in de maxicosi tot ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 15 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Dank je! Ik snap niet waarom je zelf geen verantwoorde moeder zou willen zijn op dit gebied en je je kindje in groot gevaar brengt bewust.

Dit bedoelde ik in een ander topic van de week dat dus niet alle moeders het beste met hun kindje voor hebben.

2. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik denk zeker dat het nog past! Hier zat dochter tot zo'n twee weken geleden nog wel eens in de Maxi-Cosi. Maar ze is nu 13 kilo, dus niet meer veilig. We hebben nu een tweede (achterwaartse) stoel.

O ik lees dat het gelukt is! Mooi!

En niet meer in de Maxi-Cosi omdat je niet kan tillen? Die snap ik niet helemaal. Welke stoel ik ook gebruik, ik zal mijn dochter er toch echt in moeten tillen ... die stoel laat ik sowieso in de auto, dus snap het verschil dan niet zo goed?

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Weer zo jammer dat het op zoiets uitdraait, ik vroeg gewoon of het nog zou passen.

Het lijkt inmiddels wel een beetje op een discussie over borstvoeding als jullie begrijpen wat ik bedoel ;)

Voor degenen die alles over hebben voor de veiligheid van hun kind als in je MOET achterwaarts vervoeren, hebben jullie dan ook allemaal een Volvo of andere degelijke auto erbij aangeschaft? Want als je in een koekblik rijdt dan zit je kind veilig in het stoeltje totdat je auto zelf een grote kreukelzone is...

Goed hoor dat je alles wil doen voor de veiligheid van je kind, meen ik serieus.

Ik heb het zelf ook overwogen, inclusief andere auto. Goed dat je mensen die het niet weten er wel van op de hoogte brengen hoe het zit maar maak elkaar niet af.

Hoe ver wil je gaan, het is een afweging die iedereen zelf moet maken. Als mijn man als kind een helmpje op had gehad consequent, had hij geen schedelbasisfractuur opgelopen.

Ik heb besloten tegen een helm, voor voorwaarts vervoeren én ik heb gekozen om geen borstvoeding te geven. Dit zijn allemaal persoonlijke overwegingen die iedereen voor Zichzelf moet maken (goed geïnformeerd).
    Ben ik een slechte moeder? Nee ik denk het niet :)

Maar laat elkaar in elkaars waarde...

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat je redenatie niet klopt. Ten eerste zijn niet alle kleine auto's gevaarlijk. En je kind in een stoeltje zetten wat niet geschikt voor je kindje is is gewoon gevaar opzoeken.

Met fv geven breng je je kind niet in gevaar, dus dat vind ik helemaal een rare redenering. Dat staat toch niet in verhouding met je kind gevaarlijk vervoeren?

Wbt het helmpje, op de fiets? Die hebben ze hier idd altijd op. En nee nu weer niet dat perfecte moedergezeur...ik snap werkelijk niet waarom je (jij niet, in het algemeen) je kindje in zo'n stoel bewust in gevaar wil brengen.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij rijden in een veilige auto en vervoeren de kinderen veilig (ook op de fiets), dat heeft niets met borstvoeding te maken.

Hoever je wil gaan is idd een eigen afweging, maar bij veilig vervoeren begrijp ik de drang niet om een baby al voorwaarts te vervoeren als je weet dat achterwaart vele malen veiliger is.

6. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dank je! Als het om veilig vervoer in de auto gaat ben ik dat inderdaad, en daar ben ik trots op.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Lijkt me dat als hij vorige maand krap zat in de maxicosi, hij nu ook krapper zit. Snap de redenatie niet zo goed. Overzetten naar een grotere omdat maxicosi te klein zou zijn en dan zou het nu wel ineens weer passen? Zo ja, dan was die maxicosi vast niet zo krap als je dacht ☺ veel mensen denken vaak onterecht dat de stoel te klein is omdat ze met beentjes dubbel zitten of wat dan ook. Hij is pas te krap als hoofdje er bovenuit komt
    Hier een flinke dochter die er nog ruim over het jaar ingezeten heeft.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wat ik koop bepaal ik zelf wel ;)
    Als zelfs mijn kinderarts zegt dat de maxicosi niet meer veilig was toen die haar erin zag zitten dan geloof ik dat wel ja

Ik hoef er verder niks over te horen want ik bepaal zelf wel wat IK veilig vind voor mijn kind.
    Wat ik niet snap is waarom er altijd mensen zijn die overal commentaar moeten hebben op iemand. Alsof jullie zo perfect zijn.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Och natuurlijk..er is altijd een kinderarts die zo'n advies geeft. Net zoals een vk die zegt dat je beter door kan roken ivm de stress en een kinderarts die het prima vindt dat iemand met 2,5 maand de eerste hapjes geeft.

Een kinderarts die jou adviseert om een baby van 8 maanden in een tobi te zetten moet echt uit zn ambt gezet worden.

10. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Sjonge jonge zeg wat een veroordeelde toon.
    Heb jij gezien hoe mijn kind er bij zat? Nee dus hou je commentaar lekker voor je en kijk naar jezelf.

11. Bloem93

Bloem93 Niet meer actief

Amén!;)

12. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ook al is je kindje uit de maxi cosi gegroeid dan zijn er toch nog andere groep 1 autostoelen die ook achterwaarts vervoeren? Waarom dan voor een voorwaartse stoel gekozen? :(

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Sst, niet zo veroordelen joh, straks word je ook uitgemaakt voor verantwoorde moeder! ;)

14. tuc

tuc Niet meer actief

LOL!
    Het was idd veroordelend van mij, en dat was ook precies hoe ik het bedoelde. Zulke actie veroordeel ik idd.

15. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Mijn zoontje zit ook nog in zijn maxi cosi hij is 14,5 maand,
    maar is dan maar 74 cm lang en net 8 kilo!

dus ik denk dat hij er nog wel even in zit :)

16. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ik begrijp wel wat TS bedoelt met dat het zo'n gesleep is met de MC. Heb zelf rugklachten en niks is dan zo irritant als de MC te moeten tillen, maar heb dit eenvoudig opgelost door de MC gewoon in de auto te laten zitten.
    In mijn ogen is de MC echt de veiligste autostoel, dus ik ga pas echt over naar een andere stoel als ze er niet meer in past. Dochter is bijna 11 maand en absoluut niet de kleinste en slankste voor haar leeftijd, maar zelfs zij past er nog wel zeker een tijdje in ;) Dus kan me niet zo goed voorstellen dat jongere baby's er niet meer in passen eigenlijk...

17. tuc

tuc Niet meer actief

Precies zo deed ik het ook. Tilde die maxi cosi er alleen uit toen ze heel mini waren.
    Mijn dochter is dan wel een kleintje en heeft bijna 2 jaar in de maxi cosi gezeten. Mijn zoontje 1,5 jaar...die is gemiddeld van grootte. Dus nee ik geloof ook echt voor geen meter dat er baby's van 8 maanden zijn die groter zijn dan mijn toenmalige 2 jarige dochter;)

18. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Dat geloof ik dus eigenlijk ook nooit. Aangezien mijn ruim 2,5 jarige er nog in paste tot twee weken geleden (nu 13 kilo bereikt, dus vandaar niet meer erin, qua formaat past het zelfs nog), kan ik niet geloven dat een kindje van 8 maanden dan niet meer past .... ;) En als je dat denkt en je gaat over naar een grotere ACHTERWAARTSE stoel, dan hoor je mij niet, maar naar een voorwaartse stoel is gewoon echt veel te vroeg dan!

19. Mijnklaver4

18 jun 2016
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fout!
    Zodra de kruin van het kindje boven de rand van de maxicosi komt moet het over.
    Mijn tante werkt bij bedrijf van maxicosi en die zegt het ook zodra hun kruin boven de rand uitkomt moeten ze over.
    Pas in vervolgstoel is het tot de oren ;)

Dit is dus ivm frontale botsing als het kopie boven de rand komt is je kindje dood door de harde frontale botsing en is het hoofdje niet beschermd.

20. Mijnklaver4

18 jun 2016
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was met 8 mnd oud al dik 80 cm en 11.8 kilo.
    Zij pastte niet meer in de maxicosi en kwam met haar hoofd boven de rand uit.
    Ze ging toen over in een achterwaartse autostoel.
    Ze is nu 18 mnd oud en weegt 15.8 kilo bij 96 cm.
    Ze past nog steeds in de achterwaartse autostoel.

Ze gaat dan ook pas over naar een grotere stoel als haar oortjes tot de rand komen.
    Dan pas is ze er aan toe.

Mijn zoon was met 6 mnd oud al 12 kilo bij 86 cm en die moest ook eerder over naar een vervolgstoel maar die is inmiddels al 16 jaar.
    16 jaar geleden had je deze goede en grotere stoeltjes niet.

Deel Deze Pagina