Prima zitten heeft echt niks te maken met of ze in een gewone stoel kunnen... En niet willen tillen.... Ik persoonlijk vind je echt mega onverantwoord bezig... Ik hoop voor je dat je geen ongeluk krijgt met alle mogelijke ernstige gevolgen van dien https://www.kindveiligvooruit.nl En bekijk ook het filmpje even...
Oei... Bij een zwaar ongeval, vrees ik dat ze t niet gaat overleven. 8 maanden is veel te vroeg voor voorwaarts, Advies is niet voor niets minimaal 15 maanden achterwaarts en liefst 4 jaar. En een Maxicosi kun je toch gewoon in de auto laten? En anders zijn er ook achterwaartse stoelen, meesten vanaf ca 9 maand, waarin je je kindje veilig kan vervoeren.
Hmm nu ga ik twijfelen over hoe wij het doen... Thuis hebben we een MC Pebble, maar hebben geen auto, dus gebruiken 'm af en toe voor ritjes. M'n ouders hebben net een Römer King II (voorwaarts met gordel) gekocht voor in hun auto als we op bezoek zijn. Ze wonen aan de andere kant van het land en we gaan met de trein op bezoek, dus dan is het wel handig als zij ook een stoel hebben. In zo'n situatie: is het wel ok om je kindje in een autostoel ipv MC mee te nemen? DL is bijna 11 mnd en ik schat in 75 cm en 10 kg, stapt langs de meubels. Het gaat om ritjes van max 30 min per keer.
Maar met een tobi moet ze toch ook tot de auto worden gedragen? Dan laat je gewoon de mc in de auto staan. Ik heb nooit met de mc gesjouwd. Met 8mnd over gaan is echt niet veilig.
@Bloem93 Dit dus! Ik vind het echt idioot wat je doet met een baby van 8 maand, sorry. En ik had de Maxi Cosi inderdaad ook gewoon altijd in de auto staan. Of je je kind nu op je arm naar de Maxi Cosi tilt of naar de vervolgstoel dat maakt niks uit, ik vind het een slappe smoes.
De Maxi Cosi is de echt veiligste stoel zolang ze hier nog in passen. En daarna bij voorkeur tot minimaal 15 maanden achterwaarts (mijn dochter van bijna 4 zit zelfs nog achterwaarts). Kun je voorlopig de Maxi Cosi niet meenemen als je met de trein gaat? Ik vind 75 cm nog wel klein voor een groep stoel.
Je hoeft de mc toch ook niet te tillen? Het is een autostoel dus die laat je in de auto staan. De vervolgstoel til je er toch ook niet steeds uit? Ze kunnen prima de mc in en uit als die gewoon in de auto in de gordel staat. Ik ga ook echt niet dat ding tillen, heb het 1x gedaan: van het ziekenhuis de auto in de dag na de bevalling. Daarna is die de auto niet meer uitgekomen. Maar goed jouw kind, jouw leven. Hopelijk niet jouw ongeluk.
wij hebben onze zoon van 17 mnd ook nog in de maxicosi (ongeveer 82 cm vermoed ik en 12 kilo). hij zit met zijn hoofd echt nog goed. beentjes hebben wel weinig plek en die zet ik altijd gebogen neer als het ware. ik laat overigens idd ook altijd maxicosi gewoon in auto staan. ik zou die baby van 8 mnd idd weer terug in maxicosi gaan zetten.
Voel me opeens zo slecht dat ik m'n dochter al een ritje in de voorwaartse stoel heb meegenomen... Wil natuurlijk veiligheid voor alles! Net m'n moeder gemaild dat we het even anders moeten doen. We hebben zelf ook een autostoel nodig voor hierna, want binnen nu en een jaar krijgen we onze eigen auto. We hebben al een 2Way Fix, dus nemen een 2Way Pearl. Die kan tot 4 jaar achterwaarts. Ik heb m'n moeder gevraagd om die te kopen op onze kosten. Dan kan die voorlopig in haar auto en gebruiken wij thuis nog even de Maxi Cosi. Is een 2Way Pearl even veilig op deze leeftijd als een Maxi Cosi? Het gaat er toch met name om dat ze tot min. 15 maanden achterwaarts vervoerd worden? Of is het stoeltje zelf ook anders? Sorry voor al m'n vragen, maar wil dit echt goed doen!!!
Dan laat je de mc lekker staan in de auto en til je alleen je kind... Ik begrijp gewoon niet waarom je met allerlei excuses komt en niet bewoon de veiligheid van je kindje voorop stelt.... Wil je liever even tillen, of de kans op een dood kind..? Ik zou het wel weten hoor....
Het achterwaartse is het belangrijkst.. Ze Worden dan als het ware in de stoel gedrukt, het hoofd kan dan dus niet dubbel klappen, het hoofd weegt vergeleken een lichaampje veel meer... Als ren bowlingbal op een stok zeg maar... Als ze vooruit zitten vliegt het hoofd naar voren, klapt de nek dubbel, met alle gevolgen van dien De stoel is natuurlijk ook anders, maar het gaat met name om dat achteruit veiliger is
Dankjewel. Ik denk dat we dan thuis voorlopig de MC gebruiken met autogordel en bij m'n ouders een 2Way Pearl met Isofix. Ik vind het heel onhandig om de MC in de trein mee te nemen. Tenzij ik die gebruik als zitting op de buggy, maar dat vind ik niet ideaal. Als DL dan voorbij de 15 maanden is en wij hebben ook een eigen auto, nemen wij de 2Way Pearl over en kunnen m'n ouders de Römer voorwaarts gerichte stoel gebruiken. Wat een stoelendans he... Vind het zoooooo'n naar idee met het hoofdje... Ik was altijd in de veronderstelling dat het vanaf ca. een jaar veilig was vooruit, maar heel goed om te weten dat dat niet helemaal klopt. Snap ook echt niet dat je met 8 maanden al vooruit vervoert...! Met OV let ik er ook altijd op dat ze achterwaarts zit in de buggy. Dank voor de info en geruststelling!!!
Lijkt mij een prima oplossing zo! En voel je zeker niet schuldig, nu je het weet zorg je toch meteen voor een veilige manier voortaan? Dat lijkt me het belangrijkste.
Mijn dochter zat toen ook al in de stoel groep 1 hoor Onze maxicosi ging maar tot 9 kilo en was een klein model Dusja dan heb je vrij weinig keus als je kind helemaal opgepropt zit en niet eens meer kan bewegen. Dat vind ik gevaarlijk! Ik vind dat je als moeder zelf wel kn beslissen of het onverantwoordelijk is of niet. Jij vind het onverantwoordelijk en ik niet. Dan kan je ook de discussie beginnen over voorwaarts en achterwaartse vervoeren tot 15 maanden.
Dan nog maakt het het niet minder gevaarlijk... 8 maanden is gewoon te klein voor een vervolgstoel.. En dan kun je hoog of laag springen, feit is gewoon dat de nek nog lang niet sterk genoeg is.. En dus is het gewoon niet veilig. En de discussie tot 15 maanden achterwaarts... Denk je dat dat advies er voor lol is? En dat ze het voor de lol willen gaan verplichten?
Nou blijkbaar zijn sommige ouders dus niet in staat om verstandige beslissingen te nemen. Het gaat er niet om of jessi, biny, ik enz dat onverantwoord vinden, het IS onverantwoord. Het is zoals iemand eerder zei idioot om zo gevaarlijk met je kindje om te gaan. Dan koop je een groter model maxi cosi of een achterwaartse autostoel.
Omdat ik mn kind veilig in de auto wil hebben...? Wat gewoon iedereen zou moeten willen... Ik begrijp niet zo goed waarom je zo doet...? We geven gewoon aan dat het niet veilig is.. dat doen we, omdat we niet willen dat je kindje het niet overleefd bij een ongeluk omdat het in een verkeerde stoel zit.(en dus eventueel verkomen had kunnen worden) Gewoon, omdat we het best met jou en je kindje voor hebben...
Thanks Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo. Je doet dus willens en wetens iets onveiligs omdat je anders zo'n te verantwoorde moeder bent ofzo? Nou, pluim voor jou hoor dat je je zo afzet tegen die adviezen!