In de lente voor een tweede gaan (of een eerste!)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door MinnieJ, 15 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Goedemorgen dames, ik ben benieuwd, hebben jullie sinds de zwangerschap ook zoveel tandklachten gehad of ben ik de enige?

Ik vermoed dat er voor mij weer een wortelkanaabehandeling aan zit te komen...gisteravond in bed wreef ik met mijn vinger over mijn kies waar een vulling zit en dit deed pijn, pfff, ik ben afgelopen jaar zo vaak bij de tandarts geweest!

Zo maar even bellen of ik eerder langs kan komen, ik had 30 mei een afspraak, ik zal uitleggen dat ik probeer zwanger te raken, want anders kan ik geen verdoving krijgen.

Wel balen want de vorige keer moest ik ook nog 6 wk met een noodvulling rondlopen, en daarna ging ze nog meer zenuwen doodmaken na die 6 weken, en had ik dus weer verdoving nodig.

Dus stel ze zegt dat het nodig is die wortelkanaabehandeling dan kan ik zeker de komende 6 weken even niet zwanger raken.

Maar goed, eerst maar even bellen of ik volgende week langs kan komen en kijken wat ze zegt. Ik heb er niet perse last van met eten of drinken dus wie weet kunnen we het nog uitstellen. I hope so!

@Lieke, het lijkt me vreselijk moeilijk voor je er nog vertrouwen in te hebben. Ik kan me dat heel goed voorstellen..maar toch denk ik dat je moet proberen vertrouwen te hebben in de medici, dat zij het wel goed in de gaten zullen houden, ze weten nu wat er is gebeurd en willen natuurlijk alles doen om dit niet nogmaals te laten gebeuren dus zullen extra controles uitvoeren. Maar uiteraard is dit iets wat je gewoon voor de rest van je leven getraumatiseerd heeft. Ik hoop dat zodra je zwanger bent je er een beetje van kan genieten, en da talles goed gaat natuurlijk.

2. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hihi...ik denk dat ik weer te snel ben gaan stressen, stresskip die ik ben, realiseer me net dat die kies niet meer pijn doet bij aanraking, en dat ik gisteravond een nieuw mondspoelmiddel heb gebruikt wat wellicht de gevoeligheid kan hebben veroorzaakt...? Iemand hier bekend mee? Hextril heet het.

Mijn tandvlees was wat geïrriteerd op een plek, dus had ik dat besteld online, het is tegen ontstekingen, ik was bang dat het helemaal ontstoken zou raken dus dacht preventief hiermee aan de gang te gaan. Ik bloed nu ook minder bij het stoken op die plek, dus het zal wel helpen tegen het geïrriteerde tandvlees:)

Ik ben benieuwd (als ik weer zwanger raak) hoe dan de staat van mijn gebit zal zijn na afloop...

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hahaha MinnieJ, niet te veel stressen!

@ Lieke: Oh nee, mijn bengel is echt een bengel, in de zin van 'een heel ondeugend meisje'....:p

Met mijn zwager gaat het naar omstandigheden goed, hij werkt heel erg hard met fysio om vrijdag naar huis te kunnen.

Zo lekker met mijn dochter zwemmen... heerlijk:)

x

4. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Lieke; Ik snap nu de verwarring, in mijn handtekenig staat inderdaad (b)engel, snap dat dat er een beetje raar staat:$, zal het aanpassen...

5. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hoi!

tijdens mijn zwangerschap ook veel problemen gehad met 1 kies (brak af, vullingen 3x opnieuw moeten doen). Nog steeds een wat gedoe......
    Vroeger zeiden ze dat ieder kind je een tand kost :D!

Heftig hoor Lieke, alles wat je nu door maakt. Die onzekerheid lijkt me echt verschrikkelijk. Hopelijk snel zwanger en dan "snel" die 9 maanden door.

Kleine man is nog steeds aan het kwakkelen. Lag er voor 12 uur al in, wilde niet eten en huilde een tijdje. Arm ventje!

Hoe is het weer bij jullie? Hier klaart het wat op. Hopelijk blijft dat zo!

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ja nou dit kind heeft me mijn hele gebit gekost:p! Maar ik ken de uitdrukking ja, mijn moeder zei het ook toen ik zwanger was, had alleen nooit verwacht dat het zo heftig was, ik had echt een heel goed gebit, ging elk half jaar en nooit iets, nu ben ik echt in 1 jaar tijd wel 6x geweest!!

Wat vervelend dat hij nog niet helemaal lekker is, heeft hij wel een beetje geslapen vanmiddag?? Slaap doet wonderen!

Hier na meer dan een week was de kleine man vannacht weer wakker en heeft manlief slaapwandelend hem bij ons in bed genomen, net toen ik gister zat te juichen dat hij alweer meer dan een week doorsliep, stom stom stom, zoiets brengt altijd ongeluk!

7. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @MinnieJ, gelukkig lijkt het mee te vallen met je tand. Ik heb wel iets meer last van tanden en tandvlees sinds de bevallingen, maar niet extreem. Maar goed ik moet binnenkort weer, dus wie weet wat dat weer brengt...
    Tja vertrouwen op de artsen is heel moeilijk, omdat ik tijdens de zwangerschap van Bart ook al extra echo's had ivm overschot aan vruchtwater. ik hoop maar dat ze nu beter weten waar ze op moeten letten.

@woezel, was inderdaad je banner die me op het verkeerde spoor zette. Gelukkig zat ik er naast! Dit gun ik echt niemand, maar helaas komt het nog veel te veel voor in NL. Alvast succes met klussen, want ik zie dat jij in je vruchtbare periode zit.

@mamsieM: Balen van je zoontje. Maar het weer is ook echt waardeloos. hier (Zuid-Limburg) was het overdag best mooi, maar vanavond weer regen.
    Ja ik hoop ook dat de tijd voorbij gaat vliegen! We zullen het zien... Gelukkig heb ik al een heel lief meisje hier rondrennen die de boel lekker vrolijk en bezig houdt.

Ik zie een aantal banners met andere teksten dan een cyclus: zijn jullie wel al bezig met zwanger worden, of nog niet?

8. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Goedemorgen meiden!

ik trek net de gordijnen, regent het gewoon al hier. Getsie! Het zou vandaag wel warm worden maar met die regen hebben we daar weinig aan....:(

Zoonlief lijkt iets op te knappen gelukkig! Mocht ook wel, lopen alweer ruim een week te kwakkelen.

Lieke, het klopt dat wij nog niet bezig zijn voor een 2e. Manlief heeft na de geboorte van Thijn gezegd geen 2e te willen. IK wil wel heel graag. Eind december een goed gesprek gehad. Manlief heeft het gevoel dat 1 genoeg is. Lastig want mijn gevoel zegt wat anders. Hij heeft echter niet doorgehad dat ik er zoveel verdriet van had.
    Paar weken geleden voor een gesprek. Daarin gaf hij dat het gevoel van 1 kind er nog steeds is maar dat hij verwacht dat er nog wel een 2e komt, alleen wanneer? Ik moet dus even geduld hebben.

9. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Hier regent het ook gewoon de hele dag. Blehg....Wel hartstikke warm maar regen, jakkie. Dochterlief weer lekker in bed.

MamsieM: Hoop dat je zoontje inderdaad op gaat knappen... Zo zielig als ze ziek zijn.

Hier komen inderdaad de vruchtbare dagen er al weer aan dus we gaan weer een poging wagen...:p

Mijn zwager mag morgen naar huis! Wordt hij vervoerd naar NL en mag ie thuis verder revalideren. Heel fijn!

Fijne dag!

X

10. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hier is het al een uurtje droog. Heb gauw de was buiten hangen. Het waait behoorlijk en is warm dus hopelijk droogt het wat.

Fijn Woezel, dat je zwager naar huis mag! Echt super zeg!
    Enne, veel plezier de komende dagen dan he :D

11. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hello!!

Pfff nou hier een moeilijk dagje maar het lijkt weer de goede kant op te gaan:)

Ik kreeg de kleine man niet aan het slapen terwijl hij wel erg moe was. Dus eerst na 10 min jammeren even zijn luier gecheckt en niks, vervolgens even gewiegd en viel hij bijna in slaap, maar zodra ik hem weer neerlegde huilen geblazen (klonk wel heel moe) dus heb het even 10 min laten gaan, maar na 10 min besloot ik hem dan toch maar even eruit te halen want ik was al bijna een half uur met hem bezig en soms is dat dan even beter een pauze in te lassen en tot rust te komen.

Dus half uurtje eruit geweest, wat gedronken en gepoept (wie weet zat die drol hem dwars want normaal gesproken doet hij dat 's ochtends) en weer terug gelegd, nu sinds 10 min is het eindelijk stil, overigens toen ik hem teruglegde heeft hij niet meer gehuild nu, alleen maar gezellig gekletst.

Nu even ontspannen, en ja het blijft een rotlente met raar weer, denk je even te gaan wandelen omdat het zonnetje even schijnt en dan plots gaat het weer regenen.

Fijn dat je zwager naar huis mag Woezel, daar zal hij ook wel blij om zijn!

En nu hup onder de dekens jij:p!!

Zo ik ga even onderuit op de bank, doei doeiiii

12. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

@En woezel al druk aan het "klussen"?

Als je vorige maand zo vroeg menstrueerde zal je ovulatie ook eerder kunnen zijn..

@Mamsie kleine man al wat beter?

@Lieke, ik kan me heel goed voorstellen dat je niet gerust bent, ik denk dat het erg belangrijk is te blijven communiceren met de gyn/verlosk. LIever te vaak dan te weinig aan het belletje trekken als je twijfels hebt. Maar het is een vreselijk traumatische ervaring, zoiets kan je onmogelijk opzij zetten.

@zwangere dames alles verder goed? Echo's?

Hief heeft de kleine man weer heerlijk tot 8u geslapen vanmorgen, het gaat de goede kant op laatste tijd, 1 nacht wakker geweest en bij ons geslapen maar de rest in zijn eigen bedje, nu gauw afkloppen want elke keer brengt het ongeuk:p

13. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hoi!

kleine man nog niet helemaal fit. Snottert flink en hoest ook aardig. Slaapt wel veel overdag (maar is in de ochtend gewoon om 7 uur wakker ;)).

Hoe is het met iedereen? Lekker aan het zwangeren of aan het klussen? :D

Nog erg gespannen voor moederdag? Hier loopt manlief continue opmerkingen te maken over wat ik wil en Thijn vragen of hij al bedacht heeft. Moet er wel om lachen. Ben benieuwd of ik zondag nog wat krijg! :)

14. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    He dames,

MamsieM; wat vervelend dat je mannetje nog zo aan het kwakkelen is. Het moet ook gewoon echt eens wat beter weer worden. Dit is natuurlijk ook niks...

MinnieJ: Lekker van je zoon en ht slapen. Zit schot in hoor als hij steeds vaker doorslaapt in zijn eigen bedje

@ Hier: Ja, zou maar zo kunnen dat mijn ovulatie eerder is. Zijn daarom al goed bezig met klussen...:p

@ moederdag: Geen idee of manlief nog wat gekocht/bedacht heeft. Dochter heeft op het kdv wel iets gemaakt en dat vind ik toch het leukst. Zondag gewoon lekker genieten met z'n drieeen. Verwacht in ieder geval geen 'grote' dingen maar dat hoeft van mij ook niet zo.

x

15. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Goedemorgen meiden!

allemaal goed geslapen? Hier al op tijd uit bed. Zoonlief vond het om 7 uur wel mooi geweest ;).
    Het zonnetje breekt voorzichtig door dus ik ga zo maar even lekker hardlopen. Straks even naar mijn ouders voor een kop koffie. Mijn moeder komt zo uit het ziekenhuis (nieuwe knie gekregen).

Jullie nog plannen (behalve flink klussen natuurlijk :D)?

16. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen.

Fijn MamsieM dat je moeder naar huis mag. Waarom heeft ze een nieuwe knie gekregen?

Mijn zwager is gister avond eindelijk weer thuis gekomen.

Hier vandaag aan het werk. tot 15.00... Tja, eigen toko kost soms wat extra tijd...

Fijne dag!

17. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Het zonnetje schijnt, joehoe!!

Hier druk aan het schoonmaken want morgen komen de schoonouders (schoonLoeder:p) een week logeren uit Italië. En mijn schoonmoeder is nogal een schoonmaakneuroot, dus zelfs als ik heb schoongemaakt vindt ze het nog vies.

Fijn weekend allemaal!!!

18. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Knie was versleten dus een nieuwe.

Haha Minniej dat wordt een gezellig weekje voor je! Ook fijn met het klussen :)

19. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @mamsiem, ok dus je moet nog een tijdje geduld hebben. En nu alvast een beetje in de stemming komen door hier mee te mailen?
    Balen dat je een ziek kindje blijft houden. Hier zijn. Ook alle drie aan het hoesten.

@woezel, spannend. Ik hoop voor jullie dat het raak is deze maand! Fijn dat je zwager thuis is. Wat voor eigen zaak hebben jullie als ik vragen mag?

@minniej, ja dat herken ik wel heel erg wat je schrijft over je zoontje. Maud ging ook altijd moeilijk slapen en sliep dan ook nog eens kort. Vooral de eerste maanden. Op een gegeven moment was dat ovér. Maar jj bent met ruim een jaar nog druk bezig. Of krijgt hij tandjes of iets dergelijks?
    Ja het zal heel zwaar worden, maar dat zien we dan wel. Ik kan het nu niet oplossen, dus probeer me er niet te druk over te maken. Eerst maar eens zwanger worden....
    En succes met je schoonmoeder!

Moederdag, ik verheug me al op het ontbijtje op bed! Verder heb ik een paar moeilijke dagen achter de rug. Vel verdriet en gemis van ons zoontje. Het opnieuw zwanger proberen te worden, maakt al weer bepaalde emoties los...

20. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Hoi!

iedereen een goede nacht gehad? Hier had manlief de wekke om 6.30 gezet terwijl hij er pas om 7.30 uit moest ;). Voordeel was wel dat hij wakker was toen Thijn wakker werd en ik dus lekker kon blijven liggen. Voor moederdag een mooie bos bloemen gehad en we gaan met z'n drietjes naar het theater! Leuk, leuk. Hoop dat Thijn dat ook leuk vindt. Nu nog een mooie voorstelling uitzoeken.

Minniej, hoe was de nacht bij jullie? Kleine man goed geslapen?

Oboemasbaby en jojo, hoe is het met onze zwangere dames? Lekker aan het genieten?

Woezel, is je oom goed thuis gekomen?

Lieke, ik kan me niet voorstellen wat je moet voelen en doormaken nu. Volgens mij zal het verdriet altijd blijven. Een nieuwe zwangerschap zal fijn en mooi zijn maar ook zo ontzettend eng en spannend.
    Vandaag is het moederdag en had je een prachtige kleurplaat van Maud moeten krijgen met Bart lachend in de box. Helaas is dat niet zo en dat doet pijn. Sterkte meid!

Fijne dag meiden!

Deel Deze Pagina