Tja als ik soms hier en daar wat op het forum lees dan denk ik soms, hmmm mijn ventje is toch niet zo makkelijk, maar ik lees ook weer ergere verhalen van kindjes die NOOIT goed slapen 's nachts, terwijl er hier toch soms weken zijn dat hij wel goed slaapt. Het wisselt zich gelukkig af. Laten we er dus maar niet vanuit gaan dat een volgende kind opeens niet makkelijk zal zijn, en wij moeders kunnen heel wat aan toch? Zelfs ik kan nu meer aan dan ik ooit van mezelf had verwacht de eerste weken na de bevalling. Wat mij erg lijkt is een huilbaby, mijn onderbuurvrouw vertelde over haar dochter die een huilbaby had en gewoon niet aan slaap toe kwam, een jaar lang, en dag in dag uit met haar rond moest lopen omdat ze anders huilde, dat lijkt me pas echt zwaar...
@Pilou: Welkom, inderdaad, als je vragen hebt stel ze gerust! Vinden we leuk... Ja, die excuusjes, die herken ik ook wel, maar ja, dan kun je wel bezig blijven, er is altijd wel wat... Dus, inderdaad gaan met die banaan Wat betreft een makkelijke baby als 2e; mijn zus haar eerste, daarvan dachten we allemaal 'nou, dat is een makkelijke' maar nu haar 2e, nou die is pas makkelijk zeg! Dus ja.... Denk dat je een heleboel ook zelf in de hand hebt en wij moeders kunnen een heleboel hebben hoor Zo, hier lekker op de bank, kopje koffie erbij, dochterlief lekker te slapen...
Absoluut, dat is een angst die elke ouder denk ik wel heeft. Maar als ik een huilbaby zou hebben zou ik toch stad en land aflopen om erachter te komen wat er is. Een huilbaby heeft toch vaak wel z'n redenen. En als er een dokter niet achterkomt dan zouden we misschien derek ogilvie moeten proberen .
Ja, dat denk ik ook, een (huil)baby huilt niet voor niks, er is denk ik dan altijd iets aan de hand. Zou ook alles afzoeken om er achter te komen wat er mis is
Ik vond het eerste gesprek ook erg lastig. Heb het heel lang voor me uitgeschoven. Gevolg was dat ik slecht in mijn vel kwam. Onze relatie kwam onder druk te staan. Uiteindelijk trok ik het niet meer en heb ik wat dingen op papier gezet. Zo is het eerste gesprek begonnen. Ik wilde hem ook niet pushen en vond dat ik geduldig moest zijn. Dat werkte dus niet bij mij.... Succes! @pilou welkom!
Hey Foofer, Ja ik had ook nergens zin in eigenlijk toen ik mijn dochter net had gekregen. Maar het is inderdaad leuk dat hij straks met wat geluk de ringen kan komen brengen, aahhhh hoe lief. Ik denk wel dat je gelijk hebt wat betrefd de verzorging van je kind. De omgeving en je manier van ouderschap bepaald natuurlijk ook grotendeels het gedrag van je kind. Maar ik doe dat netzo goed met mijn zwangerschap en bevalling, die waren zo perfect. Kan dat nog een keer dan? haha.. Die ogen heeft me dochter overgins van mij gestolen, veel mensen vragen er altijd naar online. Bedankt voor het compliment trouwens. Ik ben een beetje aan het kijken om weeris een andere foto van mijn dochter te plaatsen. Maar jij hebt ook een moeilijke man lees ik wat betrefd babies krijgen en maken? Die van mij heeft allerlei gekkigheid. Want hij moet eerst een week zijn zaakje koel houden anders gaat het niet goed enzo.... HAHA!
Nou ik heb juist een makkelijke man, misschien is dat het probleem Ik ben een enorme planner. Met vakanties kan ik al goed een jaar van te voren bezig zijn, gewoon omdat ik dat ook heel erg leuk vind! Als het aan hem ligt dan bekijken we dat 3 maanden van te voren ofzo. Ik raak dan al in de stress dat er geen plek is in het vliegtuig of hotels volgeboekt zijn En zo is het ook met een tweede, ik vind het gewoon leuk om daar naar toe te leven. Zodra hij z'n stem weer terug heeft (hij heeft nu een keelontsteking) dan ga ik er met hem over hebben @Silvermist er zijn bijna 4 weken voorbij sinds je gestopt bent met de pil, heb je al symptomen van een aankomende ongi? @Woezel hoe is het met je kleine meid? Voelt ze zich al wat beter? @MinnieJ Hoe is de nacht gegaan? Heeft hij goed doorgeslapen?
Nou ik mag niet klagen dames, hij was om 5.30u wakker, en daarna sliep hij tussen ons in nog eventjes verder, ik helaas niet maar goed ik voel me wel ok met 6 uurtjes slaap dat is al beter dan op zijn vanaf 4u! Ik zie nu vanmorgen wel dat er een wit plekje is in zijn tandvlees, nog niet open gebroken maar dat zal vast niet lang meer duren! Het is ook op de plek waar ik het verwacht, hij heeft nu namelijk 3 onder en 2 boven, en vaak komen ze gezellig met z'n 2tjes tot nu toe dus ik zie dat er onder nu een wit plekje is en daarna zullen de bovenste snijtanden wel weer doorkomen, grappig hoe dat telkens in een bepaalde volgorde gaat Hoe is het verder met jullie? Woezel is je dochtertje al wat beter?
Hoi hoi, Mijn dochter is weer een stuk beter gelukkig. Geen koorts meer, alleen nog wel erg verkouden, snottebellen blijven maar lopen... Ze heeft gelukkig haar energie wel weer terug, volop! @foofer: Ik herken dat wel, dat plannen, ik ben echt een controlefreak, hoewel dat wel mnder is geworden met mijn dochter, je kunt nu eenmaal niet alles plannen. Alles omtrent haar plan ik echter to in details, voor mezelf vergeet ik dan nog wel eens wat. Vorig jaar op vakantie bijvoorbeeld, alles (en extra) voor dochterlief mee genomen maar voor ons de helft vergeten... Ik probeer het nu ook allemaal een beetje los te laten. We zien wel waar het leven ons allemaal brengt... moet eerlijk bekennen dat ik gister even een 'lichte paniekaanval' had... Manlief kwam 's avonds laat thuis, beetje babbelen enzo, hadden we het over zijn verjaardag volgende maand, zegt ie; 'Ja, misschien ben je dan al wel zwanger'. Ja, wel nee, moet het wel in 1 keer raak zijn, wat is de kans.... Lagen we in bed, manlief meteen in dromenland, denk ik opeens OMG! Het zal maar zo zijn, meteen al zwanger, dan ga ik bevallen als dochterlief net 2 is, is dat niet te vroeg? INeens allemaal twijfel... pffff hoe bizar zit een vrouw toch in elkaar.... anyway. Toen ik vanmorgen na een goede nachtrust wakker werd was de paniek aanval al weer over hoor.
Fijn dat ze weer wat beter is! Bijzonder he, die twijfel dan ineens.... Had ik bij mijn eerste ook. Als het dan daadwerkelijk zover is...... Komt allemaal goed! Hier de kleine man net op bed. Even een kopje koffie en dan even in huis aan de slag!
zo herkenbaar, heb je dna ook dat je opeens over de bevalling na gaat denken zo 's avonds in bed? Want dat had ik pas in bed, oh shit leuk zwanger zijn en leuk een baby, maar dan moet ik wel weer bevallen! En de pijn! De knip! De hechtingen! De weeen!
Daar zou ik dan helemaal niet tegenop zien. Vond de bevalling prima te doen (was er ook 1 uit het boekje volgens vk). Wel dat ik dan nu denk: als het maar leeft en gezond is.....
Nee, van die bevalling heb ik ook niet, terwijl ik toch een behoorlijk zware bevalling heb gehad (ingeleid, weeenstorm en nog wat dingetjes...) Maar meer zo van, hoe moet dat met 2 kinderen, zal mijn oudste wel al zelfstandig genoeg zijn, doen we onze dochter niet te kort, van dat soort dingen..... Denk wel dat ik meer bezig zal zijn met of het allemaal wel gezond is enzo, wat MamsieM zegt, bij de eerste was het toch wel een beetje zo onwennig nog dat ik helemaal niet stil stond bij het feit dat het mis kon gaan (eerste 3 maanden zeker) Nu ben ik me daar wel meer bewust van omdat je hebt meegemaakt wat een wonder het is dat alles maar zo goed en gezond gaat... Maar, heb er wel weer heel veel zin in
Tijdens mijn zwangerschap en in de periode erna in onze omgeving meegemaakt dat het niet goed ging. Miskramen, kindje overwachts overleden tijdens zw.schap (32 weken) en een afgebroken zw.schap omdat de 20 weken echo niet goed was. Dus ja, als het maar gezond is. De rest is voor mij bijzaak.
hai again, had me al voorgesteld maar was jullie kwijt en had een eigen topic geopend voor gestopt met de pil in januari maar daar is weinig animo helaas, we waren daar maar met zijn tweetjes en dat is toch minder gezellig dan in een groter clubje, dus is er nog een plekje vrij
hai hai, hier is dan nummer 2.. hopelijk is het hier gezelliger dan een topic met zijn tweetjes haha. ben in januari gestopt met de pil.. nu in ronde 2.. wij gaan voor ons 1e kindje!
@jojo, hier zit er ook een kop op hoor, een pittig ding dat is zeker @foofer, mijn 1ste word nu bijna 2, en nee vroeger wel regelmatig maar 3x lange cyclus van 58 dagen nu nog 5 dagen tot nod als ik van een normale cyclus uitga en anders kunnen we nog even wachten @minnieJ, ja klopt het zwanger zijn, het moeder zijn het is geweldig! @foofer, is je kleine man weer beter? @foofer, hier nog nooit laten logeren, wij willen wachten tot ze zelf wil en niet omdat wij of anderen het willen @minnie, ook een thuismama net als mij, of thuis om een andere reden @oboemasbaby, succes in de 2e ronde! @chai, ook bezig voor een tweede, hier is het ook het komt wanneer het komt, ik mag het geluk hebben dat er al eentje rondloopt dus dat neemt voor mijn gevoel toch een beetje de druk van de ketel @minnie, hier hetzelfde als gehad als bij jou met slapen dus wij hebben er wel voorgekozen om L. na 1,5 uur wakker te maken overdag ze slaapt nu van 13.00 tot 14.00 of 14.30 @foofer, balen dat je nu ook zelf ziek bent beterschap! @minnie, zetpilletje kan nooit veel kwaad en het haalt de scherpe randjes eraf zeg maar bij verkoudheid,griep, tandjes etc rust is ook belangrijk zowel voor je kleintje als jezelf @mamsie en foofer, ik begrijp dat jullie man nog niet wil voor een tweede, lastig hoor @minniej, heel herkenbaar dat slapen, hier ook gehad maar is vanzelf weer overgegaan @woezel, dochterlief al beter? @tandjes, hier altijd verkouden en week later een tand, kon de klok erop gelijk zetten @foofer, hoe oud is je zoontje? @chai, hier ook die twijfel hoor of het ons gegunt is om weer zo'n makkelijk kindje te krijgen, ik ga van het ergste uit kan het altijd meevallen @foofer, wauw gefeliciteerd! trouwen! geweldig! hoop dat je een super dag hebt! @foofer, nee nog geen symptomen, ik ga er maar vanuit dat ik weer net als bij onze eerste een cyclus heb van 58 dagen dat was toen ook 3x 58 dagen en raak dus ik heb nog even te gaan en zo niet dan over 5 dagen nod @tandjespijn, L. mocht de hele tijd spelen met een tandenborstel zoalng ik er bij was dan kan ze lekker knauwen en het tandvlees zelf masseren ben er van overtuigd dat het haar zeker verlichting heeft gegeven ze heeft er nooit last van gehad niet huilen jengelen slecht slapen niets alleen 2 dagen verkouden/snotterig @woezel, herkenbaar de kleine paniekaanvalletjes, ik heb ze ook regelmatig maar meer de wat als.. of stel dat.. @bevalling, binnen 5 uurtjes gepiept, eitje zo kan ik er nog wel 6 uitgooien (bij wijze van spreken dan he) zo ik ben bijgelezen vanaf het moment dat ik binnenviel, als ik iemand ben vergeten sorry
zoo meiden, ik heb even een paar pagina's terug gelezen en ben aardig op de hoogte! Ga alleen nu wel van het forum want vriendlief is thuis van werken, dus we brengen nog even tijd samen door... Tot morgen.