker te spelen.

Fijne avond en pasen morgen:)!!!

17. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Mijn zoontje is trouwens 14 maanden, ja ik had ook gelezen dat ze wat driftig kunnen worden vanaf 1 jaar, hoort inderdaad bij de ontwikkeling

18. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    He meiden,

JoJo: fijn dat je wat aan mijn tips hebt!;)

MinnieJ: Het is wel heel zielig van je zoontje hoor! Ik weet het ook niet zo goed. Hier ook geen ervaring mee hier dus heb ook niet echt tips. Maar snap dat je hem geen uren laat huilen, zou ik ook niet kunnen hoor. Vind het al heel wat dat jullie het een half uur hebben vol gehouden. Het gaat vast een keer goed komen!

Hier ook af en toe een mega driftkop hoor. Vooral als ze moe is. Nou, dan zie je dr gewoon zoeken naar iets waar ze mee kan gooien. Moet er soms wel om lachen hoor... Maar als ze dan iets niet mag gaat ze ook gillen en stampen en met dingen gooien. Dus, heel herkenbaar.

Mamsie: Wel te begrijpen hoor dat je je een beetje down voelt, Komt ook veel op je af ineens. Dit verwacht je ook niet dus kan me voorstellen dat het er goed inhakt hoor! Ga maar lekker genieten van je paasweekend met je gezinnetje!

@Hier; Mijn oom is gisteravond helaas toch geopereerd. Zijn meer tegen gekomen dan ze hadden gehoopt/verwacht. Morgen wordt hij weer geopereerd, dan weten we meer. Vooralsnog is er hoop en wordt hij in slaap gehouden.

Morgen de hele middag bij schoonouders, schoonmoeder is jarig. 2e paasdag lekker met z'n drietjes. Heerlijk! Lekker uitgebreid ontbijten, lekker beetje wandelen, lekker niksen. Heerlijk:D

Nou, fijn weekend/pasen meiden!

X

19. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja mamsie ik kan me ook goed voorstellen dat je erg van alles bent geschrokken en daardoor erg moe/down bent, probeer maar lekker van het paasweekend met je gezinnetje te genieten en even verstand op 0.

Fijne dagen dames!

20. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

PS. hij heeft afgelopen nacht weer doorgeslapen, maar ik durf niet te vroeg te juichen:)

Deel Deze Pagina